Azië trip - Chiang Mai

23/2 ~ 27/2


23/2

‘s ochtends vroeg hebben we een vlucht naar ChiangMai. Ik had slecht geslapen want voelde mij niet helemaal lekker. Toch de Thaise buikgriep? Gelukkig ging het vliegen helemaal goed. We werden opgehaald van t vliegtuig met grote tuktuks. Ipv 3 man kan je met negen man erin. In het hotel gauw even powernappen om hopelijk beter genoeg te voelen om met de groep mee te gaan ‘s avonds. Maar helaas.. ook ik had de Thaise buikgriep te pakken. Mega balen want de avondplanning was echt superleuk! Gelukkig had dit hotel Netflix, dus heb ik mij prima kunnen vermaken. Maar echt mega balen…


24/2

Na een goede nacht, handje medicatie en een licht ontbijtje kon ik vandaag weer mee! De eerste stop was de Wat Phra That Doi Suthep, de bekendste tempel van ChiangMai. Voordat we de tempel konden bezichtigen moesten we ‘even’ 309 traptreden beklimmen. Niet te doen met 0 conditie… In de tempel hadden we een local guide wat ons van alles vertelde over de cultuur, over Buddha en karma. We mochten ook een kaartje trekken wat onze toekomst zou voorspellen. Die van mij zei vooral; doe maar gewoon dan komt het allemaal goed. Nou prima, vind naar Azië gaan vrij normaal toch? Na het tempelbezoek was het tijd voor lunch, die heb ik voor de zekerheid maar even overgeslagen. Daarna weer 1,5 uur in de auto naar de sticky waterfalls. Dit was echt een gekke gewaarwording! Het is een giga waterval waar je op naar boven kan klimmen. De rotsen hebben een natuurlijke grip waardoor het niet glad is. Echt heel leuk om te doen!

‘s avonds nog ergens gegeten wat gelukkig al beter ging! Vroeg naar bed want morgen gaan we naar de jungle!


25/2

Na een goed ontbijt, het inpakken van onze overnight bag en nog even gebruik maken van alle luxe middelen was het tijd om terug naar de basics te gaan. We gingen een nachtje naar de jungle! We werden opgehaald door onze tourguide in open jeeps, dat hadden we niet verwacht want we dachten we kunnen nog wel even in de mini vans een oogje dichtdoen. Nou niet dus.

De eerste stop was een 7/11 voor extra snacks en daarna reden we naar een tribe village. We kregen hier een rondleiding hoe ze leven, wat ze doen. We mochten van eigen gebrouwen whiskey drinken (echt het meest vieze shotje wat ik oooooit heb gehad) en knuffelen met de puppy’s die daar rondliepen. Na het bezoekje zijn we in de jeep naar het volgende punt gereden; wat luang khun win, een tempel niet toegankelijk voor toeristen het was dus echt een oase van rust! Zo mooi en vredig. We kregen hier lunch en daarna een rondleiding.

Toen was het tijd voor het zware werk, met de jeeps naar het beginpunt van de hike gereden. Het eerste stuk de jungle inwandelen was prima, het leek wel gewoon een bos. Maar het groeide steeds dichter, werd ook steeds steiler. Onze tourguide was wel echt top, een echte jungleman. Hij had katapulten mee genomen, maakte van bladeren een hoed, met z’n zakmes een wandelstok en kon met allemaal dingen uit de natuur iets knutselen, echt geweldig!

Na ongeveer een uurtje wandelen waren we bij onze logeerplek aangekomen. Hutjes zonder deuren en muren en met bladeren als dak op palen met een dun matje erop. Klamboe boven je hoofd en dat was het. Helemaal avontuur.

We doken gelijk de waterval in, lekker afkoelen. Daarna kregen we een snack, zelfgebakken patatje, heerlijk! Helaas toen even wat minder, een reisgenootje had haar telefoon in de waterval laten vallen, ze zag hem zo wegglijden.. wij gelijk met een paar zoeken, we wilde het al opgeven maar toen toch gelukt!! En HIJ DEED HET NOG! Lang leve Apple!

Daarna opgewarmd bij het kampvuur, want de zon was weg en t werd toch wel koud. We kregen avondeten en daarna als toetje marshmallows. We hebben het niet laat gemaakt en zijn lekker rond uurtje of 11 naar bed gegaan.


26/2

Een gek nachtje. De stromende waterval was heerlijk om mee te slapen. Maar het matje was zo dun dat ik elke 3 uur wakker werd omdat ik mij wilde omdraaien maar had overal pijn…

Lekker op tijd uit bed voor een vers kopje thee, even mijn boek gelezen en daarna tijd voor ontbijt. PANNENKOEKEN! Echt heerlijk!

We hebben daarna alles opgeruimd en zijn aan de tweede hike begonnen, terug de jungle uit. Die was echt stukken pittiger. Dunne paadjes langs het ravijn, klimmen over bomen en rotsen, springen over beekjes. Wel heel leuk! Het duurde ongeveer 2 uur en daarna was het tijd voor pauze, we kregen een lunch met lekker veel watermeloen. Och al dat fruit maakt het leven hier toch zo fijn! Na de lunch mochten we terug met de jeeps. We hadden nog 1 stop. We gingen bambooraften op de rivier. Echt heel grappig! Van bamboestokken hadden ze een soort van surfboard gemaakt maar dan iets breder en langer. Wij konden gewoon chillen en een meneertje zorgde dat we stabiel bleven en niet vastliepen op de rotsen. We voerde langs een aantal olifanten sanctuary’s. De meeste stonden daar in het water te chillen, we waren zo dichtbij ze! Helaas zagen we ook een ander beest, een slang… gelukkig bleef ie veilig chillen in z’n rots dus hoefde ik niet volledig in paniek te raken…

Daarna met de jeeps terug naar het hotel waar we een vrije avond hadden. Ik wilde toch nog graag naar de avond markt toe, de spiegelgroep ging vanavond heen dus ik kon met hun in de taxi mee. Met een paar meiden wat gegeten en daarna heerlijk langs alle kraampjes gelopen. Ik kon er wel de hele nacht blijven en wilde alles wel kopen! Maar heb mij netjes gedragen, want de tas moet ik nog steeds zelf tillen.


27/2

Uitslaapdag! Heerlijk weer een comfortabel bedje, een douche en een normaal toilet. Ik ben niet gemaakt voor het primitieve leven..

Ontbijt gegeten bij het hotel en daarna met Kate en Sabrina op pad om nog wat van de stad te zien. We waren opzoek naar ansichtkaarten, dat was nog een hele klus.. Wel genoten van de stad, het is zo bizar hoe anders het er hier uitziet. Ik vond het echt heerlijk om hier rond te lopen!

‘s middags stond er weer een activiteit op het programma, we gingen op bezoek bij een olifantenkamp. Er wonen hier vijf geredde olifanten die een hele zee aan jungle hebben om zich in te begeven. Ze zijn geboren in gevangenschap dus dit is het dichtste bij het wonen in het wild voor ze. We mochten ze wat lekkers geven, dus natuurlijk komen ze dan even gedag zeggen. En daarna begonnen ze aan hun wandeltocht. Het is ook echt hún wandeltocht want als hij wilt lopen waar jij loopt dan moet jij dus weg want hij loopt dwars over je heen. Super gaaf om te zien, het zijn echt immense beesten, bizar!

Na ons uitje weer gauw terug naar het hotel, in 40 minuten gedoucht en aangekleed klaar staan, onze laatste avond in Thailand. We hadden een gezamenlijk etentje, daarna een pre drink party in het hotel. Met een bijpassend drank spelletje en toen naar de kroeg. We begonnen in een karaoke bar, mijn time to shine! Lekker meegeblerd met Taylor Swift, het staat op film maar ik zal jullie dat maar niet laten zien… daarna nog even gebiljart en beerpong gespeeld. We zijn nog een club ingegaan voor een dansje maar deze oude dame was netjes om half 2 weer thuis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!