176 dagen

Lieve bloglezers,

176 dagen, zoveel dagen zijn er al voorbij sinds ik op het vliegtuig stapte naar Sydney. Nooit wetende dat ik in plaats van Sydney, mijn eerste zes maanden zou eindigen in Melbourne. En wat ben ik blij, dat dit mij overkomen is! Wat is Melbourne een mooie stad, wat is mijn gastgezin superlief voor mij en wat een mega toffe meisjes mag ik voor zorgen!

Ik heb weer veel meegemaakt deze twee weken. Het zorgen voor de meiden gaat gelukkig erg goed! Tuurlijk we hebben wel eens botsingen en ze zoeken de grenzen op, maar hey? Het blijven kinderen, die doen dat nou eenmaal… We hebben ondertussen al lekker vaak in het park gespeeld, babychinno’s gehaald, eendjes gevoerd, koekjes gebakken en natuurlijk in ons eigen zwembad gelegen. Ze vinden het erg jammer dat ik al zo snel weer weg moet, en ik ook! Ik had de familie graag wat langer willen helpen, maar er komt wel iets heel leuks voor terug, reizen!!

En naast het werken ben ik ook weer een aantal dagen vrij geweest! Ik heb ze weer goed benut. Samen met Dion ben ik naar de Australian open geweest, deze was het weekend voordat het officieel begon gratis te bezoeken! We hebben wat wedstrijden bekeken en ook nog Kiki Bertens gezien, een foto gescoord en toen weer richting huis gegaan.
Ik ben samen met Finn (een Duitse au pair in de buurt) naar Brighton beach geweest, zij wilde daar ook nog graag heen. Brightong beach staat bekend om de houten strandhokjes, deze hokjes worden gebruikt als opslag voor strandspullen. Wij hoorde dat er eentje verkocht was voor 3 ton! Ach, je zal er het geld maar voor hebben… Daarna zijn we nog het centrum van Brighton ingeweest, geluncht en winkeltjes gekeken. Erg schattig! De terugweg nog gestopt bij het winkelcentrum, maar hier gaat alles blijkbaar om half zes al dicht, oeps! Dus daarna naar huis gegaan.

Afgelopen weekend ben ik op zaterdag naar St Kilda geweest, dit is een groot strand met een gezellige winkelstraat en een pretpark! Samen met Dion hebben wij ook nog een fiets gehuurd en zijn we langs het strand gaan fietsen, met zo een lelijke helm op, haha! Dion ging eind van de middag weer naar huis toen heb ik afgesproken met twee andere Nederlanders. St Kilda staat niet alleen bekend om het pretpark en strand, nee ze hebben ook een pinguïn kolonie! Dus na zonsondergang hebben wij gewacht en gewacht en nog langer gewacht. We hebben welgeteld 3 pinguïns gezien en wel een stuk of twintig vieze waterratten, of misschien minder en was het gewoon dezelfde….. Daarna was het wel weer erg laat dus de tram naar het station gepakt en de met het treintje naar huis!
Zondag ben ik naar de Queen Victoria market gegaan, dit is een hele grote markt met kleding, schoenen, etenswaar en souvenirtjes. Een heleboel dingen gezien en gelukkig heel weinig gekocht. Als klap op de vuurpijl stond er een Dutch pancakes kraam. Of te wel, POFFERTJES! Hmmmm heerlijk even van genoten! Daarna nog wat winkeltjes gekeken onderweg en het treintje weer naar huis gepakt.

Ondertussen heb ik nog maar 13 dagen (waarvan eentje al bijna voorbij is) te gaan in Melbourne, op zaterdag 4 maart pak ik het vliegtuig terug naar Sydney, slaap ik een nachtje in een hostel en ga ik zondag mijn spullen omwisselen en dan ’s avonds met de backpack op de rug richting het avontuur!! Ik heb er mega veel zin in!

Hopelijk gaat het bij jullie ook goed! En hebben er al wat mensen geschaatst? Het verschil moet er wezen he? -3 in Assendelft, 36 in Melbourne.. Alhoewel het hier ook vaak genoeg nog regent!

Ik houd jullie op de hoogte!

Xxx Nina

Reacties

Reacties

Marleen

Hoi Nina, fijn dat dit gezin zo leuk is!
Veel plezier nog x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!