Al een maand in Darwin!

Lieve bloglezers,

Ik ben hier ondertussen al iets langer dan een maand. Een goed moment om mijn blog up te daten!

Het au pair leven
Ik zorg voor twee hele lieve jongens Reuben en Sidney. Reuben gaat overdag naar school en Sid blijft bij mij. Ik begin met werken om 7 uur, ik zet een was aan, leeg de vaatwasser en ruim wat op. Mijn hostparents zorgen voor de jongens. Om 7:30 gaan de ouders weg en blijf ik met de jongens achter, ik geef Sidney ontbijt en maak ze daarna klaar om naar school te lopen. Reuben heeft school van 8:00 tot 14:30 en ik vermaak mij met Sid. Als we terug zijn eet ik zelf ontbijt, geef Sid nog iets kleins en we lezen een boek. We hangen de was op en daarna pak ik een tas met spullen en maak ik Sid klaar voor ons ochtenduitje. Dit hangt van de dag af wat we gaan doen. Naar het park, een wandeling maken, naar het zwembad, storytime in de bieb of playgroup in het park. We gaan lopen of met de fiets, lekker Nederlands. Sid achterop in het zitje, met een helm (Safety first!) Alleen rijden we hier in het warme weer met prachtige uitzicht van de helderblauwe zee in plaats van de stromende regen.
Na ons ochtenduitje gaan we weer naar huis, ik maak lunch voor Sid klaar en leg hem om 12 uur in bed. Ik doe wat voorbereidingen voor het avond eten, eet zelf lunch, vouw de was op en heb daarna even tijd voor mezelf (als Sid nog slaapt.) Om 2 uur maak ik Sid wakker en halen we Reuben op van school, ik zorg dat de jongens hun afternoon tea krijgen, ruim het huis op, dek de tafel en daarna duiken we nog even het zwembad in! Lisa komt om half vijf thuis en rond vijf uur eten we. Na het eten help ik met afruimen en dan zit de werkdag er weer op!
Voor de rust ga ik na mijn werkdag wandelen langs het strand, lekker muziekje aan en genieten van de mega mooie zonsondergang hier. Zo kom ik de werkweek wel door. En de jongens zijn superlief voor mij dus de dagen vliegen voorbij!

Vrije dagen
Na een weekje werken betekend dat ik een vrij weekend heb! Standaard gaan we naar een markt, nu het droogseizoen is begonnen in Darwin is er elke dag van de week wel een marktje ergens, ze verkopen er van alles; kleding, souvenirs, eten, enz. Samen met andere au pairs, lekker in het zonnetje zitten mensen kijken.
We zijn laatst ook een dagje naar Litchfield gegaan, dit is een bekend nationaal park bij Darwin, we hebben gezwommen onder de watervallen, een megagrote mierenhoop gezien en een fotoshoot gehouden bij het welkom to Litchfield sign, we waren nog erger dan de japanners hahah!
Ik heb ook de nationale feestdag Anzac day meegemaakt. Anzac day staat in het teken van de gevallen soldaten tijdens oorloggen, vroeg in de ochtend is er een ceremonie, daarna een parade in de stad en ’s middags kan je overal in de stad een wedspelletje two’s up spelen. Dit mag alleen op Anzac day. Ik ben samen met andere au pairs naar een paardenwedstrijd geweest, kan ik dat ook van mijn lijstje afschaffen! Het was wel interessant om te zien, er was ook een ceremonie voor de paardenraces waarbij iedereen twee minuten stil was, net zoals in Nederland op 4 mei. Ook kon je daar two’s up spelen. Nadat ik tien dollar verloren had (ja jongens ik heb niet altijd geluk) had ik daarna twintig dollar gewonnen. (Oké vergeet mijn vorige zin...) We zijn tegen het einde van de middag weer naar huis gegaan.
Vorig weekend was er nog een festival voor ons huis, ik moest de middag werken dus ben er met de jongens heen gegaan, er was muziek, eten, drinken en vooral veel gezelligheid! ’s Avonds na het werken ben ik nog een rondje de andere kant opgegaan, er was graffiti kunst, goede doelen kraampjes en van die kraampjes die spinners verkochten (kan iemand asjeblieft vertellen waarom die dingen zo populair zijn?!)
Dan nog dit weekend, zaterdag weinig gedaan, ’s avonds met ik met een groepje au pairs naar de waterfront gegaan. Er was een open air cinema. Onderweg gestopt bij de Woolies voor popcorn en drinken en daarna lekker op een groot kleed van de film genoten! Alice in Wonderland and the glass ofzoiets. Supergezellig met de meiden! En dan vandaag is het Moederdag, Lisa komt vanmiddag thuis van een weekendje Melbourne, dus dan worden alle cadeautjes gegeven. Ik heb ook met Sid een cadeautje gemaakt, dus hopelijk valt het in de smaak! Vanavond waarschijnlijk weer met de meiden of mijn hostfamily naar de beachmarket, genieten van het dry season!

De update is wel weer lang genoeg geworden! Nederlanders, geniet van jullie zondag en geef jullie moeder een extra knuffel! En mochten jullie mijn moeder tegen komen, geef haar dan ook een extra knuffel, namens mij ;)!

Xx uit Darwin,

Nina

Reacties

Reacties

Marleen

xxx terug, leuk hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!