Hello Melbourne! I am Bob

Lieve bloglezers,

Het is ondertussen een week geleden dat ik in Melbourne ben aangekomen met het vliegtuig. Op het vliegveld kwamen de hostdad en de twee meiden mij halen. Even koffie gedronken en daarna in de auto gestapt. De rit was ongeveer 40 minuten, onderweg heeft hij mij wat dingen laten zien. Het strand, de winkelstraat, het park. Daarna kwamen we aan bij mijn tijdelijke huis in Parkdale. Het is een mooi groot huis met een zwembad, heerlijk!
De familie is ook erg aardig, ik zorg voor twee meiden, Caitlin (vijf jaar) en Jessica (drie jaar oud) 4 dagen per week. Caitlin is thuis aangezien het zomervakantie is en Jessie gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf.
De eerste week ging gelukkig erg goed!

Dinsdag 3 januari
Ik kon na het uitpakken van mijn spullen gelijk aan de slag! We zijn naar het centrum geweest om appelsap te halen en een baby chino te drinken (warme opgeklopte melk met cacao poeder erboven op, plus marshmallows.) daarna weer terug gelopen naar huis. ’s Middags hebben de meiden mijn nagels gelakt, dat zag er prachtig uit, haha!

Woensdag 4 januari
Vandaag had ik alleen Caitlin, we zijn ’s ochtends met hostmom naar het café gegaan om koffie te drinken en een spelletje monopoly te spelen. Bij thuiskomst hebben we lunch gegeten en de rest van de middag hebben we besteed aan schilderen. Rond half vier hebben we Jessie opgehaald en zijn we wat boodschappen wezen doen, de rest van de middag weer goed vermaakt in de tuin.
Het was die dag erg warm dus toen de kids in bed lagen heb ik nog even heerlijk in mijn eigen zwembad gelegen.

Donderdag 5 januari
Het was vandaag nog warmer! ’s Ochtends zijn we voor de hitte uit nog even naar de speeltuin gegaan met de step. Bij thuiskomst was het alweer lunchtijd en na het eten hebben ze nog even uitgerust. Toen was de hitte echt onhandelbaar en zijn we lekker het zwembad ingedoken! Zo vloog de rest van de dag snel voorbij!

Vrijdag 6 januari
Laatste dagje voor het weekend! Jessie ging naar daycare dus samen met Caitlin heb ik er een leuk dagje van gemaakt. ’s Ochtends naar de bibliotheek en even koffie gedronken. Gelijk ook een myki kaart (ovkaart) gehaald dan kan ik in het weekend gelijk op stap! Daarna terug gewandeld naar huis even uitgerust en er weer een gezellige middag van gemaakt. De dag was weer snel voorbij!

Weekend
Zaterdag, zondag en maandag was ik vrij! Zaterdag was er 39(!) graden dus ’s ochtends even naar de winkel geweest en voor de rest bij het zwembad gelegen.
Zondag met Dion een Nederlandse au pair in de stad afgesproken, plekjes van Melbourne ontdekt en wauw! Wat is Melbourne anders zeg, heel erg knus en cultureel. Straten vol met mooie streetart. Leuke cafeetjes en terrasjes. ’s Avonds hebben we pizza gegeten in een straatje, als je niet weet dat die er zit, dan kan je hem ook niet vinden! Het was erg gezellig.
Maandag ben ik zelf aan de wandel gegaan, ik ben van Parkdale beach langs het strand gelopen tot Black rock beach, zeven kilometer. En het was een erg mooie wandeling! Daarna de bus naar het winkelcentrum gepakt en even winkeltjes gekeken. Rond drie uur was het weer een mooie tijd om de bus naar huis te pakken en lekker te genieten van de rest van de dag.

Dat was dus de eerste week! Het gastgezin is erg aardig en heel geïnteresseerd. Ze zijn heel erg down to earth en echt de Australische no worries mentaliteit. Heel anders dan het gezin in Sydney, maar zo leuk om een andere kant van de Australische cultuur te leren kennen!

Dan nog het puntje, I am bob. Jessie had in het begin de grootste moeite mijn naam te onthouden, mijn hostmom heeft toen lachend gezegd dat het Bob is. Dus nu word ik Bob genoemd… Of nouja, Nina komt ook nog vaak voor, maar Bob is een goede tweede plaats, haha!
Het word een leuke maand!

Dikke kus vanuit Melbourne

Xxx Nina

Reacties

Reacties

Mama

Heb jij geschilderd, handig om te weten!
????????

Marieke

Wat leuk Nina! Ben heel blij voor je dat alles weer goed is gekomen. Of, als ik het zo lees, zelfs beter!
Geniet van je resterende weekjes!! .. en het zwembad????
????

Marieke

Uuhhh.. die vraagtekens zijn eigenlijk smileys ;-)
Xxx

Marleen

Leuk!! Fijn dat je ook een andere mentaliteit van een gezin mee maakt! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!