Busy week!

Lieve bloglezers,

De vierde week alweer, ondanks dat de werkdagen hetzelfde beginnen te worden houd ik toch nog mijn dagboek goed bij, leuk voor later! Maar het is dus wel een waarschuwing, hij kan wat eentonig overkomen. Behalve de vrije dagen, dat is nog steeds een groot feest!

Maandag 22 augustus
Vroeg beginnen, half acht(!) Ja ik ben echt zwaar verwend met mijn werkuren.. Eerst wat huishoudwerk gedaan en om kwart over acht ging Amelia met Grace weg. Ik heb de spullen bij elkaar gezocht, jassen en schoenen aangedaan en de kinderwagen gepakt. Toen was het tijd om te gaan. Vandaag niet naar het park maar naar muziekgroep in Bondi Junction. Dat betekende een reisje met de bus, de heenweg ging niet heel vlekkeloos, een dubbele kinderwagen in de bus krijgen is niet heel makkelijk.. Gelukkig wilde iedereen helpen en was het niet heel druk!
De muziekles was erg leuk! De jongens hebben de tijd van hun leven en Phoebe heeft ook genoten, klappen, lachen en kletsen! Ook heb ik nog gezellig kunnen kletsen met andere moeders/nannies/oma’s heel grappig een van de oma’s kwam naar mij toe en zei dat ik erg Zweeds eruit zag, toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam zij ze ‘ja ik wist inderdaad zeker dat je van mijn kant van de wereld kwam!’ zij bleek dus uit Zweden te komen, even Europeanen onder elkaar!
Na de muziekgroep zijn we weer met de bus naar huis gaan, de bus instappen ging een stuk soepeler deze keer, maar de rit wat minder. Phoebe had geen ochtend slaapje gedaan en had honger dus was mega boos! Zelfs een spelletje kiekeboe maakte haar niet meer happy… Gelukkig won haar vermoeidheid en stopte ze met huilen. Thuis gelijk lunch gegeven, fles gegeven en naar bed gebracht! Daarna hetzelfde ritueel met Finn en toen hij op bed lag kwam Amelia weer thuis om Bode te doen.
In mijn middagpauze niet veel gedaan, en toen ik weer aan het werk moest was het aan het regenen, bah! Nou ja kids in de wagen, regenjassen aan en Grace opgehaald. We waren iets te vroeg vertrokken dus ik ging een blokje om, natuurlijk moest ik hiervoor wel weer een (hele) steile berg op… Nadat we eindelijk bij school waren aangekomen de kids meegenomen in het park, het was wat nat en koud maar ze hebben het toch volgehouden, bikkels! Thuis het bad en avond eten ritueel en daarna nog even met Phoebe gespeeld tot ik klaar met werken was. Avond gegeten en verder niks, lekker rustig.

Dinsdag 23 augustus
Woehoee het eerste pakketje, 2 pakken met hagelslag!! Ik heb het gemist! ’s ochtends was mijn ‘huishoudochtendje’ de laatste keer want volgende week komt de huishoudster weer terug! ’s Middags afgesproken met Nadine een Duitse au pair. Ik was al eerder vrij dus eerst even winkels gekeken en daarna afgesproken voor lunch. Helaas was de lunchplaats dicht en moesten we iets anders vinden. Dit resulteerde in een korte lunchtijd en heb ik nog moeten haasten voor mijn bus, oeps…
’s middags met Bode en Finn naar het park gegaan, ze zijn hier het gras aan het vernieuwen dus we hebben gepicknickt terwijl we naar de graafmachines keken. Daarna nog gespeeld in de speeltuin en toen werd het echt heel erg koud, dus snel naar huis, jongens in bad gestopt en gegeten. We zijn nog even naar buiten gegaan voor een bike ride, en daarna was het zes uur! Wat avond gegeten en daarna lekker niks!

Woensdag 24 augustus
Ughh zoveel regen! Alsof het mij heeft achtervolgt… Maar zoveel regen betekent dus dat we niet naar het park kunnen, Amelia heeft ons daarom naar playgroup in Bondi gebracht. Eerst even een snack gehaald bij de supermarkt en daarna richting het de playgroup gelopen. Wauw! Een grote gymzaal vol speelgoed, kletsende moeders/nannies/au-pairs en rondrennende/kruipende/billenschuivende kinderen. Maar wat een feest voor de kids. Er stonden ook tafels dus daar ze neergezet voor een snack en wat drinken en daarna hup weer spelen! De terugweg was ook nog een beleving. Baby in de babydrager, peuter in de wagen en peuter meewandelend. Iedereen proberen wakker te houden en ook nog door de regenbuien thuiskomen. Maar we hebben het weer geflikt! Thuis lunch gegeten en daarna vrij tot zes uur. Afgesproken met Alisa (Duits au pair) bij Max Brenner, het enige wat je daar kan bestellen zijn Chocolade dingen #hemel! Daarna nieuwe schoenen gekocht, rib uit mijn lijf maar ik kan straks wel de hele wereld overlopen. Ook gelijk een paraplu, just in case maar hopelijk heb ik hem nu niet meer nodig..
’s avonds vanaf zes uur opgepast, maar de hostdad was op tijd thuis dus kon op tijd weer naar bed!

Donderdag 25 augustus
Wauw! Blauwe lucht! Die heb ik een tijd niet gezien.. Maar omdat alles nog nat was ben ik vandaag met Grace en Finn naar muziek geweest. Eerst een koffie gehaald en een koekje voor de kinderen (punten scoren) en daarna een uurtje gedanst en gezongen. Dat was weer heel gezellig en onthoud de liedjes steeds beter! Na de muziekgroep zijn we naar het winkelcentrum gegaan om te kijken bij de dierenwinkel en nadat we alle visjes, katjes en hondjes uitgebreid hadden bekeken en geaaid zijn we weer naar de bus gegaan om thuis te lunchen. Tussen de middag weer uit lunchen gegaan, doei geld en hallo extra kilo’s….. Ahhh! Om drie uur weer aan het werk, eerst even op Phoebe gepast en daarna Phoebe en Grace meegenomen. Grace had nieuwe pasfoto’s voor haar paspoort nodig en ik dacht, joh doen we even! Nou toen veranderde het dametje met de grote mond toch in een klein bescheiden vogeltje. Huilen, vastklampen. Ze ging toch écht niet op de foto voor die vreemde man. Nadat ik letterlijk alles heb geprobeerd, heb ik iets gedaan want ik had voorgenomen nooit te doen. Ik heb haar omgekocht, inderdaad ik heb gezegd; als je goed je best doet, dan kopen we wat snoepjes om op te eten in het park…. En hoppa de foto was gemaakt. We hebben dus inderdaad smarties in het park gegeten en daarna weer naar huis gegaan. Hier heb ik ook de jongens nog op wat smarties getrakteerd en heel slecht ik heb natuurlijk wel tegen ieder kind gezegd dat ik ze speciaal voor hem/haar gekocht heb. Ja als ik dan ga chanteren kan ik wel gelijk mezelf een aantal extra punten toekennen toch? En zoals mijn hostmom zei; Nina je bent de grote zus, je mag ze verwennen. En zoals je vast wel weet, de liefde van kinderen gaat door de maag.
’s Avonds kreeg ik wel een extra knuffel voordat ze naar bed gingen!

Vrijdag 26 augustus
Ik hoorde het weekend mijn naam al roepen, joepiee! Vandaag kreeg ik een berichtje of ik wat eerder kon beginnen, natuurlijk! De kids hadden mij toch al wakker geschreeuwd… Eerst een uurtje thuis met Finn, Grace en Phoebe. Een rondje op de fiets door de buurt en daarna Phoebe naar bed gebracht. Verstoppertje met Finn en Grace gespeeld en daarna was Amelia er weer. Phoebe is bij mij gebleven, eerst een snack gegeven en daarna naar het park gegaan. We hadden vandaag Shogan (de hond) ook meegenomen, wat een blije hond was die toen hij rondjes mocht rennen door het park! Nadat hij uitgerend was, Phoebe weer in de wagen gezet en terug naar huis gegaan. Nog wat klusjes gedaan en lunch klaar gemaakt. Amelia kwam weer op tijd thuis dus ik ben naar Bondi junction gegaan. Samen met Danielle spullen gekocht voor onze weekendtrip naar de Blue mountains! Warme joggingsbroek, sweater, sokken. Een stadje wat op 1017 meter hoogte ligt is vast niet erg warm… Na ons winkeltripje weer naar huis gegaan. ’s Middags samen met Grace, Finn en Phoebe naar het park gegaan. Weer naar de graafmachines gekeken en daarna in de speeltuin gespeeld. Thuis was het tijd om te eten en daarna nog een rondje te gaan fietsen. Ging ik weer, kind in de wagen en drie op de step of loopfiets. Heuvel op/heuvel af. Helaas zat het weer niet mee dus weer naar binnen gegaan. We hebben nog even samen gespeeld en daarna was ik weer klaar! Ik heb supersnel gegeten en daarna weer naar Bondi Junction, Danielle en ik hadden besproken naar de film te gaan. Bad Moms it is! Supergrappig! Daarna nog ergens warme chocomelk gedronken en toen weer naar huis gegaan.

Zaterdag 27 augustus
Een vrij weekend, dat betekend avontuur! Vroeg op want samen met Ilona en Danielle ging ik een weekendje naar de Blue mountains. We zijn met de trein die kant op gegaan, wij hadden natuurlijk weer supermazzel, eerst seinstoring en daarna overstappen op de bus want er was werkzaamheden aan het spoor.. Dus in plaats van 2 uur onderweg, werden het 3,5 uur! Nadat we in Katoomba waren aangekomen hebben we eerst onze bagage gedropt in het hostel en daarna zijn we gaan lopen. Eerst door het centrum, gestopt bij de Coles om wat lekkers te halen voor de tocht. Daarna doorgelopen naar het startpunt.
We begonnen bij het uitkijkpunt, hier kan je tot superver kijken terwijl je alleen maar bergen ziet, er hangt een blauwe gloed over, vandaar de Blue mountains. Je kan daar ook de 3 Sisters zien. Dit zijn drie rotsen die lijken op drie vrouwen. De legende gaat dat hun vader ze heeft omgetoverd tot rotsen om ze te beschermen, daarna verloor hij zijn toverstok en kon hij ze niet meer terugkrijgen. Als je goed luistert hoor je hem nog steeds jammerend zoeken naar zijn stok.
Nadat we daar genoeg hadden gezien zijn we verder gaan lopen. Heuvels, trappetjes, springen over waterplassen, we hebben alles wel gehad die tocht! We zijn richting de Katoomba watervallen gelopen en aangezien het al vrij laat was hebben we besloten de bus terug te pakken. Maar aan welke kant moeten wij dan staan? We dachten de goede kant, toen we de bus voorbij zagen rijden aan de andere kant, waren we even in de war… Oeps! Gelukkig kwam hij tien minuten later aan onze kant langs en bracht hij ons weer terug naar het centrum. Daar in een supergezellig cafeetje wat koffie gedronken en daarna terug naar het hostel om in te checken. Bedden toegeëigend en gekeken wie onze roommates waren, die vielen mee! Daarna weer het centrum in om wat te eten. Superchill want hier mag je, tegen een kleine vergoeding, je eigen wijn meenemen! En aangezien mijn hostmom mij er eentje had meegegeven om te drinken met die meiden, hebben wij een supergezellig avondje gehad! Zeker toen wij erachter kwamen dat een niet genoeg was, de supermarkten hier geen alcohol verkopen en de dichtstbijzijnde slijter over 10 minuten dicht ging. We hebben het dus op een rennen gezet! Maar in het hostel van nog een wijntje genoten, heerlijk!
Iets te laat naar bed gegaan, waar wij erachter kwamen dat de roommate die wij nog niet ontmoet hadden een keihard snurkende Aziaat bleek te zijn, niet heel fijn… Het werd een onrustig nachtje..

Zondag 28 augustus
Vroeg wakker en even gedoucht, wel warm maar wat een kut pisstraaltje… Ach zo konden we alvast aan het backpackleven proeven… Daarna spullen gepakt en uitgecheckt. We hebben weer bij hetzelfde cafeetje gegeten en daarna de bus weer terug naar Blacktown genomen. Hier ging onze trein vandaan, maar voordat wij terug naar Sydney gingen, eerst nog een bezoekje aan het Featherdale Wildlife park. Hier kon je alle bekende Australische dieren ontmoeten, dit betekend dat ik een Koala heb geaaid, een kangoeroe heb gevoerd en geaaid, en de Tasmaanse duivel heb gezien (niet geaaid anders eet ie je op…) We kunnen weer wat van het lijstje afstrepen! Wel erg leuk dat we hier een groepje bekende tegen kwamen en daar verder mee zijn gaan lopen. We hebben de rest van de dieren bekeken en daarna besloten om nog even wat te gaan doen in het centrum van Blacktown, dit werd uiteindelijk rondlopen in de winkels en eten bij de KFC. Daarna weer met de trein naar huis, ik was wel echt kapot!
Thuis heerlijk gedoucht, foto’s uitgezocht, blog geschreven en een beetje bijkomen. Nu zit ik moed te verzamelen om mijn spullen uit te pakken, ik denk dat ik dat toch maar morgen ga doen… Ik ben gesloopt!

Dat was het weer deze week, ik heb weer genoeg meegemaakt! Foto’s zet ik vooral op Facebook, ik ga proberen of ik ook wat foto’s hier kan plaatsen, maar kan niks beloven, helaas!
Hopelijk gaat het bij jullie aan de andere kant van de wereld goed, ik wens iedereen alvast veel succes met school en werk en hoop dat jullie een heerlijke zomer hebben gehad!

Tot volgende week!
Dikke kus,
Nina

Reacties

Reacties

Mama

Wat heb je al veel gezien en gedaan. Gelukkig lustte de Tasmaanse duivel jou niet. ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!