Azië trip - Ho Chi Minh & Mekong Delta

7/3 ~ 9/3

7/3

We zijn al vroeg op het vliegveld van Hoi An. Helaas zit het tegen en in plaats van 12:20 vliegen we pas 15:50. Het inchecken ging ook niet al te soepel, ik moest helemaal een formulier tekenen dat de maatschappij niet aansprakelijk is als ik bij een noodlanding niet zelfstandig het vliegtuig uit kan. Uhm oké, laat de disabled persoon maar zitten hoor, haha!

We kwamen ‘s avonds aan in Ho Chi Min city, een grote stad met weer veel verkeer. Hallooo ptss. ‘s avonds nog weinig puf om iets te doen dus met Izzie naar het restaurant aan de overkant gegaan en een heerlijke bord pasta pesto gegeten én cocktails gedronken. Daar waren we allebei wel aan toe!


8/3

We verlaten de stad voor 1 nachtje om naar Mekong Delta te gaan. Het platteland van Vietnam waar veel gewassen gekweekt worden. Het is ongeveer 3 uur rijden dus we zijn er rond lunchtijd. We kregen allemaal lekkere hapjes en hadden daarna even vrije tijd. Lekker uurtje geschild in de hangmat, waarna iemand mij eruit moest helpen, oeps haha. Nog niet zo mobiel als ik zelf graag wil, maar elke dag een stapje beter. ‘s middags begonnen we met armbandjes maken van bladeren. Ze hadden het gedroogd waarna het een soort van strotouw wordt en je dat kan vlechten. We kregen een Vietnamese taalles, ik kan heel goed proost zeggen nu. Daarna op naar de volgende activiteit een afternoon tea. We mochten zelf de cake maken, maar het was een stoomcake met dragonfruit. Heel apart en ook niet zoet, dus ik was geen fan. Gelukkig hadden we ook bakken vol fruit, och ik ga dat zo missen! Nadat bijna alles op was gingen we door naar de laatste activiteit; catfishen. We gingen in een ondiep slootje staan waar je dan stilletjes wacht tot ze voorbijkomen om dan een mand op ze te gooien. Dan ga je met je hand de mand in en pak je hem met je blote hand op en leg je hem in de bak. Ik wilde dit zo graag ook doe . Maar het was echt een drijfzand sloot en ik heb nog niet genoeg kracht om op beide voeten te staan. Dus wel geprobeerd maar gelijk weer terug het kantje op gegaan. Andere activiteit maar bedenken haha.

‘s avonds voor het eten kregen we nog kindjes uit het dorp over. Een soort van uitwisseling, ze hadden een Engelse opdracht gekregen en wij gingen ze helpen. Nou denk ik dat die van mij denkt dat ik gek ben want hij snapte er weinig van. Misschien komt het ook omdat ik niet de juiste Engelse woorden zei, gelukkig kon Libby daar wel bij helpen, nadat ze mij uitgelachen had. Gelukkig mochten we daarna knutselen. Ben ik echt stukken beter in! Afscheid genomen van onze studenten en toen tijd voor het avondeten. Waar ik al eerder benoemd heb dat ik een beetje klaar was met de rijst en noedels enzo kwam er vandaag nog een schepje bovenop. Toen een hele vis inclusief ogen op tafel werd gezet…..


9/3

Vroeg op voor het ontbijt. Lekker versgebakken eieren op een bahmi (een stokbroodje) daarna gauw weer naar de bus om te beginnen aan de reis terug naar Ho Chi Minh City. Met nog een tussenstop op een heel bijzondere plek. De Cu Chi tunnels. Deze tunnels werden tijdens de Vietnamese oorlog gebruikt om terug te vechten tegen de Amerikanen. De Vietnamese wisten al heel snel dat ze het qua munitie en mankracht nooit van ze zouden winnen dus hebben vooral hun brein gebruikt. Booty traps, sandalen die voetstappen de andere kant op laten tonen, hun luchtgaten naar de tunnels maskeren met kleding van Amerikaanse soldaten. Zo interessant om te horen. We mochten ook de tunnels is. Ze waren super narrow. En dan moet je nog bedenken dat je ze al verwijd zijn voor de toeristen. Ik ben het trappetje naar beneden afgedaald om de tunnel te zien en dan te beseffen dat ik toch echt nog niet op m’n handen en knieën kan kruipen. Dus de trap op weer naar boven, mijn workout voor vandaag.

Het was het laatste van de rondleiding, daarna terug de bus in. In het hotel gelijk weer even op pad gegaan. De ansichtkaarten heb ik deze keer, is in heel Vietnam geen postzegels te vinden. Ja bij het postkantoor die dicht is in het weekend… Eventjes een oplossing voor bedenken.

Terug in het hotel gauw opfrissen en omkleden voor ons laatste avondje uit. Lekker hapje gegeten, ik kreeg patatjes in plaats van rijst. Wist je dat je dat wel ook best met stokjes kan eten?

Daarna naar de partystreet van Vietnam. Nog heftiger dan die in Bangkok, het had echt superveel neon verlichting, bizar! Lekker met zijn allen gedronken, gezongen en gedanst (soort van) op een gegeven moment toch echt niet meer mogelijk om van de kruk af te komen, dus dat was een mooi moment om naar het hotel terug te gaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!