Hello Darwin! New city, new adventures!

Hoi lieve bloglezers,

Ondertussen ben ik al bijna drie weken in Darwin en ik heb het naar mij zin! Ik ben op zaterdag 1 april aangekomen (geen grap) en kwam in een warm bad terecht. De familie Pascoe is superaardig, de twee jongens zijn schatjes en de omgeving is geweldig!

Mijn eerste weekend trok ik nog veel op met Juliana de huidige au pair. Ze had een afscheids bbq en heb daardoor gelijk wat nieuwe mensen leren kennen! Zondag zijn we op de fiets naar de markt in Nightcliff gegaan, een smoothie gehaald en een crêpe als ontbijt... en ’s avonds hebben we afscheid genomen en begon Juliana aan haar reis.

Maandag ochtend kon ik gelijk aan de bak, niks pootjebaden, gelijk het diepe in! Lisa en Ryan moesten werken, Reuben wordt door hun naar school gebracht en ik mocht gelijk de hele dag met Sid zijn. En het ging goed! ’s Ochtends samen ontbeten op het balkon, kijkend naar de oceaan. Daarna naar het park samen spelen, geluncht en naar bed! Ik heb de was gedaan, gekookt, vaatwasser etc. Sid werd al vroeg wakker en omdat wij Reuben niet hoefde op te halen ben ik met hem in het zwembad wezen zwemmen. Heerlijk! Reuben kwam daarna snel thuis met zijn vader, gezorgd dat ze afternoon tea hebben gehad en daarna heb ik het avond eten afgemaakt. Lisa kwam ook thuis, gezellig met zijn allen gegeten en toen zat mijn eerste dag erop! We hebben het overleefd.
En na die eerste dag, ging de rest van de week ook erg goed! Ik zorg twee dagen per week voor Sid en Reuben als de beide ouders werken, de andere dagen werk ik vaak alleen ’s ochtends en een paar uurtjes in de middag. Ryan werkt in de mijn dus hij is vaak 5 dagen weg en dan 5 dagen thuis, dus elke week is anders! Sowieso waren de eerste weken hectisch, Reuben had vakantie en het was Pasen.

Samen met Reuben ben ik op het vliegtuig gestapt naar de mijn waar Ryan werkt, hier zijn we vier dagen gebleven. Ryan heeft ons rondgeleid en als hij moest werken heb ik op Reuben gepast, er was een biosscoop zaal dus we hebben vooral onze tijd daar doorgebracht met films kijken. Of over het terrein lopen waar we heleboel wallaby’s spotten! Daarnaast hebben we ook een mijn explosie gezien, een vlucht gemaakt in een helikopter, op een boot geweest en in een brandweerauto gereden (inclusief sirenes aan!) het was niet alleen leuk voor Reuben maar ik heb ook weer gave dingen meegemaakt! Alleen geen krokodillen gezien, helaas…

Pasen was ook erg leuk! De dag voor Pasen zijn we Darwin ingeweest voor een kinderfestival, dat was erg gezellig. En op pasen zijn we met zijn allen naar de zondag markt geweest, ontbeten met een croissantje en een ijskoffie (te heet voor warme koffie...) Ook was de Paashaas langs geweest en heb ik een reuze chocolade ei gehad, heerlijk! ’s Avonds hebben paaseieren gezocht en zijn we met zijn allen wezen vissen, Reuben had bijna beet! Toen sprong de vis eraf, jammer…

En verder? Ik heb al een heleboel au pairs ontmoet, we hebben een bbq bij het strand gedaan, vaak kijken we de zonsondergang en zien we elkaar bij playgroup en storytime in de bieb. Vaak als ik vrij ben stap ik op de fiets en ga een rondje fietsen, ja aan de linkerkant! Of ik ga naar het strand om de zonsondergang te bekijken. En als het erg heet is ga ik gewoon genieten van het bubbelbad en zwembad in de tuin!

Ik houd jullie op de hoogte over nieuwe avonturen! Ik hoop dat het in Nederland allemaal goed gaat, dat de lente nu eindelijk er eens aankomt! Anders stuur ik wel wat zon jullie kant op, zo ben ik, haha!

Dikke kus uit Darwin,
Nina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!