Roadtrip door de USA - New Mexico en Arizona

18/2 ~ 22/2

Vrijdag. Nadat de auto is ingepakt rijden we naar de McDonald’s. Geen echte roadtrip zonder een ontbijtje daar. Na het ontbijt beginnen we aan de rit van vandaag. We rijden een stuk Route 66. Ondertussen is het historische Route 66 vanwege de aangelegde snelweg.

We stopte onderweg bij de Cadillac ranch, een aantal auto’s in de grond gestoken als kunstwerk. Met een verfbus kon je, je naam erop schrijven. Er lagen er genoeg want mensen kopen het en laten het dan liggen. Dus konden we het mooi even opschrijven. Hierna zijn we doorgereden naar het plaatsje Adrian, het middelpunt van Route 66. Ze hebben letterlijk een lijn over de grond geverfd wat het middelpunt aangeeft. Na dit plaatsje waren we snel bij de grens tussen Texas en New Mexico ook hier weer even gestopt voor de toeristische foto’s. De grensovergang betekende ook weer een tijdsverandering. Om 12 uur Texas uitrijden betekent om 11 uur New Mexico inrijden. Daarna was het een hele lange weg naar onze eindbestemming: Alamogordo. Het was een tweebaansweg met complete leegte om ons heen. BLIJ DAT WE GETANKT HADDEN! Want het duurde echt lang voordat we weer een benzinestation tegen kwamen.

Rond 16:00 kwamen we bij de White Sands aan. Dit is een natuurpark met gigantische witte zandbergen. We waren mooi optijd voor de zonsondergang, mooi plekje gevonden en een kleedje neergelegd. De zonsondergang was mooi, vooral de roze kleuren die daarna volgde! Het gaf echt een bijzonder uitzicht over al dat wit.

Zaterdag. We hebben ontbijt op bed, want de ontbijtzaal is echt ieniemienie. Dat, dat kan in een land waar alles zò groot is… Daarna pakken we alles weer in de auto en rijden we door. We stoppen onderweg bij een pistache farm, hier staat de grootste (neppe) pistache van de wereld. Lekker toeristisch. Onderweg naar het volgende hotel nemen we nog wat backroads. We komen midden in de bergen terecht bij een dorpje wat echt in de middle of nowhere ligt. Met scherpe haarspeldbochten komen we de berg weer uit en vervolgen we onze weg. We rijden over de grens Arizona binnen en komen bijtijds bij ons hotel aan. Het is nog heerlijk weer dus we duiken het zwembad in! En daarna nog even relaxen in de hottub, we bestellen wat te eten en gaan daarna lekker optijd naar bed.

Zondag. Omdat het vandaag een warme dag gaat worden staan we vroeg op voor de hike. Rond negen uur zijn we in Sabina Canyon. We kopen een American the beautiful pass welke ons toegang gaat geven tot heel veel mooie parken! Bij het visitor center vragen we informatie over mooie wandelingen, tevens vragen we om tips voor alle wilde beesten. De everzwijnen, lynxen en beren kan ik wel aan maar de slangen….. Spoiler alert, die zijn we gelukkig niet tegengekomen.

We hebben 8 kilometer gewandeld, het was echt heel mooi! Overal zag je cactussen. De Saguaro cactus is de grootste cactussoort in de VS, maar hij groeit heel langzaam. Echt maar aantal cm per zoveel jaar. Ze kunnen 20 meter groot worden. Tijdens de wandeling begint het erg warm te worden, gelukkig zijn we vroeg begonnen. Na de wandeling stoppen we bij de Walmart voor een picknick lunch en een ijsje, we eten het lekker op bij het zwembad en genieten van de zon.

‘S avonds gaan we uit eten bij de Olive Garden, lekker Italiaans!

Maandag. Vandaag gaan we naar Saguaro nationaal park. Het is opgedeeld in oost en west. En daartussenin ligt de stad Tucson waar we nu zijn. We gaan voor de oostkant, met de auto kan je de scenic loopdrive rijden, tussendoor stoppen we voor een hike. Het gaat deze keer weer helemaal mis want we lopen niet de goede routes. Uiteindelijk eindigen we weer op het juiste pad richting de parkeerplaats. We rijden de scenic loop drive verder en zien mooie uitkijkpunten over de stad. Nadat we het park verlaten rijden we naar Agua Caliente park. We genieten van de zon en spelen twee potjes Qwixx daarna weer richting het hotel voor een lunchpicknick. We bespreken de volgende plannen en boeken een hotel.

Next stop: Sedona.

Carla

Wat een heerlijke berichten weer en wat heerlijk dat het weer zo prachtig is geniet er maar lekker van!!