Six months, 186 days, 4464 hours, 27264 words

Lieve bloglezers,

Daar zijn we weer met een laatste blog geschreven in Melbourne. Mijn eerste zes maanden van mijn jaar Australië zit erop! Zes maanden, 186 dagen, 4464 uren en ondertussen 27264 worden op mijn blog, deze zes maanden zijn voorbij gevlogen!

Deze zes maanden waren al heel erg bijzonder en ik zou het voor geen goud gemist willen hebben. Maar nu ik hier zes maanden ben, realiseer ik mij dat ik alweer zes maanden van huis ben, zes maanden geen leuke dingen gedaan met mijn familie, zes maanden geen Nick&Simon concert met Lisa en Anouk, zes maanden geen leuke uitstapjes met Romy, maar ook de o zo normale dingen; zes maanden geen Hollandse pot, zes maanden geen rondjes gelopen met Banjer, zes maanden niet in mijn eigen bedje geslapen die mijn moeder dan met liefde voor mij opklopt (loveyou)
Heimwee? Nee daar heb ik niet erg veel last van, maar wel een besefmomentje dat alles wat thuis zo gewoon is, zo ver weg toch wel erg waardevol blijkt te zijn.
En natuurlijk missen doe ik jullie ook!

Dan nu mijn laatste weekjes Melbourne, weer hele leuke dingen gebeurd!
Met de meiden heb ik weer erg leuke dingen gedaan, koffie gedronken, naar het park, naar de dierenwinkel (of te wel gratis dierentuin) en heerlijk in het zwembad gezwommen. De laatste week zijn hun scholen weer begonnen, dus we hadden een druk weekje vol met wendagjes, nog snel naar de winkels voor lunch en schoolsokken en dan op donderdag was het echt zo ver! Caitlin had haar eerste dag op school, ze heeft er erg van genoten en ik heb de dag doorgebracht met Jessica. We zijn naar het park geweest om eendjes te voeren, hebben geluncht in een cafétje en met de barbies gespeeld.
Op vrijdag waren ze beide weg, ik had mooi de hele dag om mijn spullen bij elkaar te pakken en mijn kamer op te ruimen. ’s Avonds zijn we met zijn allen naar het strand gegaan, we hebben pizza gegeten en daarna hadden ze lifeguard training. Bijna de hele community komt dan naar het strand waar vrijwilligers spelende wijs de kinderen leren hoe ze zich moeten gedragen in de oceaan maar ook over de dieren die er zwemmen en de natuur.

Ook ben ik tussendoor natuurlijk vrij geweest! Sowieso het weekend, ik ben op zaterdag naar de South Melbourne market geweest, daarna de stad in nog even de bibliotheek van binnen bekeken, die scheen hier heel mooi te zijn, dat was ook echt zo! Daarna nog winkeltjes gekeken.
Zondag was ik met de familie mee naar het strand en ’s middags in ons eigen zwembad gelegen, heerlijk wat ga ik dat missen. Een strand om de hoek en een zwembad in mijn tuin.
Dan nog een bijzondere vrije dag, namelijk Australia day! Dit was op donderdag 26 januari, overdag hadden we een barbecue bij mijn hostfamily met een heleboel vrienden, dit was erg gezellig! Het eind van de middag ben ik naar de stad gegaan en heb ik met een groepje au pairs het vuurwerk gekeken. Nou Sydney kan goed vuurwerk afsteken maar Melbourne kan er ook wat van! Was echt megamooi!! Daarna met de trein naar huis en dat was erg goed geregeld, ik ging even wat vragen aan zo een mannetje vraagt hij; ben je Nederlands? Bleek hij ook Nederlands te zijn! Dus heb maar doorgegeven dat het bij hem soepeler gaat dan bij de NS met zo een groot evenement. (met een dikke vette knipoog natuurlijk, no hard feelings voor de NS!)

En toen was het alweer zaterdag 4 februari. Op dit moment zit ik op het vliegveld te wachten tot ik naar de gate mag, over een uur en een kwartier vertrekt mij vliegtuig terug naar Sydney en zondag vertrek ik dan weer op reis! Ik heb er zoveel zin in! Zo lang naar uitgekeken en morgen gaan we dan toch echt weg! Kan niet wachten!!

Melbourne, ik heb van je genoten! Een maandje hier inwoner zijn heeft mij een hele leuke tijd bezorgd en ik heb er twee beste vriendinnetjes bij gekregen! Caitlin en Jessie waren twee super lieve meiden om voor te zorgen en ik heb genoten om hun au pair te zijn.

Dikke kus,
Nina.

Reacties

Reacties

Mama

Jeetje wat is het snel gegaan al een half jaar weg. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt dit zijn herinneringen voor het leven. Nog zeven maanden genieten.

Elchie

Fijn om te horen dat je het in Melbourne zo goed hebt gehad. En dat je nu kunt genieten van een welverdiende backpackers-tour!
Ik lees je verhalen gretig (soms zelfs hardop, wanneer de meiden willen horen wat je hebt beleefd) maar reageer niet zo vaak... sorry daarvoor. Ik zal m'n leven beteren ????

Liefs, Reina, Rita en Elchie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!