Azië trip - Khao Sok NP en Koh Phangan

14/2 ~ 18/2


14/2

We hebben Bangkok verlaten met de nachttrein, wat een ervaring was dat! De hele coupé vol met stapelbedden, gordijntje dicht en je had je eigen plekje. Heel comfortabel was het niet, je lag op een matje op een ijzeren plaat. Ik heb dus niet veel uurtjes gemaakt.

Om 6 uur ‘s ochtends kwamen we aan in Surat Thani. Eerst even ontbijten en daarna voor 1,5 uur in minivans naar de boot toe. Lekker optijd mijn reistabletje ingenomen want boten zijn niet mijn favo. Het was ook geen luxe ferry het was zo een longtailboat. Maar het pilletje hielp goed en het uitzicht was geweldig dus de 40 minuten vlogen voorbij en al gauw waren we bij onze bestemming voor de nacht; de floating bungalows in Khao Sok national park. Het was er zo mooi! Het leek heel erg op Jurassic park, ieder moment had ik het idee dat er een dino kon opduiken haha. De bungalows waar we in verbleven zijn gebouwd op boeien dus ik heb geleefd op de reispilletjes en heeel veel in het water gelegen want dan gaat het allemaal prima.

We hebben de hele dag gechilld. We konden kano’s en tubes lenen, dus na de lunch eerst een rondje kanoën, ik was echt pro met al m’n ervaringen van vakanties, haha! Na het rondje kanoën had ik een band gepakt om lekker in het water te liggen met de rest van de groep. Komt er dus een hele boze Thaise meneer aan, het bleek geen band van de huisjes te zijn maar van een privé tour? Wist ik veel, het was een zwarte band net als de rest hahaha. Het was vooral bijzonder dat hij zo boos was want Thaise mensen willen graag conflicten vermijden, het is ook de land van de glimlach. Dus we hadden echt zoiets van wtf. Eerst dachten we het is de politie die ons boetes kwam geven omdat we onze zwemvesten niet aanhadden (dat is hier verplicht) maar dat was het dus niet.

Het is allemaal goed gekomen, want ik heb daarna een andere band gepakt die ik wél mocht gebruiken.

Eind van de middag zijn we nogmaals in de boot gegaan, we gingen opzoek naar olifanten. EN WE HEBBEN ZE GEZIEN! 3 olifanten. Twee grote en een kleintje, rustig chillend genieten van hun diner. Het was echt zo bijzonder!


15/2

De wekker ging vroeg want het was helaas tijd om dit prachtige park te verlaten. Ik had flink lang geslapen en niet optijd mijn reispilletjes ingenomen dus was mega misselijk wakker geworden van al dat gewiebel. Ik heb het ontbijt dan ook overgeslagen, niet dat het hielp want voor we de boot op gingen was mijn evenwichtsorgaan dat constante gewiebel helemaal zat en liet dat duidelijk merken. Oeps. Het tochtje terug was dan ook minder prettig maar toch ook genoten van het prachtige uitzicht!

Op de kade stonden de busjes ons weer op te wachten naar de volgende plek. De reispilletjes hadden mij lekker duf gemaakt dus van de 2,5 uur durende rit heb ik weinig meegekregen. We kwamen aan bij de haven van Don Som om de ferry te nemen naar het eiland: Koh Phangan. Ja ik moest weer op een boot, maar dit was een grote ferry dus was iets beter te doen en ook hier heb ik een boel geslapen. Maar wat was mijn lichaam blij om vaste grond te hebben voor de rest van de dag! We verblijven hier in beach bungalows aan het strand en met een infinity pool, heerlijk!

‘s avonds stond er een feestje op de planning. Koh Phangan staat bekend om zijn fullmoon party’s, helaas is het nu geen volle maan maar omdat we met drie groepen vanuit de organisatie zijn maken we er toch een party van! We gingen eerst pre-partyen bij het restaurant waar we ons zelf ook konden decoreren met bodypaint, dus dat was al helemaal leuk! Daarna tussenstop gemaakt bij de bucketbar voor een cocktail in een emmertje en toen naar het strand voor de party! Wat een feest! Lekker op de tafel gedanst, gezongen en pootje gebaad in de zee. Niet alle muziek was top, maarja de kroegenhits van Nederland zijn dat ook moeilijk te overtreffen…

Rond een uur of 3 weer bij de bungalows aangekomen na een tussenstopje bij de 7/11 voor snacks en toen heerlijk getukt.


16/2

De wekker ging om 10:30 want om 11 uur stond er een massage op de planning. Ik kan het echt iedereen aanraden om na een goed feestje even een uur gemasseerd te worden. De Thaise massage hier is echt geweldig, ze poppen echt alle botten in mijn lichaam. De rest van de dag was vooral niks doen, genieten van het eilandleven. Ik heb mijn boek bij het zwembad gelezen en daarna mijn boek op het strand gelezen.

‘s avonds was het tijd voor een streetfood market. Ik heb echt een heerlijke fried rijst op en Vietnamese kiploempias. Als toetje had ik coconut pancakes. De buitenkant is een poffertje met erin een creamy coconut pudding achtig iets, heerlijk!

Bij het hotel teruggekomen hebben we nog even klein spelletje gespeeld en toen naar bed.


17/2

Weer een dagje op pad! In jeeps met open achterkant hebben we de strandjes van het eiland ontdekt. De eerste stop was secret beach, waar echt niks secrets aan was. Het was er best druk, haha. We hebben lekker in het zonnetje gelegen, gezwommen en gesnorkeld. Ook had ik daar echt een mega lekkere ijskoffie op!

De tweede stop was voor lunch bij Wang Sai. Dit is in het natte seizoen een waterval, nu was de grote waterval voornamelijk rotsen, er was wel een kleintje. Daarna weer de jeeps in voor een stop bij Koh Ma beach. Het was echt bloedheet dus we besloten met een paar bij de beachbar in de schaduw te gaan zitten voor een drankje en te genieten van het uitzicht. Toen was het tijd voor de laatste stop bij Apichada. Dit was een uitzichtpunt. Je zag echt een groot stuk van het eiland, de oceaan, hoe groen het er was. We zagen een stukje van de zonsondergang en hebben toen de rest bij het hotel gekeken met een drankje. We waren net optijd voor happy hour!

‘s avonds hadden we een beach bbq en hebben we het toch wel vrij laat gemaakt.


18/2

Onze laatste volle dag op het eiland. De ochtend begon sportief met een les Muay Thai, beetje de agressie kwijt door te meppen. Het was echt heel leuk, en ik was best goed. Tot het moment dat het dubbele opdrachten werden, dan mis ik weer dat stukje sportieve overzicht, haha!

Bij terugkomst gelijk het zwembad ingedoken, de rest van de dag heerlijk op het strand gelegen nog een beetje extra bijkleuren. ‘s avonds gingen we in een superfancy restaurant eten, met een toetje toe! Daarna was het plan om naar een beachbar te gaan maar dat heb ik overgeslagen, de wekker zou namelijk weer gaan om 6:45…

Reacties

Reacties

Kathinka

Wat een leuke dingen maak je mee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!