De allerlaatste week als au pair

Lieve bloglezers,

Hier is ie dan, de blog van mijn allerlaatste week als au pair. De laatste week in Darwin, de laatste week werken, de laatste keer met de jongens leuke dingen doen, de laatste keer alles.
Ik had beloofd nog te vertellen over mijn kampeerweekend, laten we daar dan maar mee beginnen!

Zaterdag 22 juli
De wekker ging om zes uur, om 6:50 werd ik opgehaald door Elodie en om 7:45 waren we met de hele groep in Palmerston waar we vandaan zouden vertrekken. Auto’s ingepakt, gestopt bij de benzinepomp voor ijs voor in de eski en de weg op. Om 12:15 kwamen we aan in Katherine Gorge, we begonnen onze kampeertrip met een kanotocht, eerst met een boot de eerste gorge door, want daar waren een heleboel krokodillen (die we ook gezien hebben) daarna begonnen met kanoen in de tweede gorge. Ik voelde mij echt heel klein tussen die grote rotsen, wauw! Het kanoen viel ook wel even tegen soms, niet net zoals in Frankrijk met de stroming mee, nee eerste tegen de stroming in en toen we eindelijk met de stroming terug gingen was de wind gedraaid… Gelukkig had ik Lena die beter volhield dan ik en kwamen we alsnog veilig aan.
We zijn met de boot teruggebracht, hebben een campingspot geregelt en gelijk maar de tenten opgezet, het was ondertussen alweer uurtje of zes dus ook gelijk de barbie aangestoken voor diner. Het was echt heel gezellig, helaas mochten we geen kampvuur maken maar met muziek en een sfeerlicht van de telefoon kwamen we ook wel ver. We hebben nog een aantal potjes drinking jenga gespeeld, we kregen bezoek van wallaby’s die we nog hebben gevoerd en daarna was het wel weer laat genoeg en zijn we naar bed gegaan. In een tentje onder de sterren hemel, afgekoeld naar 24 graden dus maar sokken aan en twee pyama broeken, brrrr!

Zondag 23 juli
De zon is op om zeven uur, dus Nina is wakker. Gelukkig nog mijn vest over mijn ogen kunnen trekken en een extra uurtje geslapen, rond half negen was iedereen wel wakker dus het kamp opgeruimd, ontbijt gegeten, afgewassen en doorgegaan naar de volgende plek. Mataranka waar we hebben gezwommen in de hotspring, Bitter Springs. Het water was eigenlijk vies warm, want buiten het water was het ook gewoon nog 30 graden. Na te zijn opgewarmd zijn we weer in de auto gestapt op naar Edith Falls. Wow, wat was dat mooi! En een stuk kouder dan de hotsprings. Edith Falls heeft 3 watervallen en elke waterval heeft zijn eigen rockpool. We besloten naar de bovenste te lopen, een klim van 30 minuten, ughh. Maar het was het waard! Heerlijk rustig en een supermooie waterval. We hadden niet lang de tijd om te zwemmen want we moesten nog beginnen aan de rit van 347 kilometer terug naar huis. Gelukkig ging dat snel voorbij, met mijn goeie dj skills en de gezellige gesprekken met Jake en Lena, en zwaaien naar alle mensen die voorbij reden. (dat waren er niet veel btw..) rond half tien waren we weer in Palmerston en rond half elf was ik weer thuis, wat was dit een top manier om mijn laatste weekend in Darwin te gebruiken!

Maandag 24 juli
Ondanks dat Reuben vier weken schoolvakantie had en dat genoeg tijd voor de leraren was geweest om zich weer klaar te maken voor school, mochten ze dat vandaag doen, dit betekende dat Reuben nog steeds vrij was! Gelukkig is Lisa ook vrij deze week, dus hoefde ik niet erg lang te werken. Eerst ’s ochtends tot tien uur, daarna ben ik met Lisa en de jongens meegegaan naar het museum in Darwin. Gekeken naar de opgezette dieren, Sidney is in zijn fase dat hij tegen alles gedag zegt, dus dit museumbezoek ging ongeveer so: hello bird, hello crocodile, hello snake, hello fish, hello boy, hello girl. Nadat de jongens de aandacht kwijt waren gingen we even snel naar de kapper voor Reuben, dat even snel en laatste dag voor school begint gaat niet samen. We hebben een uur gewacht voordat Reuben aan de buurt was, maar zijn haar ziet er weer piekfijn uit!

Dinsdag 25 juli
Hoera! De scholen zijn weer begonnen! Vandaag een ochtendje met Sidney, even de huishoudklusjes gedaan en daarna met de fiets naar de bibliotheek, de laatste keer naar storytime. We waren wat vroeg dus eerst maar koffie gedronken en morning tea gegeten, daarna nog even in de speeltuin gespeeld en toen naar binnen. Sid heeft genoten! Je hebt hem zien veranderen van de eerste storytime naar de laatste. Hij kent zijn liedjes, de bewegingen, zit rustig stil om te luisteren naar de verhalen en speelt samen met de kinderen. Na storytime nog een stamp gehaald en toen met de fiets naar huis waar Lisa hem heeft overgenomen. Ik ben tussen de middag creatief geweest en begonnen aan het fotoalbum, die begint al aardig vorm te krijgen. Daarna weer begonnen met werk, Lisa was weg met Reuben dus ik heb de was opgevouwen, vaatwasser gedaan en toen was Sid wakker. Dus lekker afternoon tea en daarna nog even spelen. We zijn nog naar het park gelopen, schommelen, glijden, klimmen. Daarna weer terug naar huis voor de avondmaaltijd.

Woensdag 26 juli
Weer de ochtend met Sidney doorgebracht. Vandaag voor de laatste keer naar funbus geweest, op de fiets langs de oceaan naar het park. Aangekomen waren we erg vroeg, dus samen maar in de speeltuin gespeeld en daarna kwam de rest ook. Sid heeft lekker met iedereen gespeeld, we hebben morning tea gegeten en daarna nog meegezongen met de liedjes en luisteren naar het verhaaltje. Daarna weer de fiets gepakt en naar huis gefietst, onderweg kwamen we Lisa tegen dus Sid is met haar meegelopen en ik ben doorgefietst naar de winkel. Vanaf de eerste week dat ik hier ben vraagt Reuben wanneer ik iets Nederlands ga maken, dus ik heb vandaag de boodschappen ingeslagen voor appeltaart. Ik hoop dat het lukt!! Morgen weten we het resultaat.

Donderdag 27 ju’s ochtends samen met Sidney thuisgebleven, buiten gespeeld, huishouden gedaan, extra veel knuffels gevraagd en daarna was Lisa alweer thuis. Het was tijd voor het bakken van de appeltaart, hoe zou dat gaan? Nou eerst ging het helemaal mis, mijn deeg was veel te plakkerig, kon je niks mee! Gelukkig kon google mij het antwoord vertellen hoe ik dat moest oplossen. Cake de oven in en een uurtje wachten, hij kwam er perfect uit! Nog nooit zo een perfecte appeltaart gemaakt. Nadat Lisa en Reuben uit school kwamen hebben we buiten gepicknickt en een stuk taart gegeten, hij viel in de smaak, woehoe! Na de taart alles opgeruimd en de jongens klaargemaakt want we gingen naar Mindil beach, de allerlaatste keer… Ik zou daar mijn vrienden ontmoeten om afscheid te nemen dus Lisa and Ryan hadden heel lief een fles wijn voor me mee, dat werd feesten!
We hebben de zonsondergang bekeken en besloten dat we nog geen afscheid namen, vrijdag zouden ze toch nog met zijn allen gaan afspreken en ze gingen mij wel ophalen en ik moest niet moeilijk doen over alle andere dingen die ik moest doen, dat kon wachten. Oké, doen we!

Vrijdag 28 juli
Vroeg op en gezorgd dat het afscheidscadeautje voor Lisa en Ryan en de jongens afgemaakt was. Daarna begonnen aan het inpakken, jeetje mina, wát heb ik veel verzameld. Nadat ik twee vuilniszakken heb weggegooid en een wasmand vol oud papier kon de rest in de koffers. Om 1 uur moest ik beginnen met werken, ik zou nog een keer op de boys passen. Sid sliep nog en Reuben wilde alleen tv kijken dus kon ik verder pakken. Gelukkig rond drie uur werd Sid wakker en hebben we nog met zijn allen buiten gespeeld, genoten in de hangmat, tikkertje, zwaardvechten, ik heb genoten! Lisa and Ryan namen ze weer over toen ze thuis kwamen zodat ik de rest kon afmaken, want om vijf uur werd ik weer opgehaald. Naar Palmerston en het was echt een megagezellige avond, het was alleen wel in Palmerston dus besloten daar maar te blijven voor de nacht.

Zaterdag 29 juli
Alhoewel nacht? Volgens mij heb ik 4 uurtjes slaap gehad, haha! Daarna maar de bende opgeruimd en toen echt afscheid genomen. Echt zulke toffe gasten! Nemen al die au pair maar mee op hun campingtrips, doen aardig, geven ze eten, supertof! Het afscheid was ook geen goodbye maar een see you later, ze zijn van plan naar Europa te komen, precies waar weten ze niet, maar dat maakt niet uit. Ik heb in Australië geleerd dat je voor een nachtje weg best wel 450 kilometer kan rijden, dus als hun besluiten alleen naar Italie te gaan, zoek ik ze daar wel op!
Thuis gekomen heb ik gedoucht, mijn kamer schoongemaakt en mijn spullen naar de gang gesleept. Zo dat was het dan, mijn kamer was leeg. Ik ben ’s middags nog met Lisa naar de markt gegaan om groente en fruit te halen en daarna thuis gelijk gaan eten. Tijdens het eten was het, het perfecte moment voor de cadeautjes. Reuben een waterballon vul apparaat, hij was helemaal gelukkig! Sidney een pony boek, ook hij was helemaal gelukkig. Voor Lisa en Ryan had ik een fotoboek gemaakt met foto’s van de jongens en mij, en van hun. Van alles wat we hebben gedaan deze vier maanden, hij viel goed in de smaak! Lisa was er erg blij mee! Ik kreeg een hele lieve kaart van ze en een pyama met koala’s erop! En als je mij kent dan weet je hoe erg veel ik van pyama broeken houd, en dus ook Lisa wist dat, zo lief!!! Echt helemaal blij met mijn cadeau!!
Na het eten opgeruimd en afscheid van de jongens genomen, dat was moeilijk. Reuben snapt dan misschien nog wel dat ik wegga en ik kreeg ook heel lief een spontane knuffel en kus van hem, een: “I will really miss you Nina” wat was erg fijn, en heb hem ook verteld dat mocht ie ooit naar Nederland komen, dat ik hem daar ga rondleiden! Reuben is een superjongen, we hebben echt een band opgebouwd!
Daarna Sidney aan de beurt, maarja hij is anderhalf, hij snapt er niks van… Een kus en een cuddle en dat was het. Ik heb nog even gezegd bye, waarop Sidney antwoorde: Bye bye Nani!! Alsof ie mij morgen weer zag, en toen naar beneden gekomen en gebroken. Ik ben nog een keer gaan wandelen langs het strand, genoten van de mensen, de sfeer, de ruimte. En toen voor het laatst thuis gekomen. Gedoucht en tv gekeken met Lisa en Ryan, toen moest ik ook afscheid van hun nemen… but! It’s not a goodbye, it’s a see you later! Als ik terugkom op de westkust te doen, dan ga ik ze zeker opzoeken in Darwin! Of waar ze dan ook wonen!

Zondag 30 juli
Mijn taxi kwam om 00:05, spullen ingepakt, naar het vliegveld gereden, ingechekt en bij de gate gewacht. Het vliegtuig ingestapt, muziek aangezet, slaapmasker op en goodnight! Om 5;30 wakker van de stewardess dat mijn stoel omhoog moest we gingen landen! Uit het raam nog de harbour bridge gespot, en om 6:15 waren we geland. Spullen gehaald, uber geregeld en 7 uur was ik in het hotel. Ik mocht officieel pas twee uur inchecken maar ze hadden kamers leeg dus de meneer achter de receptie zij, ik check je gewoon nu in. SUPERFIJN! Nog even gaan slapen en toen Sydney in!! Naar Paddy’s market voor souvenirs, daar geluncht en daarna alle cadeautjes naar mijn hotel gebracht, toen voor de allerlaatste keer naar Circular Quay. Deze keer geen Danielle of Michelle met mij mee, geen andere au pairs, want ik was eigenlijk de laatste van het groepje die nu weer in Sydney was, misschien wel de laatste die überhaupt nog niet thuis is... Maar er zijn genoeg andere mensen om mee te praten! Nog wat foto’s gemaakt, wat gedronken bij het opera house, zonsondergang bekeken (die stukken minder was dan in Darwin!) en toen weer met de trein terug naar het hotel, pizza gehaald onderweg en daarna aan de zware job begonnen om al mijn souvenirs in mijn koffers te krijgen. Fingers crossed dat het gelukt is! En niet overgewicht heeft…

En dan nu tijd om naar bed te gaan, morgen rond 5:30 naar het vliegveld waar om 9:30 mijn vlucht naar the States vertrekt, going to my other home before I go home. Ik heb er zin in!!

Dit was het, de allerlaatste week als au pair. Ik denk nog niet de allerlaatste blog, deze blog heb ik bijgehouden om ook mijn gevoelens kwijt te kunnen, op te schrijven wat er allemaal in mijn hoofd zit opgeslagen qua dingen die ik gezien en beleefd heb en zo een plekje kon geven. Als ik morgen dit amazing land verlaat, zullen er nog zoveel extra gevoelens komen en als ik straks iedereen weer zie? Terug naar het ‘normale’ leven ga? Hoe voel ik mij dan?
Er is nog genoeg om over te schrijven, dus nee het is nog niet de laatste blog, die komt nog!

Dankjewel voor iedereen die altijd trouw meeleest, ik snap dat ze soms wat langdradig zijn en niet mega interessant, maar het doet mij goed dat ernaar gekeken wordt, dat jullie weten wat ik allemaal aan het doen ben!

Dankjewel!
Xx Nina

Reacties

Reacties

mama

Je blogs zijn niet mega lang en oninteressant, juist fijn om te lezen hoe het gaat en dat je het naar je zin hebt. Morgen ben je al een jaar weg, wat is de tijd gevlogen nog 4 weken en dan weer "thuis". Veel plezier in Amerika nog even genieten en dan weer een paar jaar hard aan de studie....
Kusjes, mama

Vera

Nina, ik heb genoten van je blogs!!! Fantastisch om zo een beetje mee te kunnen genieten van je avontuur.

Erna

Je blogs waren leuk om te lezen, echt een levensverhaal. Veel plezier nog aan de andere kant van de oceaan en wie weet tot ziens bij de Zumba!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!