Roadtrip door de USA - New York

New York 31/1 ~ 4/2


We halen de reisblog maar weer eens onder een dikke laag stof vandaan. Het plan was eerst wat stukjes op Facebook te plaatsen, maar ik heb weer veel te veel te vertellen. En ja, ik wil alles ook vertellen want ik moet het onthouden voor als ik ooit weer ga beginnen aan het fotoboek.


Maandag kwamen we na een lange en gelukkig ook lege vlucht aan op New York! Het hotel is vooral heel hoog, de kamer zijn vooral heel knus. Met 3 vrouwen en 3 grote koffers is het wat stoeien.

We zitten op steenworp afstand van time square dus dat hebben we alvast bekeken en als avondmaal heb ik de meiden lief aangekeken en zijn we naar mijn favoriete eettent gegaan; chick-fil-a!


Dinsdag. Vandaag onze eerste volle dag en vanwege de jetlag hadden we ook een extra lange dag. Heerlijk om 6 uur wakker. Onderweg lekker een ontbijtje gehaald bij de Starbucks. Eerste stop: Central Park. Er lag echt heel veel sneeuw! Ik heb geprobeerd een sneeuwpop te maken, maar zonder handschoenen is dat geen aanrader. We zijn over 5th ave teruggelopen, met veel winkels ver buiten ons budget. Gestopt bij de Grand terminal station en daarna de subway gepakt richting 9/11 memorial. Het blijft zo een indrukwekkende plek… We zijn doorgelopen naar de Staten Island Ferry. De overtocht gaf ons een mooi uitzicht over het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York. Bij terugkomst begon de zon al onder te gaan en zijn we verder gewandeld naar de Brooklyn bridge waar we een mooi uitzicht kregen over alle lichtjes en een roze lucht van de zonsondergang. Met een omweg zijn we nog bij een ander uitzichtpunt gekomen, mijn richtingsgevoel is niet altijd juist, sorry dames! De voeten begonnen ook te protesteren we hebben de metro teruggepakt en zijn gaan eten bij de italiaan.


Woensdag. Hopelijk vandaag wel een uitslaapdag. Maar die jetlag gooide nogmaals roet in het eten… Half zes, een prima tijd om op te staan toch? Grapje:) We begonnen onze ochtend bij de ticketbooth van Broadway, verder nog wat winkels bekeken en daarna de metro gepakt naar Coney Island. Tijdens mijn bezoek in de zomer vond ik dit een superleuke plek! Lekker aan het strand, een pretpark en heleboel kleine winkeltjes. Onderweg besefte ik mij dat het nu februari is, het is koud en er ligt sneeuw. Is vandaag wel een goed moment om heen te gaan? Aangekomen bleek dat dus niet een goed moment te zijn, alles was dicht. We hebben er wel hard om kunnen lachen!

‘S avonds stond Aladdin de musical op het programma. Wat was dat vet! Op zijn Amerikaans was het net wat uitbundiger net wat groter. Alles was tot in de puntjes geregeld, mega goed! De terugweg via Time Square, lekker mensen kijken.


Donderdag. Na twee dagen met mooi weer was het vandaag stukken minder, de hele dag miezer regen. Maar het mocht de pret niet drukken, tas inpakken en gaan. We zijn naar een gebouw the Vessel gelopen en vanuit daar naar the high line. Het een oud spoor waar ze een park omheen hebben gebouwd. Via het park naar little island, een uitkijkpunt op New Jersey. Er was nu vanwege de regen en mist vrij weinig te zien. We besloten de regen te ontvluchten en zijn naar een spelletjes café gegaan. Met een lekker warme koffie hebben we wat spelletjes gespeeld en zijn we weer richting het hotel gelopen. Nog een tussenstop bij de souvenirwinkels voordat we bij het hotel aankwamen. We moesten ‘s avonds nog wat eten en zijn naar McGees pub gegaan, een bar waar de televisieshow How I met your mother is bedacht en op gebaseerd is. Aangezien ik de show wel 600 keer gezien heb, was dat natuurlijk een goede plek om ons New York avontuur af te sluiten.


Volgende stop: New Orleans!

Reacties

Reacties

Carla zwart

Superleuk om jullie reisverslag te lezen hoor!!

Daan

Heerlijk, alsof ik er zelf bij ben!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!