The east coast part two

Hoi lieve bloglezers!

Er is nog niet zoveel tijd verstreken sinds mijn laatste blog, maar hebben we wel weer heel veel nieuwe plekken gezien! Onze tijd vliegt voorbij! De vorige blog is geëindigd in Brisbane, next stop: Noosa!

Noosa 16 februari - 18 februari

Noosa was een korte tussenstop, we hadden mazzel want onze kamer was geüpgraded naar een privé kamer! Omdat we vrij laat aankwamen was de eerste dag niet erg interessant. We hebben de tweede dag een hike door Noosa national park gedaan. Het was ruim 8 kilometer en 30 graden, oeps... Maar het was erg mooi! Eerst een stukje door het bos, waar we onze eerste wilde koala hebben gezien! Hoog in een boom lekker genietend van de rust. Daarna een heel stuk langs de kust, gestopt bij de fairy rock pools voor een snelle duik en daarna weer een stuk door het bos. Het was een mooie wandeling, maar verder was er in Noosa niet veel te doen. We hebben ons laatste dagje op het strand gelegen én verbrand, oeps... Daarna zijn we doorgegaan naar Rainbow beach!

Rainbow beach/Fraser Island 18 februari - 23 februari

Over Rainbow beach hebben we zelf niet heel veel te vertellen. Het was een erg klein plaatsje, mooi strand maar dat was het dan ook wel. Vanaf Rainbow beach vertrok op 20 februari onze 3 daagse tour naar Fraser Island. Dit is het grootste zand eiland ter wereld! Ook wonen er op dit eiland heel veel dingo's. We waren met een groep van 23 man plus tourguide opgedeeld in 4 auto's. 'S avonds sliepen we op een kampeerterrein waar we niet zonder licht konden lopen omdat je slangen tegen zou kunnen komen... De eerste dag hebben we gelijk al de dingo's gezien, daarna hebben we de spullen weggebracht en zijn we doorgereden naar Indian head. Hier had je een uitzicht over een groot deel van het eiland, en de oceaan. Omdat het water erg helder was zag je roggen, schildpadden en kleine haaien zwemmen! Daarna zijn we naar de Champagne pools gereden. Nee hier zat geen champagne in, maar de golven maakte hetzelfde schuim effect. We hebben de rest van de middag zwemmend doorgebracht en daarna terug naar het kampeerterrein. We hebben gegeten en de avond met goon doorgebracht. Omdat Fraser Island zo goed als onbewoond is, is de sterrenhemel onverdeelbaar mooi. Dus 's avonds met een groep naar het strand gelopen, en inderdaad! Onbeschrijfelijk. Je zag gewoon de Melkweg door de lucht lopen.

De tweede dag zijn we naar Lake Mckenzie gegaan, het water was zo blauw!!! En het zand mega wit, supermooi! Daarna doorgereden naar het enige dorpje op het eiland voor de lunch en 's middags hebben we gezwommen in Eli creek. Dit water komt van een berg af waardoor je een lazy river effect heb, we hadden opblaasbanden mee dus daar is goed gebruik van gemaakt!

De derde dag was alweer de laatste, helaas! We hadden nog twee stops voordat we weer naar het vaste land gingen. De eerste was het scheepswrak die daar al sinds begin 1900 ligt en de tweede was Lake Boomanjin, dit is een bijzonder meer omdat het water rood is, dit komt door de theebomen. We hebben hier even gezwommen, geluncht en toen weer naar de ferry die ons mee zou nemen naar Rainbow beach.

Het was echt een supervette tour! Een hoogtepuntje van de oostkust. Ik had er wel langer dan die drie dagen kunnen blijven! Het is echt een mega mooi eiland!

Airlie beach 24 februari - 2 maart

In Airlie beach kwamen we erg vroeg aan, we hebben de eerste dag niet erg veel gedaan. De tweede dag begon onze Tour naar de whitsundays. Twee dagen en twee nachten op zeilboot. Rond twee uur gingen we varen, beetje genoten van het uitzicht, de zon, nieuwe mensen ontmoet. Bij onze ligplek aangekomen zijn we wezen zwemmen. De boot had een duikplank dus daar zijn we een aantal keer vanaf gesprongen. Na het zwemmen gingen we eten en verder weinig gedaan de rest van de avond. Dag twee begon al vroeg, we kregen ontbijt en zijn met de boot naar de whitehaven beach gevaren. Dit is het witste zandstrand ter wereld, door het zand, niet door de mensen met melkflesbenen... Ook zijn we nog naar een uitkijkpunt gegaan, erg mooi allemaal! Terug op de boot kregen we lunch en zijn we verder gaan varen naar onze snorkelplek. Hier hebben we genoeg vissen gezien, echt mooi onderwater hier! Daarna terug op de boot waar ze de glijbaan hadden opgeblazen en de paddleboards in de zee hadden gelegd. We hebben ons prima vermaakt. 'S avonds kregen we avondeten en terwijl we genoten van de zonsondergang zagen we een hele groep dolfijnen! Supervet!!

Dag drie begon ook erg vroeg, we zijn na het ontbijt nog een keer gestopt om te snorkelen en toen met de boot weer terug gevaren naar Airlie beach. En wat was ik blij dat ik na twee dagen schommelen weer een beetje kon bijkomen op het vaste land!

In Airlie beach hadden we nog drie dagen voordat we verder gingen, en eentje daarvan is goed benut. Ik wilde altijd al eens uit een vliegtuig springen, dat heb ik dan ook gedaan! Ik ging SKYDIVEN!!! Het was echt megavet! Maar ook erg mooi, eng, geweldig eigenlijk alles door elkaar! Ik ben superblij dat ik het gedaan heb, dat zie je ook wel op het filmpje want ik ben een gigantisch blij ei...

Ondertussen hebben we de eind van de oostkust bereikt, Cairns. We zijn ook nog naar magnetic Island geweest, maar omdat dit anders wel een erg lange blog word, bewaar ik dat voor later!

En? Hoe is het bij jullie? Komt de lente er nou eens aan?

Kus uit Australië!!

Nina