Roadtrip door de USA - Texas deel 1

Texas 7/2 ~ 10/2

Maandag. Tijd om New Orleans te verlaten. Met de Uber rijden we naar het vliegveld waar we onze huurauto ophalen. Wat een joekel van een auto, misschien maar goed ook want de spullen passen er makkelijk in!

We regelen al het papierwerk en gaan naar de eerste stop; Walmart! Snacks voor onderweg en een simkaart. Want onbereikbaar langs de highway staan wil ik liever niet meemaken… Alles in de auto en op naar de plantages. We hebben de Whitney plantation bezocht, zo bizar wat er allemaal is gebeurd. Er stonden nog een aantal panden van toen. Met een audio tour zijn we over het terrein gelopen. Het was heel indrukwekkend.

Na de plantage zijn we in de auto gestapt, onze roadtrip is nu echt begonnen! We hebben even flink doorgereden naar de volgende staat: Texas. Voor de nacht een slaapplek gevonden in: Nederland. Er was zelfs een molen!

Dinsdag. De auto in en op naar San Antonio, maar wel even een tussenstop voor wat leuks. We zijn naar de Buc-ee’s gegaan, een tankstation met ontelbaar veel pompen en een winkel zo groot dat je er echt van alles kan halen. Maar echt van die leuke hebbedingetjes en eten natuurlijk. Dus met een icee, een zak nootjes en een nieuw T-shirt terug de auto ingestapt.

In San Antonio ingecheckt en lekker de stad ingegaan. Langs de rivier een stukje gewandeld en bij de Mexicaan gaan eten. Veeeeel pittiger dan ik gewend ben en de cheesedip was ook niet hetzelfde. Maar de cocktail was prima haha. Lekker wat souvenirwinkeltjes bekeken en daarna in het hotel optijd naar bed.

Woensdag. Een nieuwe dag in San Antonio ontbijt van het hotel met prima koffie en daarna op stap. We zijn naar de market square gelopen met heleboel leuke winkeltjes maar het is vooral ‘s avonds een echte happening. We zijn doorgelopen naar Almalo, daar heeft een belangrijk stuk geschiedenis van Texas afgespeeld. Daarna doorgelopen naar de tower of the Americas, we waren een ietsjepietsje verdwaald maar gelukkig was er een wannabecowboy die ons wel even de weg ging wijzen. Zo lekker vriendelijk zijn de Amerikanen toch altijd! Deze meneer stapte wel goed door en begon steeds harder te hijgen, aangezien hij ook een Amerikaans postuur had was er een beetje angst dat ie spontaan neer zou vallen, dit viel gelukkig mee! Bij de tower hebben we tickets gekocht, we namen gelijk de lift naar boven. 375 meter boven de grond gaf een prachtig uitzicht. Foto’s gemaakt, rondje gelopen en we dachten weer naar beneden te gaan. Op dat moment: whoooop, whooooop. Brandalarm! Op de bovenste verdieping liep er dus geen personeel, dus wat was handig om te doen? We gingen alvast met de trap naar beneden want de lift was niet handig. Op de volgende verdieping stond een personeelslid bij het restaurant en zei wacht hier maar want waarschijnlijk is het vals alarm en het is nog een heel lang stuk naar beneden. Het was inderdaad een vals alarm, maar wat een avontuur weer!

We moesten even bijkomen dus zijn in het park gaan zitten. Daarna weer aan de wandel. Door king William buurt, met allemaal villa’s en daarna naar la Vilita een plek met allemaal winkeltjes en restaurantjes. ‘S avonds gegeten bij het Rainforest café, gezellig tussen de vissen.

Donderdag. Tijd om San Antonio te verlaten, dit was echt een leuke stad! We pakken de auto richting de natural bridge caverns een grottenstelsel waar nog steeds hele nieuwe stukken worden ontdekken. We kregen een rondleiding naar het diepste (voor publiek opengesteld) stuk,om de grot te beschermen zorgen ze binnen voor een constante temperatuur van 21 graden maar met een luchtvochtigheid van 99% was het echt heel warm!

Na de grotten zijn we met de auto aan onze trip naar Fredericksburg begonnen, dit is een plaatsje in Hill country. Hill country is een verzameling van cowboy dorpjes en heel veel ranches. We zijn eerst gestopt bij Boerne, ze hadden hier een kerstwinkel! Daarna doorgereden naar Bandera, de cowboy capital volgens hunzelf, wij vonden er weinig aan. Wel was er een Dairy Queen, die heeft heel lekker ijs! Dus ijs voor lunch vandaag! Na de lunch terug de auto in op naar het volgende plaatsje: Kerrville. Hier zijn we weer even wezen kijken, het was meer een stad. Maar bij een park konden we mooi even de benen strekken voordat we verder reden naar de laatste stop.

We namen even een omweg, het was even twijfelen of het geen privé terrein was en geloof mij in Texas wil je niet ongewenst op iemand zijn terrein zijn… Maar dat viel gelukkig mee, het was gewoon een gekke weg. In Fredericksburg hebben we een motelletje voor de nacht gezocht en zijn we naar de Walmart gegaan voor avondeten. Allemaal hapjes en lekker picknicken op bed terwijl we de Olympische spelen terug hebben gekeken. Morgen weer op pad!

Volgende stop: Austin