Roadtrip door de USA - Texas deel 2

11/2 ~ 14/2

Vrijdag. Vroeg op pad om te gaan hiken bij Enchanted rock. Helaas gaf de auto bij vertrek een oranje lampje, low tire pressure. Hij was niet leeg maar wel veel te laag om veilig verder te kunnen rijden. We hebben de huurmaatschappij gebeld en besloten hem eerst zelf te vullen. We zijn naar het benzinestation gereden waar op het apparaat stond: air and water. Dus helemaal in de war, want hoezo moet er water in een band? Gelukkig was er een vriendelijke Amerikaan die ons als een beetje stond uit te lachen en ons kwam helpen. Door hem konden we weer veilig op pad!

We zijn naar Enchanted rock gereden en hebben daar de wandeling naar de top van de steen gemaakt, natuurlijk eerst beetje verdwaald… De steen hebben we beklommen, we kwamen 288 meter hoog en hadden 360 graden uitzicht over de Hill country, heel mooi. Bij de auto even bijgekomen en weer door! We zijn naar Austin gereden met wat tussenstops. Eerst door Luckenbach, een dorpje wat bestaat uit een postkantoor en een dans hal, in het weekend is het er mega druk en gezellig met allemaal live muziek. Daarna zijn we doorgereden naar de LBJ ranch ook wel de White House van Texas genoemd. Hier woonde oud-president Johnson, zijn land is nu open voor publiek. Het is zo groot dat je met je eigen auto rondrijd.

De volgende stop was Pedernales falls, de waterval was niet heel groot. Maar het hele plaatje was mooi. Er was een familie aan het vissen dus even lekker uitrusten en kijken wat voor giga joekels ze binnen haalde, want ze waren echt groot!

We zijn doorgereden naar ons eindpunt van de dag, Austin. Een gezellige stad waar ‘s avonds veel live muziek is. Vooral op 6th street en Rainey street. We hebben een rondje gelopen en wat gegeten bij de Mexicaan.

Zaterdag. Een rustig aan dagje. We hebben bekende plekken in Austin bezocht. Het gigantische gebouw Capitol of Texas, we zijn naar het bijbehorende museum gegaan. Lekker cultuur snuiven én schuilen voor de regen… Gelukkig was het gauw weer droog. We hebben even koffie gedronken bij de Starbucks en begonnen toen aan onze lange wandeling. Austin staat bekend om zijn streetart dus we wilde naar een groot park met streetart gaan. Tenminste dat dachten we… er bleken ondertussen huizen te worden gebouwd dus er was geen streetart meer. Dit “park” lag wel 4 kilometer van het hotel af dus we besloten de Uber terug te pakken. In het hotel even rustig aan gedaan en ‘s avonds naar het horecaleven. Lekker wat cocktails gedronken bij verschillende tentjes en wat gegeten.

Zondag. We gaan Austin verlaten, op naar Dallas. We stoppen eerst nog bij een graffiti van Austin, hebben we er toch nog eentje gezien! Daarna maken we een tussenstop bij de Buck-ees. Ciska wilt graag nog een shirt en deze winkel is zo leuk dat deze stop helemaal niet erg is!

Voordat we naar ons hotel gaan stoppen we eerst nog even in Forth Worth, een cowboystadje wat vooral bekend is vanwege de rodeo’s, stockyard en cattle drive. We hebben langs de winkeltjes gelopen en daarna de cattle drive gekeken. 10 paar longhorns lekker slenterend door de straat geleid door een cowboy te paard. Heerlijk toeristisch! Daarna nog een cowboy show gekeken met schietincidenten wat ook echt nep was en onze dag was weer compleet!

We hebben de auto gepakt en zijn onderweg bij een sportsbar gestopt vandaag was namelijk Super Bowl Sunday. De belangrijkste football wedstrijd in Amerika en in zo een sportsbar is het natuurlijk beter dan in ons hotelkamer. Alles wat we niet snapte konden we gemakkelijk googelen en zo hebben we ons goed vermaakt.

Maandag. We gaan vandaag Dallas bekijken. We zijn naar de 6th floor museum gegaan. Dit is de plek waar president Kennedy is neergeschoten. Helaas was het museum dicht maar eromheen is een boel informatie neergezet en op de weg zelf staan kruizen waar hij geraakt is.

We zijn verder gelopen naar het memorial en daarna verder de stad ingegaan een rondje gelopen door downtown en daarna met de auto naar een winkelcentrum gereden. Tijd voor Valentijnscadeautjes! In Amerika is het natuurlijk een vette hype, waardoor wij ook best wat verdienen vandaag. Dus een lekkere cookie cake gehaald bij de American cookie factory, mijn favo! En dat gedeeld met de meiden. We zijn gewoon elkaars Valentijn.

Daarna zijn we doorgereden naar de Gas Monkey Garage. Bij mannen die auto fan zijn is dit heel bekend tv-programma. Mijn broer had dus een vriendelijk verzoek toen ik deze reis aan het plannen was. Als we naar Dallas gingen moesten we een shirt voor hem meenemen. Dus we hebben even een tussenstop gemaakt, we hebben ook de persoon gezien over wie het programma gaat. Voor ons een onbekende bekende Amerikaan dus. Hopelijk dat ons dat in LA ook overkomt!

Daarna hadden we weer last van een lege band dus we hebben de verhuurmaatschappij gebeld voor een auto wissel. Aangezien de kans wel erg groot was dat wij in de middle of nowhere met een lekke band zouden te komen staan. We werden eerst verkeerd gestuurd dus nogmaals gebeld en daarna naar het vliegveld gereden. De auto omgewisseld, hij noemde allemaal merken maar dat zegt ons natuurlijk helemaal niks. Dus we besloten gewoon met hetzelfde merk weg te rijden, we weten in ieder geval hoe hij werkt! Terug naar het hotel gereden, spullen ingepakt morgen gaan we weer verder.

Volgende stop: Amarillo.