The East coast part three

Hoi bloglezers,

Zoals beloofd, nog een laatste blogje over de oostkust, Ik was gebleven bij magnetic Island.

Magnetic Island 2 maart - 4 maart

We zijn 's ochtends vroeg vertrokken uit Airlie beach naar townsville waar we de ferry namen richting het eiland. Het was al laat in de middag dus we hebben bij het zwembad gelegen en verder niks. Dag twee moesten we vroeg op want we gingen naar een koala ontbijt. Nee we kregen geen koala voor ontbijt, het was gewoon in de dierentuin. We hebben daar een slang en leguaan vastgehouden maar het hoogtepuntje was de koala! Wat een schatjes zijn dat! Daarna zijn we weer met de bus teruggegaan, helaas was het weer die dag superslecht dus hebben we geen andere dingen kunnen doen... Dag drie hebben we een bustocht gedaan, we zijn gestopt bij de hoogtepuntjes van magnetic Island. Horseshoe Bay, het national park en rock wallabies gezien in Arcadia.

Cairns 5 maart - 12 maart

Onze laatste stop van de oostkust, Cairns! We kwamen 's avonds aan, hebben even wat gedronken en toen vroeg naar bed, want de volgende dag stond er een trip naar het great barrier reef op de planning. We zijn met de boot naar open zee gegaan, de lucht was strakblauw en het water was erg rustig dus al vanaf de boot kon je de kleuren van het koraal zien! Bij aankomst heb ik mijn eerste duik gedaan en wat was dat vet! Ik kon gewoon onder water ademen, wauw! En we zagen zoveel vissen, zelfs nemo gespot! Bij terugkomst op de boot ging ik nog een keertje snorkelen, ook erg mooi! Na de lunch had ik besloten nog een duik te doen, ik zat letterlijk op de bodem van de oceaan naar een rog te kijken, echt super bijzonder! We hebben ook nog tijdens een boottochtje een schildpad gezien, wauw! Echt een leuke dag! Dinsdag hadden we overdag niet veel gedaan, 's avonds hebben we een drankje gedronken, er kwam een man langs met z'n leguaan, slang én krokodil die we mochten vasthouden en na de dierenshow gingen we bingoën. En ik had gewonnen! Een zoomexpierence dus in een (overdekte) dierentuin over touwen lopen en ziplinen. Woensdag gingen we mee met de uncle brian tour, we zijn het regenwoud ingegaan en hebben gezwommen in een vulkaan lake, een rockpool en twee watervallen! Het was echt een superdag! Donderdag stond niks op de planning. Vrijdag ochtend werden we vroeg opgehaald want we gingen een nachtje slapen in het regenwoud, tussen de spinnen en slangen én krokodillen. We zijn onderweg gestopt bij een meer maar aangezien we in een regenwoud waren was het keihard aan het regenen! (Ja het regent hier ook wel hoor...) dus dat zwemtripje heb ik maar overgeslagen. Daarna hebben we een krokodillenrondvaart gedaan, helaas hebben we ze niet gezien. Na de rondvaart zijn we doorgereden naar het hostel waar we verbleven. We bleven met een groepje dus we hebben de middag vermaakt met een potjes jenga spelen, elkaar leren kennen, we wilde ook een strandwandeling maken maar je moest door laagjes water lopen. Aangezien er krokodillen zaten vonden we dat toch niet een goed idee en wilde we eerst vragen hoe het nou zat. Uiteindelijk bleek het wel mee te vallen, zolang je niet kniediepe ging zal de krokodil je niet pakken... Dus dag twee hebben we besloten om toch nog de wandeling te doen. Aangezien het vloed was konden we nog niet over het strand lopen, want tja die krokodillen... Dus we zijn via de weg gegaan. Het was het waard! Het uitkijkpunt was prachtig! De terugweg zijn we wel via het strand terug gegaan. We hebben geluncht en gezwommen en daarna werden we met de bus weer opgehaald. We hebben in de middag nog een strand bezocht, een wandeling door het regenwoud gemaakt, zelfgemaakt ijs gegeten met pure ingrediënten uit het regenwoud, een uitzicht punt bezocht en daarna weer terug richting Cairns. Op de terugweg hebben we nog een schildpad gered, nadat wij hem overreden hadden, oeps.. En rond acht uur kwamen we weer in het hostel aan! Het was megavet! Zondag in Cairns hebben we mijn bingoprijs geïnd en zijn we de zoomexpierence gaan doen. Het was erg leuk! Daarna zijn we bij de lagoon gaan liggen. Aangezien je hier niet in de zee kan zwemmen door krokodillen en giftige kwallen maken ze een groot publieke zwembad in de vorm van een lagoon. Beetje van de zon genoten, gezwommen, boek gelezen. Heerlijk! In het hostel hebben we al onze spullen ingepakt want maandag vlogen we naar Alice Springs!

Dat was dan de oostkust, zolang naar uitgekeken en nu is het alweer voorbij. Het was zo mooi en leuk! Zoveel nieuwe ervaringen en herinneringen rijker, wauw! Gelukkig is het reizen nog niet helemaal voorbij, we hebben nog een outback tour, adelaide, great ocean road en dan Melbourne! Maar dat is weer een blog voor de volgende keer!