Azië trip - Hanoi & Ha Long Bay

28/2 ~ 1/3


Voordat jullie straks midden in de blog stoppen met lezen omdat jullie je rot schrikken.. ik ben oké! Niet zo druk maken, ik vervolg mijn reis nu gewoon eventjes op krukken, oeps…


28/2

Tijd om de spullen in te pakken, we gaan Thailand verlaten. Ik moest nog wel even ansichtkaarten sturen dus gauw nog even op pad. Het aardige mevrouwtje van de winkel heeft gezegd dat ze, ze voor mij op zou sturen. Dus ik hoefde ze alleen maar te schrijven en achter te laten. Hopelijk komen ze snel aan!

Daarna alle spullen in m’n backpack gestopt, uitzoeken komt later wel weer. Moet ook echt weer wassen, haha! En op naar het vliegveld. Hier was het tijd om afscheid te nemen van onze groepleidster, in Vietnam krijgen we een andere. Dat was erg jammer want Ida is een topper en hebben het echt supergezellig gehad! Ze is nog met ons meegegaan naar het vliegveld, want ons timemanagement is niet al te best.. Ze was er niet helemaal gerust op dat het ons zelf zou lukken, hahah!

‘s middags kwamen we aan in Hanoi, Vietnam. Wat is het hier koud! Van 35 graden naar 17 graden.. Echt bizar verschil en wil het liefste mijn winterjas.

We hadden tijd voor onszelf dus eventjes een nieuwe simkaart geregeld en geld gepind. Ik ben hier echt multimiljonair. De Vietnamese dong is raar, een cola kost 12K, omgerekend 0,46 cent, echt bizar!

We zijn nog lange trainstreet gelopen, een spoorweg loopt daar dwars doorheen en je hebt allemaal cafeetjes ernaast. Hopelijk kan ik daar morgen heen! Echt zo een toeristische must do! Daarna weer naar het hotel voor het avondeten. We hebben de avond afgesloten bij een rooftop bar maar door de kou toch besloten eerder terug te gaan. Onderweg winkeltjes gekeken, niks gekocht deze keer. En op tijd naar bed.


29/2

Een volle dag in Hanoi. Ontbijtje bij het hotel, daarna een welkomspraatje. Wat we ook in Thailand hebben gehad, dus was niet echt nodig.. Daarna een walking tour met een local guide. Het is hier echt bizar. Zo druk, zoveel scooters en niemand die ook maar iets van de verkeersregels aanneemt. Een groen stoplicht? Dan mag je gaan. Rood of oranje? Dan mag je ook gewoon gaan. Een zebrapad? Nee hoor dat zijn gewoon witte strepen op de weg, doen we niks mee. Ook zijn er superveel fake winkeltjes, overal hangen neppe Nike, Adidas of north face hoodies. En dan heb je ook nog kraampjes vol met mutsen.

Onze tour was intresant. We mochten onderweg allemaal Vietnamese dingen proeven. Fruit zoals mango en dragon fruit, daarna kregen we een of andere zoet iets. T was milkshake achtig maar ook pudding en er zaten stukjes in. Ik ging bijna over mn nek zo bizar was dat… daarna liepen we richting de lunchspot even gauw wat eten voor het tweede deel van onze tour. Met een rickshaw door Hanoi fietsen. Of nouja wij zitten in de bak voorop en dan heb je een local die fietst. We hadden een spelletje met dat we zoveel mogelijk opdrachten moesten voltooien. We wilde niet fanatiek zijn, maar uiteindelijk werden we het toch. Ik heb zo gelachen!

Daarna nog een kleine wandeling naar een koffietentje voor speciale egg koffie. Een soort van merange wordt door de koffie heen geroerd. Het wordt daardoor wat dikker maar ook zoeter, echt lekker! Toen zat de tour erop en hadden we vrije tijd. Met een groepje ging ik naar de gevangenis van Hanoi. In de tijd van de Fransen zaten hier Vietnamese politieke gevangenen. Het was echt heel naar om dat allemaal te zien wat er daar allemaal gebeurt is. Tijdens de Vietnam war werden de Amerikaanse soldaten hierin vastgehouden.

We hebben hier een uurtje rond gekeken en wilde toen weer terug naar het hotel. Nog even bijkomen voor de avondprogramma begon. Helaas viel mijn programma in de soep. Tijdens het oversteken werd ik geschept door een scooter dus deze pechvogel mocht een rondje eerste hulp. Gelukkig heb ik alleen een gekneusde knie, een schaafwond en wat blauwe plekken. Niks gebroken, niks gescheurd. Het had namelijk heel anders kunnen aflopen! Met een paar krukken kan ik gewoon weer verder met de reis. Gelukkig was ik niet alleen op de spoed en waren Libby en Lydia mee. We hebben ons daar dus best vermaakt want het is een mooi verhaal voor het avonturen boek, hahaha.

We zijn daarna een broodje Bahmi gaan eten, typisch Vietnamees. Een pistolet met kip erop en groente en een heerlijk sausje. Daarna zijn hun nog even op pad gegaan en heb ik mijzelf vermaakt in de hotelkamer.


1/3

De wekker gaat vroeg, we gaan Hanoi verlaten. Gelukkig maar want ik heb echt ptss van het verkeer hier en durf niet meer gemakkelijk over te steken. Zeker met krukken ben je helemaal minder mobiel.

We hebben de bus gepakt naar de haven van Tuan Chau en zijn hier overgestapt op een boot. Met 3 verdiepingen dus met de krukken is het echt feest.. maaar wel een room upgrade gekregen. Eentje op de middelste verdieping hoef ik zo min mogelijk trappen op. En deze kamer heeft een balkon, superchill! Daarnaast is al het personeel super vriendelijk en tillen ze me nog omhoog als het nodig is..

We varen door de Ha Long baai, superveel limestone bergen. En het water is er een bizarre kleur groen, echt mooi!

Vanaf de boot ging er een kanotour. Ik ken mezelf, ik had er best in en uit gekomen maar als m’n kano omkiept op het water dan was ik er met geen mogelijkheid ingekomen. Dus helaas heb ik die aan mij voorbij laten gaan. Maar nu heb ik het cruiseschip bijna voor mijzelf en ben ik lekker in de hottub gaan zitten. Even die knie bewegen in het hete water en genieten van het uitzicht. De hottub was niet groot genoeg voor de hele groep, maar toen ze terugkwamen mochten hun lekker zelf afwisselen. Dit was mijn activiteit, heb d’r dus ook een goede 1,5 uur ingezeten haha.

‘s avonds met zijn allen boven op het dek gezeten met cocktails van de happy hour. Ik had mocktails want krukken, zeeziek en alcohol zou dus echt niet een goede combinatie zijn. Ik was echt heel verstandig!

De avond was supergezellig; spelletjes gespeeld en daarna was het feest. Karaoke! Nogmaals love story gezongen, dat is mijn song! Na middennacht lekker naar bed gegaan. Morgen weer een nieuwe dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!