4 maanden in Sydney!

Hoi bloglezers!

Ja jullie lezen het goed, ik zit alweer 4(!) maanden in Sydney! Vier maanden geleden heb ik mijn vertrouwde dorp ingeruild voor de wereldstad Sydney en daar heb ik nog steeds geen spijt van! Ik geniet van elke dag, de playgroups, koffie drinken in het park, winkeltjes kijken in Bondi Junction, zwemmen met de kids, chillen op het strand met vriendinnen, alles is leuk! Nouja bijna alles, de driftbuien en gepiep van de kinderen, dat neem ik maar voor lief… Want dat ik al vier maanden bij dit gezin zit, betekend ook dat ik nog maar twee maanden te gaan heb voordat ik ga reizen… En hoewel ik ‘mijn’ kinderen soms achter het behang wilt plakken weet ik wel dat ik ze heel erg ga missen! Maar zoals ik zei, nog twee maanden, dus nog twee maanden om te genieten. En om Phoebe te leren lopen, anders ga ik sowieso niet weg, haha!

En wat is er verder gebeurd? Nou het was natuurlijk 5 december, of te wel Sinterklaas was jarig! Ik heb de eer gehad om de goedheiligman te helpen de Nederlandse en Belgische kinderen een onvergetelijk sinterklaas feest te geven! Ik was met 30 graden zwarte piet en geloof mij, de temperatuur in Spanje was er niks bij! Wat had ik het warm, maar wat was het leuk om de blije gezichten van de kinderen te zien!
Natuurlijk heb ik zelf ook Sinterklaas ‘gevierd’ en de kinderen hebben hun schoenen mogen zetten! Een wortel voor het paard en een fruitsalade voor sinterklaas. We hebben Engelse kinderliedjes gezongen want Sinterklaas Kapoentje was wat lastiger haha! De volgende dag hadden ze allemaal een cadeautje in de schoen, de een was er gelukkiger mee dan de andere en Finn snapte helemaal niet waarom zijn schoen daar stond en waarom er nou een cadeautje in zat, was die voor hem? Hij was helemaal in de war.
En als laatste zijn we nog met een groepje au pairs in het park wezen picknicken en hebben we het cadeautjes spel gespeeld.
Ik geloof dat ik Sinterklaas wel goed gevierd heb hier!

Verder heb ik heel erg van mijn vrije tijd genoten! Weer heerlijk op het strand in het weekend, samen met Lian op Coogee beach gelegen, een zandpop gemaakt in plaats van een sneeuwpop. Het was niet echt een pop trouwens, meer een berg…
Ik ben nog naar mijn nicht Paula gegaan om een avondje te eten en haar kids te ontmoeten, we hebben gelijk een stamboom gemaakt. Wat een grote familie! En dan hadden we alle kleinkinderen (dus mijn generatie) er maar niet bij gezet… De avond was erg gezellig!
Het weekend daarna zijn we goed begonnen met iets te veel wijn, samen met Danielle en Milou een stapavondje gehad, die erg vroeg was geëindigd omdat de café’s hier mega vroeg dicht gaan… Ook zijn we erachter gekomen dat een karaokebar in Australië erg raar is en eigenlijk helemaal niet leuk… Maar verder was het supergezellig!
Ook heb ik ‘gesupt’ met Danielle en Marloes. Superleuk! Suppen is dat je staat op een surfboard en dan met een peddel over het water vaart. Het ziet er makkelijker uit dan het is… Maar ik kon beter blijven staan dan tijdens het surfen haha. Na een uurtje te hebben gesupt zijn we nog ergens wat wezen drinken en daarna weer naar huis want ik moest ’s avonds oppassen.
Zondag hadden we weer een dagje vol gepland, eerst met zijn allen afgesproken bij Watsons bay, in het zonnetje gezeten, geluncht en toen terug naar Bondi Junction. Winkels gekeken en een pedicure gehad, dus de voetjes zijn zomer klaar! Daarna ergens nog wat gedronken, pizza gegeten en ’s avonds met Milou, Danielle en Michelle naar de film, office chirstmas party. Superhard gelachen, wat een domme komische film, haha! Daarna weer met het busje naar huis want het was ondertussen al erg laat en maandag moest ik gewoon weer werken!

Tja werken, nog maar twee maanden en dan ben ik klaar! Afgelopen week was wel wat ‘zwaarder’ dan de voorgaande weken. Iedereen was ziek, niet zichzelf, dus het was niet echt gezellig. Gelukkig is iedereen nu weer beter! We hebben het ook erg druk met de kerstperiode en het einde van het schooljaar! Dan weer een feestje thuis, picknick en kerstconcert op school, dan weer het kerstfeest bij playgroup, wat overigens wel allemaal superleuk was! Op playgroup kwam zelfs de Kerstman langs! En er was een mevrouw met allemaal enge dieren, maar ik heb wel een slang, hagedis én krokodil(letje) geaaid!
Verder zijn we dus erg hard aan het proberen om Phoebe te laten lopen, Finn te laten luisteren (twee is nee…) Bode klaar te maken voor pre school en Grace klaar te maken voor de basisschool. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan! Maar eerst straks natuurlijk, zomervakantie!! 7 dagen lang, vier kinderen in huis, ik weet niet zo goed of we nog ergens heen gaan. De kinderen hun opa’s en oma’s wonen buiten Sydney dus misschien dat ze daar nog heen gaan? Ik weet wel dat ik de kids graag mee wil nemen naar de dierentuin en andere leuke dingen! Gewoon speciale dagjes uit, iets anders dan altijd maar naar het park of het zwembad. Hopelijk vinden de kids het ook een goed idee!

Deze blog is wel weer lang genoeg geworden, dus ik brei er maar weer een einde aan! Hopelijk gaat alles goed bij jullie en hopelijk is het nog niet heel erg koud? Zo ja, dan stuur ik wel even een zonnetje op hoor!

Dikke kus uit Sydney,
Nina

Ps: er staan weer wat foto's online!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!