The east coast part one

Lieve bloglezers,

Ondertussen ben ik al een week op reis, wat eigenlijk voelt als zeven weken, we doen zó veel! Maar wat is het leuk en wat heeft Australië mooie plekken!

Spot x 5 Februari - 8 februari

Op zondag avond om 18:45 vertrokken we vanuit Sydney naar onze eerste stop, Spot X voor ons surfkamp. Om 4 uur 's nachts kwamen wij aan, we werden met een shuttle bus opgehaald en konden nog 3 uurtjes slapen op banken... Daarna ontberen, ingechekt en een rondleiding gehad. Na de rondleiding hadden wij gelijk onze eerste surfles. Door dat ik al een dagje surfervaring heb had ik al gauw de feeling, maar echt staan is die dag maar 1 keer gelukt... Na de surfles was het tijd voor lunch en de rest van de middag niet veel gedaan. Omdat het kamp in de middel of nowhere ligt kwam er 's avonds een shuttle bus om ons naar de bottleshop te brengen, we hebben maar een pak goon (goedkope wijn in 4 liter vorm, smaakt mierzoet -pluspunt- kan je een gigantische kater bezorgen -minpunt-) gekocht, hallo backpackersleven! Die maar gelijk geopend en samen met wat andere mensen gekaart.

Dag twee begon al vroeg, surfkamp om 8:30. Eerst weer de basic regels doorgenomen en daarna de zee in. Aan het eind van de les voelde ik mij al bijna pro! 'S middags op het strand gelegen, genoten van de 30 graden in februari, heerlijk!

Dag drie was onze laatste dag, na onze laatste surfles voelde ik mij zeker wel pro! Volgend jaar doe ik mee aan de wereldkampioenschappen, uhm nee misschien toch ook niet... 'S nachts om 4 uur zijn we weer met de bus verder gaan, stop nummer twee: Byron Bay

Byron Bay 9 februari - 12 februari

'S ochtends kwamen we aan in het surfersdorpje Byron Bay. We hebben onze spullen in het hostel gedropt en zijn gaan rondkijken, we hebben ergens ontbeten en hebben winkeltjes bekeken. In het hostel zijn we ingechekt en hebben we onze spullen in de kamer gezet. We zijn naar het stand gegaan en daarna afgekoeld in het zwembad (ja ons hostel had een heerlijk chill zwembad!) we zijn boodschappen gaan doen om dan 's avonds onze eerste culinaire maaltijd te bereiden in een hostelkeuken, Pff wat een verschikking was dat zeg, maar het is gelukt! (Eer gaat vooral naar Daniëlle, haha!)

De volgende dag was het plan om te gaan kanoën op zee, helaas ging dit door de ruige golven niet door en hebben we een andere kanotocht geboekt voor zondag. Omdat we plots vrij waren hebben we heerlijk van het weer genoten, 's avonds op tijd gegeten om daarna de wandeling naar het lighthouse te wandelen, nou dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Onderweg was wel erg mooi, we hebben zelfs nog op het meest oostelijkste puntje van Australië gestaan! En de zonsondergang die we bij het light house zagen, was erg mooi!

Zaterdag hadden we een dagtrip naar Nimbin op de planning, Nimbin is een plaatsje wat is blijven hangen in de hippietijd. Er is veel kleur, peace tekens, maar het is ook de enige plaats waar ze 'legaal' drugs verkopen. Dat wil zeggen, de politie kijkt een andere kant op. Nadat we het stadje van twee straten wel gezien hadden zijn we met de hele groep naar een natuurpark gegaan, we hebben een heerlijke bbq lunch gehad en werden bijna aangevallen door Danielles favoriete vogel, de kookaburra.... Het was een leuke dag, maar wel erg heet! Dus bij t hostel weer gelijk het zwembad in gegaan.

Zondag hebben we onze uitgestelde kanotocht gedaan, we konden helaas niet mee met de trip die we geboekt hadden en de trip die we nu hadden viel wat tegen. Maar ach, het was alsnog wel gezellig hoor! In het hostel onze spullen gepakt, want de volgende dag gingen we naar Brisbane!

Brisbane 13 februari - 15 februari

Na een ritje van 3 uur, waarin we ook gelijk de klok een uur terug hebben gezet ivm tijdsverschil, kwamen we aan in Brisbane. Na kleine dorpjes, nu eindelijk weer stad! We hebben onze spullen naar ons appartement gebracht (na 8 dagen hostel hadden we nu weer recht op luxe, haha!) en zijn we de stad in gegaan, met de Ferry naar het centrum, rond gekeken en daarna naar Southbank gelopen. Southbank staat vooral bekend om zijn neppe strand en neppe zee. Omdat brisbane niet aan de kust ligt hebben ze zelf maar een beach gemaakt. Eindelijk weer zwemmen zonder bang te zijn voor stingrays, kwallen, haaien en andere gekke beesten in Australië... Helaas was her zwemmen van korte duur uit het niets begon het te regenen, we zijn snel boodschappen gaan halen en tussen de buien en onweer door naar huis gerend.

Dinsdag: vandaag moesten we mega vroeg op (5:30) om zes uur hadden we een uber besteld en waren we onderweg naar de haven. Vandaag gingen we naar Moreton Island. Het was anders dan we gedacht hadden maar wel erg leuk. Gezwommen in het zwembad, rondgereden op een segway en als laatste gesnorkeld tussen de scheepswrakken. En ja ik heb Dory gespot, in het wild! Na het snorkelen nog een paddleboard gehuurd, maar de wind stond te stevig dus dat ging niet heel goed. Nog een keertje gezwommen en toen weer met de boot naar huis.

Woensdag: ons laatste dagje Brisbane, we zijn met de bus naar de Australia zoo gegaan, ook wel bekend als de Steve Irwin zoo. De zoo was indrukwekkend mooi en helemaal in het teken van Steve, zijn familie en hun passie over dieren in het wild. De krokodillen show was ook erg gaaf, verder hebben we nog kangoeroes gevoerd, koala's geaaid en het dieren ziekenhuis bekeken. Om vijf uur de bus weer naar Brisbane gepakt, gegeten op het station en thuis gelijk onze tassen weer gepakt. Donderdag gaan we namelijk alweer naar Noosa!

De blog is wat lang geworden, maar nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte! Hopelijk gaat het daar in Nederland ook goed en word het weer alweer wat warmer. Ik doe hard mijn best wat zon op te sturen, want hier mag het soms best wel wat minder... (Afkloppen)

Xxx vanuit Australië

Nina en Danielle

Ps: foto's staan op Facebook!

thamara

Klinkt allemaal heeeeeel vervelend, en niet zeuren over de zon hier is het zo'n miezerig dagje met net niks weer terwijl het studiedag is .En ze hebben een beest geinstalleerd op mijn telefoon die zeurt om eten dus die heb ik maar in bed gelegd.Veel plezier nog en goed smeren blijven he.