Azië trip - Koh Rong Sanloem

14/3 ~ 16/3

14/3

We mochten ietsje langer uitslapen en zijn toen met de bus naar het treinstation gebracht. Niet zo een zoals we in Nederland kennen. Nee dit leek meer een vergrote tram ofzo, heel gek. We hebben er 2 uur ingezeten en kwamen toen aan bij de haven. Hier hadden we even tijd om te lunchen. Ze hadden een 7/11 dus het werd een tosti! Echt fan van geworden nu.

De boot was heftig, een speedboot die echt heel erg snel ging. Hondsberoerd maar niet aan denken… we waren er gelukkig in 20 minuten. Gelijk even afkoelen in de zee, het is hier 35 graden. De zee is alleen warm dus niet echt heel verkoelend haha!

‘s avonds op pad voor de sunset. Ik was erg moedig zonder krukken en Tourleider zegt, we gaan de berg op dat ga jij niet zonder krukken doen. Het was ook echt heel pittig, de knie was het er ook niet mee eens. Maar elke dag een stukje beter!

De bar was erg gezellig, mooie zonsondergang, lekker gechild, aantal drankjes en een heuse fotoshoot. Zo kan ik elke avond wel doorbrengen!

Daarna nog even hapje gegeten en naar een beachbar gegaan. Het eiland is alleen erg rustig en niet toeristisch dus het was een schamel feestje. Maar met karaoke! Dus we hebben er een goede avond van gemaakt.

15/3

Een dagje vol eiland plezier op de planning. Met de boot gestopt op twee snorkelplekken. Echt zwemmen lukte niet dus hoofd in t water liggend op een lifejacket lekker beetje dobberen. Beetje vissen kijken, beetje zon vangen, heerlijk!

Terug de boot op was even lastig, maar met wat extra moeite en hulp van de golven erg charmant de boot ingevallen.

Lunch was op het strand, daar even goed de knie gekoeld want die was er aan toe. En daarna lekker op het strand extra zon gevangen voor nog meer kleur! Moet wel een beetje zichtbaar zijn dat ik weg ben geweest natuurlijk.

Op de boot weer terug naar onze opstapplaats gevaren. Lekker genoten van de zonsondergang. We mochten nog een keer in het water springen maar heb dat maar even overgeslagen. Het was wel mooi geweest zo.

Terug op het eiland klaargemaakt voor het etentje en daarna nog even gezelligheid opgezocht bij een tentje. We konden het niet echt vinden dus terug naar de bungalows en vroeg te bed.

16/3

Laatste dagje op het eiland. We beginnen de ochtend met een fruit tasting, ik hoopte op lekker watermeloen en mango. Helaas was het allemaal onbekend fruit en vooral bitter. Maargoed we zijn op reis dus we proberen alles!

Na het fruit proeven hadden we nog wat vrije tijd, even extra kleur opgenomen op het strand daarna geluncht, opgefrist en terug op de boot.

Vanuit de boot naar het busstation, we hadden vrije tijd dus even opzoek gegaan naar een hapje eten. We zijn toch op een rare plek terecht gekomen! Een sportsbar waar de meneer zijn hele menu aanraden en toen alleen voor ons de karaoke aanzette. En daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Paar liedjes gezongen, paar patatjes opgegeten en toen teruggehinkt naar de bus. We hebben een nachtbus naar onze laatste plek van deze reis; Siem Reap.