Roadtrip door de USA - Las Vegas en Death Valley

2/3 ~ 6/3

Woensdag. We plannen een relaxed ochtendtje, maar omdat we alweer vroeg wakker zijn, zijn we toch lekker op tijd op pad. Eigenlijk wel heel vroeg want we gaan vandaag weer een andere tijdszone in, we krijgen er weer een uurtje bij.

De eerste stop is Valley of Fire, een State Park vol met rotsen in allemaal vormen. Door de natuur gemaakt. Je kan er wandelen maar daar hadden we niet zoveel zin in. We hebben het visitor center bezocht voor wat uitleg, zijn bij de uitzichtpunten wezen kijken en hebben ook nog een rots gezien waarin tekeningen van prehistorie tijd zijn gevonden.

Nog een stop langs de weg want er liep een berggeit en daarna verlaten we het park weer. We rijden door de middle of nowhere, nergens is wat te zien. Tot in de verte ineens een stad opdoemt, Las Vegas! We rijden eromheen en doen een stop bij de Hooverdam hier kan je overheen lopen, als je aan de andere kant bent sta je weer in Arizona. Daarna stappen we weer in de auto voor lunch, een ijsje bij Dairy Queen! En daarna rijden we naar ons hotel, bizar hoe gigantisch luxe dat was. Hij was helemaal goud, had 60 verdiepingen, een casino, zes zwembaden en nog heel veel meer. Het belangrijkste was, onze hotelkamer had een bad, heerlijk! We hebben de koffers achtergelaten en zijn Las Vegas ingegaan, overal lampjes en gezelligheid. Binnengekeken bij een boel hotels, de decoraties zijn echt geweldig! Ook de bekende watershow gezien op het midden van de strip. Daarna zelf even gegokt, netjes een maximaal bedrag afgesproken en op de knoppen geramd. Niks gewonnen, we snapte er weinig van, geef ons maar een muntjes machine.

Donderdag. Ondanks het korte nachtje, stappen we ons bed uit en kleden we ons om in bikini. De weersverwachting is 27 graden, zwembad dagje! Het gaat om 10 uur open, ciska en ik zijn er om 10:30 en het is net de all inclusive van Spanje, alle bedjes overvol! We lopen verder en gaan even kijken wat er achter een muurtje zit. Nóg een zwembad compleet leeg. Waarschijnlijk pas net opengezet. Wij gelijk de beste plekjes uitkiezen, handdoek neerleggen en niet meer opstaan! We blijven tot een uur of 4 liggen, drinken cocktails en genieten van de zon. Daarna gaan we weer klaarmaken voor een avondje casino. Cis en ik willen echt graag een muntjesmachine, die bestaan niet meer in het casino helaas. Maar nog wel in de arcade (kinderspeelhal) dus daar zijn we naartoe gegaan, ter verdediging dit was wel in een casino. Maar voor kinderen dus, dus om 2100 ging het dicht. Wij waren er kwart voor negen, oeps… morgen nog een dag.

We zijn terug naar de strip gegaan en hebben nog wat hotels gezien, daarna was het tijd voor het grote avontuur van ciska en mij. We hebben een gaatje laten piercen in ons oor. Wilde ik al jaren, maar het moet wel met een goed verhaal. Dit laten doen in Las Vegas, is een topverhaal!

We hebben daarna nog cocktails gehaald en wat hotels bekeken.

Vrijdag. Eigenlijk zouden we vandaag al verder reizen maar we hebben nog zoveel tijd over en het weer is heerlijk dus besloten een nachtje bij te boeken. Ook vandaag besteden we grotendeels aan het zwembad. ‘S avonds gaan we weer naar de Arcade, uiteindelijk toch meer geld uitgegeven dan de afgesproken bedrag, maar die muntjesmachine is ook zo leuk! Daarna eten we wat en nemen we de Uber naar een ander hotel, hier gaan we naar een show kijken. American got talent Las Vegas, allemaal acts die hebben meegedaan, sommige waren tweede andere waren winnaars. Maar de acts waren stuk voor stuk vet goed! Heel gaaf om te zien! Daarna gaan we nog even souvenirs shoppen en is het tijd om terug te gaan naar het hotel.

Zaterdag. Voordat we Las Vegas verlaten gaan we nog even op de foto bij het welcome in Las Vegas sign, er stond een rij maar we zijn toeristen dus we gingen het gewoon doen! Daarna rijden we richting de volgende stop, we eten eerst nog ergens ontbijt en tanken de auto vol. We gaan naar de middle of nowhere en daar is tanken 7 a 8 dollar, dat betalen we liever niet natuurlijk… Het is nog een uurtje naar Death Valley, we bezoeken het visitor center. Overal staan waarschuwingen over extreme hitte, in de zomer kan het hier rond de 50 graden worden… gelukkig was het vandaag maar 20 graden, heerlijk reizen in de winter! We stoppen bij een punt wat de laagste punt is onder zeeniveau van Noord Amerika. 85.5 meter. We dachten (heerlijk blond) dat Nederland vast veel lager lag, want als er wat gebeurt komen we onder water, vinger in de dijk gestoken, delta werken enzovoort. Nederland ligt 8 meter onder zee niveau….. Weer wat geleerd. Wij stoppen daarna nog bij een uitzichtpunt en rijden daarna het park uit naar onze slaapplek voor de nacht. We hadden laat geboekt en er was weinig over. Dit motel zag er oud uit, maar de recensies waren oké.. Komen we daar aan staat het helemaal vol met aliens decoratie, echte diehard believers! Maar dat is prima, als we in onze kamer zijn blijkt dat het toilet niet werkt. Ik vermoed dat de klusjesman uiteindelijk een slang heeft weggehaald bij het toilet van de eigenaar zijn huis en die heeft ingesteld want het ging allemaal maar lastig… We zijn daarna gauw gaan slapen want de wekker gaat weer vroeg.

Zondag. 5:40 om precies te zijn, we stappen de auto in en gaan terug naar het park. De reden dat we er zo vroeg moeten zijn is omdat we een paardrijtocht gaan maken. Het is heerlijk weer en wat zijn die beesten toch leuk, lekker even twee uur relaxed op een paard hobbelen en genieten van het mooie uitzicht. Na 2 uur weet ik weer waarom ik niet zo vaak paardrij, ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had, oeps… Na de wandeling stappen we de auto weer in, we stoppen nog bij een uitzichtpunt en daarna bij het welcome bord. We beginnen daarna aan onze rijdag, we hebben nog geen bewuste stop in gedachten. We zijn onderweg naar San Fransisco maar dat is ruim 8 a 9 uur rijden en vinden we toch wat te gek worden. We hebben onderweg even wat gegeten en getankt uiteindelijk een motel in Coalinga dan hoeven we morgen nog maar een kort stukje te rijden.

Volgende stop: San Fransisco!