Azië trip - Bangkok

9/2 ~ 13/2


Vrijdag & zaterdag

Ik vloog vanaf Schiphol naar Dubai daar overstappen naar mijn vlucht naar Bangkok. Daar kwam ik 10 februari rond 1uur ‘s middags hun tijd aan. Ik had helaas de verkeerde rij bij de douane. Dus het duurde echt veel langer dan nodig.

Op het vliegveld werd een taxi geregeld en samen met 2 Engelse meiden die ook meegaan op de trip naar het hotel gebracht. Luxe hotel maar wel beetje apart. De badkamer is toegankelijk vanaf het balkon en het is een everything wet shower. Wat je letterlijk moet nemen want alles was nat, oeps!

Met dezelfde twee meiden: Kate en Sabrina opzoek gegaan naar een simkaart en daarna ben ik naar de spa gegaan voor een pedicure. De voetjes moeten er wel goed uitzien in de slippers…

Ik vond het wel weer mooi geweest, om 9 uur naar bed gegaan waarna ik om 3 uur ‘s nachts klaarwakker was en naar het plafond kon staren.


Zondag

De eerste dag in Bangkok. Vandaag is de dag dat de groepsreis start maar eigenlijk is het gewoon aankomstdag. We werden pas ‘s avonds verwacht voor het diner dus weer op pad met Kate en Sabrina. Eerst ergens ontbeten en toen lekker winkeltjes kijken. En van kijken ga je kopen. Maar eerst moet je wel je best doen voor een goede prijs. Ik dacht dat ik die had tot ik daarna bij een ander winkeltje dezelfde broek zag hangen voor minder én daar dus nog van af had kunnen dingen.

‘s middags namen we de taxi naar China Town. Het was gisteren nieuwjaar en dat werd ook vandaag nog volop gevierd. Overal muziek, optredens en versiering. Een boel winkels waar je echt alles kan kopen wat je online bij ome Ali besteld en ook heel veel eettentjes. Ik heb mij goed vermaakt!

Voordat we met de taxi teruggingen zijn we nog gestopt bij de 7/11. Een supermarktje wat echt op elke hoek van de straat te vinden is. Hier een backpackerslunch genuttigd een tosti van 50cent met een flesje drinken. De tosti was minder lekker dan gedacht maar het vulde de maag.

In het hotel teruggekomen was al een groot deel van de groep aangekomen, zo ook mijn kamergenoot, Izzie. Super leuke meid!

‘s avonds met de hele groep wezen eten, er zitten veel Engelsen in de groep maar ook Amerikanen en Duitsers. En nog een Nederlandse! Het was harstikke gezellig en van de 20 gaan we met 18 man nog naar Vietnam. Ik ben even vergeten wie er daarna nog blijven plakken voor Cambodja.


Maandag

De eerste tourdag. Na het ontbijt zijn we in de tuktuks op pad gegaan. Dit was echt geweldig, Mario kart maar dan in het echt! De eerste stop was bij de tempel van Wat Pho. Dit is een liggende boeddha van 46 meter! lang. Zijn buitenkant is gecoverd in goud maar de binnenkant van steen. Het werd anders wel heel duur…

Onze tourguide vertelde over de boeddha’s voor elke dag van de week en welke kleur daar bijhoren. Mijn dag; vrijdag is een blauwe dag.

Na dit bezoekje gingen we naar de rivier toe voor een boottochtje. We kregen informatie te horen over Bangkok en over Thailand. Onze tourguide zong nog een liedje en onderweg stopte er nog een floating market. Een man in een bootje met allemaal eten en drinkwaar en souvenirs. We hebben ook catfish gevoerd en een komodo dragon gespot.

Weer aangekomen aan wal zijn we naar nog een tempel gegaan. Dit was heel bijzonder want het is niet open voor toeristen, we werden hier gezegend door een monnik. We kregen een Lotus bloem wat voor jou staat als mens, een kaarsje en 3 stokjes wierook voor kennis, educatie en meditatie. Je steekt de kaars en wierook aan, zet dit weg en bidt/doet een wens/zit daar in ongemakkelijke stilte om daarna de lotus bloem in een vaas te zetten. Je krijgt dan een gouden papiertje op de voorhoofd wat voor geluk staat. Daarna moesten we met de monnik iets zeggen of zingen om daarna water op ons gesprayd te krijgen, zo werden al mijn zonden weggewassen.

De ervaring was heel interessant en daarna werden we echt gezegend met een gratis ijsje!

‘s avonds zijn we met zijn allen Indisch wezen eten. Wat daarna werd omgebouwd tot karaoke bar, na een paar shotjes deed ik vrolijk mee met Taylor Swift en eindigde we nog met een high school musical nummer. We hebben de avond voortgezet op Khao San road. De grote party straat van Bangkok. Hier hebben we heerlijke buckets vol met cocktails gedronken, meegezongen en gedanst op de muziek en op de barkrukken gestaan. Toen we er klaar mee waren zijn we nog even gestopt om lekker maccie te eten!


Dinsdag

De Mac heeft mij goed gedaan, geen kater! Wel moe, maar we hadden weer leuke dingen te doen vandaag. We begonnen met een Thaise kookcursus. Het eerste recept was een soepje, deze soep staat ook bekend als hangover soep, perfect! Mega pittig maar gelukkig extra veel kokosmelk ingegooid dus was het te doen. Het tweede gerecht was pad Thai en toen we die gemaakt hadden was er ook zelfgemaakte peanut saus, HEERLIJK! Het derde en laatste gerecht was curry maar dit was een groepsopdracht en de groepsleiders zouden judgen, ze hebben alleen nog niet verteld wie er gewonnen hebben dus dat laat ik nog wel weten.

Terug bij het hotel gekomen waren we de rest van de middag vrij om nog even te relaxen of de stad in te gaan. Samen met een Nederlands groepsgenootje: Isabel, ben ik naar the grand palace gegaan. Helemaal toeristisch hebben we een tuktuk gepakt. En we zijn niet opgelicht! Ook nog even de prijs omlaag gekregen naar 100 bath ipv 250.

Bij the grand palace hebben we rond gelopen om alles te bekijken. Het is zo bizar hoe mooi het allemaal is, veel goud en glinsteren. We dachten alles gezien te hebben tot we bordjes zagen met grand palace, die kant op. Bleek dat we de tempel hadden bekeken want toen we de hoek omgingen zagen we het echte paleis. Wat ook wel echt het paleis was want het oogde meer als een ‘huis.’ We hebben nog een smoothie gehaald en toen weer terug in de tuktuk naar het hotel. Alle spullen weer gepakt en vertrokken met de nachttrein naar de volgende stap: Khao Sok!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!