New year, new adventures!

Lieve bloglezers,

Als allereerst natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik hoop dat jullie van 2017 maar een mooi jaar gaan maken!!
Ik heb 2016 in ieder geval heel goed afgesloten! December was weer een mooie maand in Sydney.
Stranddagjes, parkdagjes, terrasdagjes, heerlijk aan het genieten van het weer hier! Samen met Danielle, Milou en Michelle ben ik ook nog naar Hunter Valley geweest, dat is dé wijnstreek van Sydney. Hier zijn we langs vijf wijnboerderijen gegaan en daar hebben we per boerderij ongeveer acht wijntjes geproefd, je snapt hoe wij ons voelde aan het einde van de dag.. Maar niet alleen wijn, ook chocolade en fudge werden daar gemaakt en ook dat mocht worden geproefd!
Het was een erg lang maar ook heel gezellig dagje met de meiden die we ’s avonds hadden afgesloten met een etentje.

Daarna was het natuurlijk kerst! Op kerstavond ben ik samen met Milou en Danielle het vuurwerk in Darling Harbour gaan bekijken, daarna zijn we nog bij Martin Place geweest om naar de kerstboom te kijken. Eerste kerstdag werd ik al om 5:45(!) wakker van de kids die hun cadeautjes open maakte. Dat gaat hier heel raar want ze krijgen gewoon een zak met cadeautjes van de Kerstman die niet zijn ingepakt. Ze maakte niet eens hun papa en mama wakker om open te maken… Daarna hoorde ik ze rond 8 uur weer dus ben ik even gaan kijken. We hebben met zijn allen bij de kerstboom nog meer cadeautjes uitgepakt en ik heb ook leuke dingen gekregen! Een handdoek, kaars, sneeuwpop mok, en chocolaatjes. Nadat de cadeautjes op waren hebben wij ons klaargemaakt om naar de tante te gaan voor een brunch, hier waren natuurlijk nog meer cadeautjes! Nog meer chocolade gehad en een handgemaakte kerstbal met een kangoeroe en de Australische vlag erop. Erg lief! Na de brunch ben ik naar Manly gegaan en samen met Milou en Danielle hebben we de rest van eerste kerstdag op het strand gelegen, het was 34 graden, dus prima te doen! Als kerstdiner hadden we een bij elkaar geraapte picknick en wijn.
Tweede kerstdag in Australië heet boxing day, ik moest deze dag gewoon werken maar ’s avonds zijn Michelle, Danielle, Milou en ik de restjes van onze picknick wezen eten in het park terwijl we all you need is love gingen kijken. Want zoals onze Robert zegt, niemand mag met kerst alleen zijn.
Het was een gezellige kerst! En erg bijzonder om te vieren met 34 graden…

Na de kerst was het natuurlijk oud en nieuw! En als jullie een beetje op de hoogte zijn, dan is Sydney dé plek om oud en nieuw te vieren! ’s Ochtends eerst met Michelle een cheap campingstoeltje gehaald en lekkere dingen om de dag door te komen en daarna samen met Danielle en Milou naar Barangaroo. In de rij gewacht tot de poorten open gingen en de tijd gedood door spelletjes wie ben ik te spelen, te zonnen, kletsen en lachen. Daarna keihard rennen voor een goed plekje waar we gezellig met een boel Nederlanders hebben gewacht op het vuurwerk! Eerst om negen uur het kindervuurwerk, wat al superspectaculair was! En toen om 00;00 nog het grote vuurwerk, het was echt heel gaaf om dat te zien en het uitzicht was super mooi!
Wat wel bijzonder was, was dat om 00;00 niemand gelukkig nieuwjaar ging wensen, eerst het vuurwerk kijken en daarna pas de beste wensen. Daarna was het ook gelijk klaar, negen minuten vuurwerk en iedereen ging terug naar huis of nog stappen.
Ik heb nog even papa en mama gebeld om te vertellen dat 2017 erg leuk was, want in Nederland was het pas 14;00.
’s Ochtends heb ik nog met vrienden en familie gebeld toen het bij jullie 2017 was, ik heb om 10 uur ’s ochtends nog zelfs met champagne geproost! Het was erg leuk iedereen weer even te spreken. En daarna gauw door naar Bondi Beach met Danielle en Milou voor de nieuwjaarsduik! Met 24 graden was dit beter te doen dan in Nederland, helaas waren de unox mutsen niet op tijd binnen. Maar er waren veel Nederlanders die er toch eentje hadden, die we mochten lenen! Dus met muts en al de zee in geweest. Na de nieuwjaarsduik begon het plots te regenen, tja dat gebeurt er dus als je met een paar 100 Hollanders bij elkaar bent, het regent. Lekker Nederlands!

1 januari een nieuw jaar, dat betekende ook dat mijn au pair periode bij de familie Wilson er op zat. De laatste week vloog voorbij, ik ben nog met de kids naar het park, het strand en met de oudste twee naar de dierentuin geweest. Dat was superleuk, maar wel erg raar dat alles de ‘laatste’ keer was. En dat ik zo een band met die kids heb opgebouwd terwijl ik ze nu nooit meer ga zien. Ach, that’s the au pair life! Kom je wel weer overheen.
Ik heb nog twee dagen bij Danielle doorgebracht, we hebben nog een laatste keer tourtje Sydney gedaan, opera house, harbour bridge en een ijsje gegeten.

Vandaag is het 3 januari, om 5;30 zat ik in de bus en rond 6;20 was ik op het vliegveld, koffers afgeleverd en ik kon gelijk het vliegtuig in.

Melbourne here I come!!

Xx van Nina

Ps; Wist je dat als hier een feestdag op zondag valt, je maandag ook vrij krijgt? Zo kan niemand klagen dat ie geen extra dag vrij heeft gehad! Wat een leven hebben die Australiërs ook!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!