Roadtrip door de USA - San Francisco

Maandag. Het is niet ver meer naar San Francisco dus we doen lekker rustig aan ‘s ochtends even ontbijtje via de drive try bij de Starbucks, wilde ciska graag, haha! Onderweg stoppen we nog bij een groot meer en daarna rijden we verder. Al gauw zien we San Francisco liggen, zo een leuke stad met allemaal leuke huisjes! Maar dat rijden door de stad, dat is wel weer even wennen. Gelukkig komen we veilig aan! We slapen de komende nachten in een hostel, echte reizigers accommodatie en het paste beter in ons budget. Als we onze koffers hebben neergezet en de bedden hebben opgemaakt pakken we al het vuile was en gaan we naar de wasserette. Zo een ding wat je altijd in films ziet. Terwijl de was draait lopen we een rondje door de buurt, zoveel te zien! We brengen het wasgoed weer terug en gaan daarna op stap ergens te eten. Het wordt de Cheesecake Factory bij union square, een hele duur winkelgebied. Maar die cheesecake, overheerlijk! Net iets meer gegeten dan goed voor ons was.

Dinsdag. Lekker bijtijds wakker, we lopen buiten de totaal verkeerde kant op, zo een hekel aan toerist zijn en niet gelijk de stad kennen… We passen dus onze plannen aan. We lopen richting de Golden Gate Bridge, langs het strand. Wat een bizarre brug! Je kan er overheen lopen maar dat is echt 4 kilometer ofzo dus dat slaan we over. We gaan op het strand zitten met uitzicht op de brug. Dit strand word volop gebruikt door de honden uitlaatservice dus we keken steeds wat minder naar de brug, haha! In de oceaan zagen we ook allemaal zeehonden, echt leuk! We pakken daarna de bus richting fishermanswharf waar we ontbijten/lunchen en genieten van de zon. Daarna naar misschien wel het hoogtepunt van de reis, de zeeleeuwen kade! Je hoorde ze al van verre en ze lagen lekker te genieten in de zon. Ik kan er uren naar kijken dus we hebben er even heerlijk gezeten. Daarna naar het volgende toeristische punt, de cable car. Een rondje meegereden en uitgestapt bij China town, een rondje gelopen en wat lekkers gekocht bij de supermarkt. De bus weer teruggepakt naar het strand en daar gepicknickt. Er stond super veel wind ondertussen dus we hielden het gauw voor gezien en zijn teruggegaan naar fishermanswharf voor het avondeten. Aan het strand dus lekker fish en chips gegeten en daarna met de bus terug naar het hostel.

Woensdag. Nog een volle dag in San Francisco, deze stad is echt heel leuk! We pakken de bus naar de pier en halen ontbijt bij de Starbucks. Daarna boorden we de Ferry naar Alcatraz, een eiland in het midden van San Francisco, hier heeft tot 1963 een zwaar bewapende gevangenis gezeten wat nu een museum is geworden, heel interessant! We hebben een audiotour gedaan waarin ze vertelde over hoe het ging en wat er allemaal gebeurde. Het werd verteld door de oude bewakers en ook oude gevangenen kwamen aan het woord. Na de tour zijn we terug naar de boot gegaan, het was even wachten tot hij ging dus hebben we gepicknickt aan het water. Ook toen zagen we weer een zeehond! Op de boot zagen we geen dieren meer, aan wal zijn we lekker souveniertjes gaan kopen en daarna gaan lunchen. We hebben het plan voor de middag besproken, eerst een aantal kerkjes af lekker cultureel. Daarna met de bus naar de painted ladies. Dit is een blok huizen waar je op uitkijkt en daarachter uitzicht over de stad heb. Dat zicht is dan vooral bekend van de serie full house want op dat veld daarvoor gaan ze picknicken. Dus dat hebben wij ook gedaan! En nog een potje Qwixx gespeeld. De zon begon onder te gaan en het werd dus iets kouder dus hebben de bus naar het hostel gepakt. In onze straat ligt dat stukje met de meeste bochten, helaas was dat zo stijl dat de bus er niet heen kon, maar we moesten het wel even zien. Dus de klim zelf maar gemaakt, even alles uitgezocht en nu kan ik er morgenochtend dus overheen rijden! Nu al zin in!

Donderdag. We gaan San Francisco verlaten, alle spullen inpakken en uitchecken. Bij de auto schrikken we ons rot er ligt allemaal glas naast. Wij bang dat onze ruitjes zijn ingetikt maar het is de auto van de buren, balen voor hun maar volgens de receptie hadden ze spullen laten liggen… Wij gaan gauw weg voordat de criminelen terugkomen voor onze auto. We rijden dusover Lombardstraat eerst heel stijl omhoog en daarna met allemaal scherpe bochtjes naar beneden, 5 mph dus is helemaal niks, maar anders vlieg je echt uit de bocht. Daarna rijden we door naar het volgende toeristische punt, de Golden Gate Bridge. We eten hier een ontbijtje en doen nog even een rondje langs de informatie punten, dan kan juf Lisa haar leerlingen weer wat vertellen.

De rest van de dag word een lange rijdag over highway one. Een van de mooiste wegen van Amerika. We rijden het grootste gedeelte langs de oceaan en elke keer als we een stukje verder komen wordt het uitzicht nóg mooier! De oceaan is blauw en het zand lijkt wel wit, heeeel anders dan onze Noordzee. Misschien werkt het weer hier ook mee, het is een stralend zonnetje met een strakblauwe lucht. We stoppen een aantal keer voor het uitzicht en wat foto’s. Een keer zelfs omgekeerd omdat we het uitzichtpunt hadden gemist. Maar het was het zeker waard! Uiteindelijk komen we rond een uur of zes aan bij de tussenstop in San Simeon. We checken in en gaan daarna Mexicaans eten. Vroeg ons bed in want de volgende dag weer vroeg op.

Volgende stop: Los Angeles