Azië trip - Phi Phi eilanden en Phuket

19/2 ~ 22/2

19/2

Een vroeg wekkertje na een slechte nacht. De Thaise buikgriep heeft de groep geveld… Ik ben tot nu toe nog oké, gelukkig! Vandaag is een reisdag. We hebben door de ziekeboeg bijna de ferry gemist, maar is allemaal goed gekomen. Op het vaste land aangekomen gingen we met onze taxi busjes naar de haven van Krabi. Een rit van 3,5 uur maar gelukkig met een tussenstop bij de 7/11 voor een tosti.

In de haven de volgende boot opgegaan, de ferry naar de Phi Phi eilanden. Dit was meer een reddingsbootje dan echt een ferry helaas. Dus muziekje heel hard op en geslapen. Elke keer als ik wakker werd en t misselijke gevoel weer voelde opkomen gelijk weer verder slapen. Echt balen die zeeziekte, bah.

We zijn bij aankomst met zijn allen wat gaan eten en toen vroeg naar bed.

20/2

De ochtend was voor onszelf. Met Izzie naar een restaurantje gegaan om te ontbijten. En wat een geweldige plek was dit! Ze hadden een ontbijt menu zo dik als een magazine, echt alles kon je kiezen! Ik had heerlijke advocado met roerei en tomaatjes op stokbrood. En een ijskoffie, want dat kunnen we goed gebruiken met de 30 graden hier.

We zijn daarna de winkeltjes gaan bekijken en natuurlijk ook wat gekocht. Een nieuw overslagjurkje voor m’n bikini, dat heb ik natuurlijk hard nodig!

Even afgekoeld in het hotel bij airco en daarna het zwembad ingedoken. Om 14:00 weer met de groep afgesproken voor ons volgende uitje. Weer een boottochtje, dus de reispilletjes erin en gaan.

Op de boot was het heerlijk, we konden super relaxed chillen in de zon of in de schaduw. Er waren hangmatten en de hele tocht waren de cocktails in de happy hour (maar die heb ik netjes overgeslagen).

We hadden een tussenstop om te zwemmen en te snorkelen. Je kon van de boot afspringen, dus dat een stuk of vijf keer gedaan! Daarna weer verder naar de volgende stop. Maya bay. Voor de mensen die de film the beach gekeken hebben. Een heel bekende spot waar Leonardo dicaprio dus ook gelopen heeft! We hebben een hele fotoshoot gedaan want veel anders mocht je er niet doen. Er waren haaien en koraal in de zee dus zwemmen kon niet en de zon was al bijna achter de lime stone rotsen dus ook voor het bijkleuren hoefde we niet te blijven.

Terug op de boot was het golden hour en hebben we genoten van een supermooie zonsondergang waarna we verwend werden met een curry rijst voor het avondeten.

We zijn naar onze laatste stop gegaan en hebben daar gesnorkeld met lichtgevende plankton. Supergrappig als je in het water ligt en beweegt dan zie je allemaal vonkeltjes. Daarna was het feest op de boot, gezongen en gedanst. Helaas was ook het reistabletje uitgewerkt en heb ik het laatste half uurtje liggend op het dek gefocust op de maan doorgebracht om maar niet te hoeven spugen. Ik was mega blij om weer land onder de voeten te hebben.

21/2

Weer een vroeg wekkertje, 5:40… we gingen naar de viewpoint hiken voor de zonsopgang. We dachten is wel fijn zo vroeg, is het ook minder warm. Nou 25 graden met 1000 traptreden is nog steeds heel erg warm en vermoeiend. Mijn hartslag heeft de 175 aangetikt, ik heb dan ook 0,0 conditie… boven kwamen we erachter dat de zon aan de ander kant van de berg opkwam, hahaha. Maar het uitzicht was mooi en hebben echt genoten! Op de terugweg gelijk doorgelopen naar het ontbijt plekje deze keer de wentelteefjes met verse mango. En natuurlijk een ijskoffie! Bij het hotel even bijgekomen om daarna weer te meeten voor het volgende boottochtje. Mijn evenwichtsorgaan is zo een fan van deze reis… het was een speedboot, ook echt minder leuk op de golven van de zee. Maar gelukkig veel gestopt om te snorkelen, in het water is het perfect! En ook gestopt op monkey beach, wel 3 aapjes gezien maar wel ver uit de buurt gebleven, deze beesten zijn zo brutaal, echt bizar…

We hebben op een ander strand nog even geluncht en aan het kleurtje gewerkt. Iets te lang want heb een mooi rood tomaten hoofd nu, oeps!

‘s middags terug in het hotel weer even afgekoeld in de airco en daarna in de schaduw bij het zwembad mijn boek gelezen. Nog even de winkeltjes langs om onnodig geld uit te geven en daarna klaarmaken om met de hele groep te gaan eten. We zijn daarna nog even de kroeg ingegaan om karaoke te zingen, maar helaas was Taylor Swift al geweest dus kon ik mooi van een afstandje kijken.

22/2

We gaan de Phi Phi eilanden weer verlaten, dag 4 op een boot… Maar wel de laatste voor de komende paar dagen! ‘s ochtends alles ingepakt, ontbijtje bij de Mac gehaald en daarna de ferry naar Phuket gepakt. Vanuit de ferry met het busje naar het hotel, helaas daar nog een uur moeten wachten tot we de kamers in konden. Het hotel is superluxe, 2 zwembaden, een spa en een giga kamer. We blijven maar een nachtje maar kunnen ons prima vermaken vandaag.

Een rondje door het toeristische deel van Phuket gelopen. Je merkt echt dat het toeristisch is want iedereen sleept je zowat naar binnen en duwt je van alles in de hand. Toch hier gevoelig voor geweest en even geld uitgegeven, want dat jurkje was écht nodig!

‘s avonds optijd naar bed want de wekker ging om 5uur. Vermoeiend dat reizen…

Mama

Je hebt straks nog een tweede koffer nodig voor alles wat je hebt gekocht ???

Denk dat een cruise vakantie niets voor je zal zijn ?