Roadtrip door de USA - Los Angeles

11/3 ~ 17/3

Vrijdag. Na een ontbijt in het hotel pakken we de auto weer in en rijden we verder langs highway 1. Eerst rijden we nog een klein stukje terug. San Simeon is bekend om het stuk strand wat vol ligt met zee-olifanten. En die lagen er echt, alles lag vol! Het waren heel veel kleintjes omdat het broed seizoen was maar er lagen ook een paar van die grote mannetjes tussen. Die zijn echt heel lelijk.

Zoals we naar de zeeleeuwen uren kunnen kijken, hadden we dat ook hier gekund maar wij moeten gauw weer door! We rijden een paar uur tot we in Malibu aankomen, een dure buurt aan de oceaan. De grootste reden dat we hier gestopt zijn is omdat we allemaal Malibu veel te lekker vinden en graag met het bordje op de foto wilde! Daarna lunchen we wat bij chick-fik-a en rijden we door naar ons hotel in Hollywood. We laden de spullen uit en lopen daarna naar de beroemde Hollywood boulevard met alle sterren. Die weg is bizar lang en een heleboel mensen kennen wij niet. Maar een boel ook wel! We zijn een stuk verder van ons hotel gelopen dan gedacht, we regelen een Uber en rijden weer terug.

Zaterdag. De wekker gaat vroeg want we willen naar de observatory hiken. Aangezien het lekker weer is en weekend willen we vroeg heen voor een gratis parkeerplek. Die zijn erg schaars in Los Angeles. We halen eerst ontbijt bij de Mac en rijden dan gelijk door, het is rond 0900 als we aankomen en het is al overvol met auto’s. Maar wij hebben mazzel! Er rijdt net iemand weg en daar past onze grote auto met gemak in. Ondanks dat het file parkeren is.

We eten ons ontbijt op in het zonnetje, het begint al goed op te warmen, heerlijk! Daarna beginnen we aan de tocht. Het is een korte hike maar erg stijl, in het brandende zonnetje dus best pittig. Of wij zijn gewoon niks gewend, kan ook. Boven zien wij een mooi uitzicht op de Hollywood letters, die zijn dus eigenlijk best klein. We bekijken ook nog even de observatory zelf, dit gaat vooral over de sterren en hoe de zon en aarde werkt, dus heel veel interesse hebben wij niet. Heerlijk nog even buiten in het zonnetje zitten en dan weer naar beneden. Die wandeling gaat stukken beter!

In het park eten we nog een ijsje en spelen we een potje Qwixx. Als het ons echt te warm begint te worden stappen we de auto weer in, lekker de airco aan!

De volgende stop is een van de hoogtepunten van de reis en ik denk dat ciska het daarmee eens is. We hebben al heeeel veel grey’s anatomy gezien deze reis maar nu gingen we echt iets tofs doen. Het ziekenhuis waar delen zijn opgenomen bekijken. Het is een werkend bedrijf waar dagbehandelingen nog worden gedaan dus we besloten in het weekend te gaan om zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Daar aangekomen ziet het dus precies uit als op tv, heel bizar! En we dachten dat het gebouw dicht was, maar klaarblijkelijk was de röntgen nog wel aanwezig en een meneer zei: gewoon naar binnen gaan, dat kan wel. DUS TOEN LIEPEN WE DOOR HET GEBOUW! En er was zoveel herkenning. De brug die uitkijkt over de bergen, de liften, de wachtkamer. En ondertussen dacht ik de hele tijd oh als er bewaker komt hebben we echt helemaal geen goede reden om hier te zijn, maar ondertussen liepen we gewoon stug door natuurlijk… Echte diehard fans, haha!

Nadat we alle foto’s hebben gemaakt, pleun even hebben gebeld om te laten zien waar we waren gingen we naar het volgende bekende punt. Het zebrapad van de late late nightshow.

Lisa heeft er even een dansje overheen gedaan en toen konden we weer door.

We hebben rondgereden door Beverly Hills en gekeken naar de dure huizen waar we nog niet eens een dakpan van kunnen betalen.. Daarna lekker eten bij Chili’s en konden we de dag weer goed afsluiten.

Zondag. Vandaag staat een ander hoogtepunt op het programma, de Warner Bross studiotour. Met een klein golfkarretje werden we over het terrein gereden en zagen we studio’s van de buitenkant. Maar op het terrein hebben ze bijvoorbeeld ook de buitensets. Dus je ineens liep je in een straat in New York, dat word dan helemaal omgetoverd door de decoratie mensen tot de set dat past bij hun film/serie en daardoor lijkt niks hetzelfde op het scherm maar is het dus eigenlijk wel. Heel bizar! We zagen ook de friends fontein, de dorpsplaza van gilmore girls en hebben de set gezien van All America, een nieuwe serie. Je mocht nergens aankomen omdat het dus gebruikt wordt en als je iets veranderd kan het dus gek eruit zien in de serie. Natuurlijk stond Nina met dr grote voeten per ongeluk op het tapijt. Maar ik had schone schoenen, dus schade viel hartstikke mee. Hierna gingen we naar een studio wat ze helemaal hebben ingericht als museum met oude set stukken. Zo hebben we op de set van Friends gezeten en van de Big Bang Theory. Ook hadden ze Harry Potter stukken staan en wat van de superhelden films maar die ken ik niet. We hebben een superleuke ochtend gehad en zijn toen met de auto doorgereden naar de outlet mall. Lekker gewinkeld, want we moeten wel met te veel bagage terugkomen ofcourse. We hebben wat gegeten bij de Olive Garden omdat Lisa jarig was en daarna zijn we naar ons laatste hotel gereden in Santa Monica. Lekker 3 dagen strand!

Maandag. We hebben eindelijk uitgeslapen! We werden rond half tien wakker hebben onze bikini aangedaan. Ontbijtje gehaald bij de Starbucks en zijn vertrokken naar het strand wat op steenworp ligt van het hotel, heerlijk! Lekker genoten van de zon tot een uurtje of 4 en daarna rondje over de pier gelopen. Ze hebben hier een heel pretpark opgebouwd en er was ook een Arcade met muntjes machine! Maar we besloten wijs om daar geen gebruik van te maken. Anders hebben Ciska en ik ècht een gokprobleem. We zijn terug naar het hotel gewandeld en hebben wat gegeten daarna weer souvenirs shoppen. Echt jammer, onze laatste shotglaasjes gekocht…

Dinsdag. Nog een dagje strand! Rond een uur of 3 trok het helemaal dicht dus hebben we de spulletjes gepakt en zijn we terug naar het hotel gegaan. We hebben ons omgekleed en zijn met de Uber naar venice beach gegaan. Een ander deel strand wat heel bekend is in LA. Het had een boulevard met allemaal winkels vol met souvenirs, dus ook hier weer gekeken. Daarna heerlijk op een terras gaan zitten en cocktails gedronken. Een mooie zonsondergang gezien en daarna met de Uber weer terug.

Woensdag. Je raadt het al, nog een dagje strand! Helaas wel het allerlaatste dagje… Ook het dagje met het meeste zon, het was heeeerlijk warm, geen wolkje en een heel klein briesje wind. Lekker nog even bijgekleurd. Nog eentje keertje een paar potjes Qwixx gespeeld en rond 4 uur weer naar het hotel. Helaas was het laatste uurtje zon iets te veel. Maar het gezegde luidt: vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje. We zullen het zien.

‘ s avonds nog even op pad geweest voor de laatste souvenirs en nog wat dingetjes. We hebben cheesecake gehaald bij de Cheesecake Factory, dat was een prima avondmaaltijd vonden wij. En in het hotel zijn we aan de rot klus begonnen, de rotzooi uitzoeken, opruimen en onze koffers weer inpakken.

Volgende en laatste stop: Amsterdam.