It’s the most beautiful time of the year

Lieve bloglezers,

Stel je eens voor? Je loopt de supermarkt binnen, je hoort kerstliedjes, de kerstversiering hangt er en er zijn speciale themarekken voor het kerst diner. Klinkt als een normaal supermarkt tripje in november, toch? Moet je je nou ook voorstellen dat je een korte broek draagt, korte mouwen en je vanochtend heb ingesmeerd met zonnebrand. Dat word toch wel erg verwarrend, nou lieve bloglezers, op dit moment is dat mijn leven. En ik kan je zeggen het is heel erg raar!
Mijn gastgezin zit al in de kerstsferen, het whiteboard staat volgeschreven met verlanglijstjes, er hangt hier en daar al wat versiering en de kinderen luisteren naar kerstliedjes. Ik zelf zit nog een beetje met mijn hoofd bij Sinterklaas, ik heb al wat cadeautjes ontvangen, volgende week ga ik naar een sinterklaasfeest en ik smul van mijn zak pepernoten, op het strand in de zon, dat dan weer wel! Het is anders dit jaar, de feestdagen zonder mijn eigen familie, maar ook zo leuk om het hier mee te maken!

Samen met Michelle ben ik naar het kerstconcert op Martin Place geweest, dit was de officiële start van het kerstseizoen in Sydney. De kerstman kwam langst, beroemde mensen zongen kerstliedjes en de kerstboom werd aangedaan. De avond werd afgesloten met vuurwerk. Het was heel gezellig en ik weet zeker dat er nog genoeg andere kerstfestiviteiten aankomen!

Naast de kerstfestiviteiten zijn er ook weer genoeg andere leuke dingen gebeurd. Zoals dat Danielle en ik op surfdag zijn geweest, het was superlekker weer en het is gelukt! We hebben gestaan. Maar daarnaast waren mijn armen kapot van de spierpijn, mijn knieën stuk geschaafd en had ik genoeg zout water binnen gekregen voor de rest van mijn leven. Maar hey? Ik had zo veel plezier! Dat ik het zo weer zou doen! En dat gaat ook gebeuren, we gaan op een echt surfkamp tijdens onze reis, super excited!
Ook heb ik familie bezocht in Sydney, een nicht van mijn vader. Ik blijk super dicht bij haar te wonen dus we hebben gezellig een drankje gedronken en wat gegeten. Echt heel gezellig! Verder heb ik weer veel vrije dagen in de stad en op het strand doorgebracht. Samen met Michelle en Danielle hebben we een gratis tour door Sydney gedaan, alles hadden we al eens gezien maar nu kregen we er een stukje geschiedenis bij, erg interessant.
Ook heb ik samen met Michelle de Bondi naar Coogee walk nog een keer gedaan, ‘maar’ zes kilometer maar dan wel heuvel op en trappetjes enz. Maar de uitzichten waren weer adembenemend mooi! Daarnaast nog dagjes strand met andere au pairs, Milk beach, Bondi beach, Bronte beach, zoveel mooie plekjes!
En wat ook heel leuk was, was de supermoon! Jullie hebben vast wel gehoord dat ie nu op zijn grootst zou zijn en de volgende pas over blabla jaar is, nou hoe vet is het dan als ik dat ga zien in Australië? Dus met een andere au pair bij het strand afgesproken, er waren super veel mensen! Het was alleen erg jammer dat het bewolkt was… Maar op een gegeven moment begon het te waaien en alle mensen begonnen echt te joelen en te juichen toen de maan tevoorschijn kwam. Hij viel wat tegen qua grote, maar de omgeving erom heen, zo boven de zee, maakte heel veel goed! Wat een prachtig uitzicht!

En dan nog het au pair werk, zoals gewoonlijk heb ik weer vooral veel playgroups gezien, het park en hebben we weer ontelbaar veel keren in het zwembad gelegen. We hebben een erg gezellige tijd met zijn allen en ik geniet van de momenten met de kids. (behalve als ze onhandelbaar zijn… Maar dat maken ze gelukkig gauw goed!)
Nu de kerst er aankomt zijn ze helemaal stuiterballen, dus bij alles gebruiken we de Kerstman als chantage middel, oeps.. Ze hebben vandaag al hun eerste kerstfeest gehad, hun oom en tante zijn er niet met kerst dus hadden vandaag een barbecue georganiseerd. Dus mijn eerst ‘barbie’ is een feit! De kids hebben daar ook hun eerste cadeautjes gehad, dus het is echt begonnen!

Lieve bloglezers bedankt voor het lezen! Alvast een fijne sinterklaas avond! (het is nog te vroeg voor de kerstwensen, dus daar wacht ik nog even mee..)

Dikke kus,
Nina

Reacties

Reacties

thamara

Klinkt allemaal heerlijk, maar kerst met mooi weer blijft een beetje raar.
Vooral je kerst diner eten met 30 graden buiten op een terras met Wham op de achtergrond en het geluid van dolfijnen naast me vond ik een hele belevenis, maar ja sneeuw is ook niet alles.
Nu lekker genieten van je pepernoten en chocolade letters, ik ben bijna klaar met de laatste voorbereidingen dan kunnen wij hier ook sinterklaas vieren met de kids.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!