Beachday’s, Halloween en andere leuke dingen

Lieve bloglezers,

In twee weken is er weer veel gebeurd, vandaar maar weer een nieuwe blog!
Laten we maar beginnen met het ‘werk’

Aupair leventje
De eerste week na Amerika had ik een rustig weekje, vaak ’s ochtends plus ’s avonds helpen en overdag vrij. Die week met de kids naar playgroup gegaan, het park, zwemles, naar school gebracht. Ook natuurlijk de huishoudklusjes. De tweede week was alles weer normaal. Gewoon weer 35 uur gewerkt, dus hard aan de bak. Maar met dit heerlijke lente weertje (23/24 graden) vind ik het prima! En het is zo gezellig met de kids, na onze vakantie is de band nog hechter geworden en ik geniet van alles! De knuffels, de grappige opmerkingen, samen stoeien. Bode vertelt tegen mij dat ik zijn beste vriend ben, Finn roept nog wel dat hij mama nodig heeft maar als er een andere vreemde is dan roept ie; ‘Nina I need you!’ en hij vind het steeds leuker om dingen met mij te doen. Grace is soms een beetje dwars, zijn we alleen dan kunnen we heerlijk samen tutten, maar ik ben ook de gemeenste au pair ever omdat ik een vijf jarige niet in de kinderwagen laat zitten. Tja geven en nemen is het. En dan baby Phoebe, een heerlijke vrolijke dreumes word ze! Ze klimt overal op, verteld hele verhalen die niemand verstaat en kan heerlijk met je knuffelen. We hebben nog drie maanden om te leren lopen, ik ga niet weg voordat ze haar eerste stapjes heeft gezet!
En natuurlijk naast al dat werken heb ik ook vrije tijd. Deze weken heb ik lekker in mijn vrije tijd dingen geregeld bij de bank, verjaardagskaarten gekocht, koffie gedronken in Bondi Junction, maar ook naar het strand! Jaja de lente is begonnen en door het brandende zonnetje voelt het veeeeel warmer! Tussendoor ook nog extra opgepast bij gezinnen voor de extra centjes!

Halloween
Het is ondertussen ook al 31 oktober geweest en dat betekend HALLOWEEN! Dat is natuurlijk een typisch Amerikaans feest, maar het word ook wel wat goed gevierd in Australie. Een vriendin van mijn hostmom had een halloweenfeestje voor de kids georganiseerd. Super leuk! Grace had een echte disneyjurk vanuit Disneyland aan, dus een supermooie Belle! Ik was verkleed als een farmmeisje achtig iets, haha! De rest van mijn kids interesseerde zich niet echt in het verkleden, wel in het snoep. We waren met een hele groep op het feestje en zijn daarna met zijn allen langs de huizen gegaan, de emmers vullen. Wat erg leuk was, was dat mijn hostdad eerder thuis kwam van zijn werk en verkleed als Batman nog langs kwam, de kids vonden het reuze interessant.
Nadat we genoeg snoep hadden opgehaald zijn we terug gegaan naar het feest en hebben daar avond gegeten. Daarna de kids daar gelijk in bad gedaan en thuis gelijk op bed gelegd.

Andere leuke dingen
En dan andere leuke dingen, ik heb natuurlijk ook weer vrije dagen gehad, dus genoeg meegemaakt! Samen met Danielle ben ik naar newtown gegaan, een suburb in Sydney, het was erg leuk, leuke winkeltjes vooral haha. We hebben daar een cronut gegeten (een mix van croissant en donut) en daarna weer met het treintje naar huis.
De volgende dag was zondag, toen met Danielle en Donna naar the Dutch shop gegaan. Dit was in the middle of nowhere maar ze hadden allemaal geïmporteerde Nederlands eten, wat waren we daar gelukkig! Gelijk maar dingen ingeslagen, groene limonade, salmiak lolly’s, pepernoten, Zaanse mayo en Bastogne koekjes. Ze hebben er ook een lief cafeetje met hollandse snacks. Dus na onze winkeltripje hebben we daar geluncht. Heerlijk om even een frikandel, bitteballen en appeltaart te eten –we hebben alles gedeeld haha- maar het allerlekkerste was toch de cassis die we daar kregen, ohh dat mis ik ook zo erg!! Nadat we genoeg geld hadden uitgegeven zijn we weer naar het centrum gegaan, nog even bij t opera house geweest en toen naar huis.
Afgelopen zondag waren we naar Palm beach gegaan, super mooi strand! Wel erg ver weg, dus samen met Vera, Danielle, Chantal en Lisa 1,5 uur in de bus, maar het was het waard! Het strand was supermooi en er was een mooie wandeling naar de vuurtoren –wel allemaal rot traptreden- maar het uitzicht maakte een heleboel goed! We hebben daar een prachtige fotoshoot gehouden en genoten van het uitzicht. We zijn daarna weer naar beneden gelopen, dat was zó stijl! Dat ik besloot om er vanaf te rollen zonder mijzelf af te zetten, een experiment zullen wij maar zeggen. En inderdaad ik lag nog niet eens op mijn zij of ik rolde al de berg af, helaas had ik niet nagedacht over mijn blote benen en armen, dus het deed mega zeer. Maar het was wel supergrappig! Ik ben de rest van berg maar gewoon afgelopen.
Na onze wandeling nog in het zonnetje genoten op het strand en toen de bus naar het centrum gepakt, bij Wynyard nog bij de Italiaan gegeten en het was daarna wel weer laat genoeg, dus busje naar huis.

En verder?
Tja en heb ik verder nog wat te vertellen? Op dit moment zit ik al drie maanden in Sydney, over de helft! Mijn reis is gepland en als superleuk pluspunt is dat Danielle met mij mee gaat! We wilde beide hetzelfde, dus waarom gewoon niet samen reizen? We pakken op vijf februari de nachtbus naar Spot X voor ons surfkamp en dan gaat het toch echt beginnen! Echt heel veel zin in!
Nog meer nieuws? Ja!! Aangezien mijn reis ‘maar’ twee maanden duurt en ik zeker mijn visum in Australië vol wil maken heb ik Smartaupairs gevraagd of ik ook voor een kortere tijd aan de slag kon als au pair, en dat kan! Dus nu sta ik weer online en zijn de eerste familieprofielen alweer langsgekomen, erg leuk om dit weer mee te maken en straks weer ergens opnieuw te beginnen.
Maar eerst nog genieten van Sydney, we hebben nog zat leuke dingen op de planning staan!!

Mocht er nieuws zijn, of mocht ik weer genoeg meegemaakt hebben dan komt er weer een blog online.

Superleuk dat iedereen nog steeds meeleest, niemand die reageert, maar toch! Ik kan op mijn blog zien hoeveel lezers mijn verhaal heeft, haha!
Verder wil ik wel zeggen dat alle mensen die mij appjes, kaartjes, brieven, mailtjes, fb berichten sturen, of wel op de blog reageren ik waardeer het allemaal zo erg! Zo fijn dat jullie zo geïnteresseerd zijn en met mij meeleven! Ik heb dan wel geen heimwee, maar ik mis jullie heus wel! Nog maar negen maanden!

Tot de volgende keer!

Xxx van Nina

Reacties

Reacties

Mama

Leuk verhaal weer. Blij dat jij het naar je zin hebt. Je bent ver weg maar we spreken elkaar geregeld. Dan is het net of je vlakbij bent.
Groetjes mama.
Ps men reageert niet omdat ze jou zo missen ????????

Paula

Joh wat leuk om dit even te lezen.ja Halloween is hier ook wel leuk maar 11november met lampionnen en Slecht weer is ook heel grappig????
Blij dat jij australie ook zo leuk vinden.
We moeten nodig wat afspreken.
Mijn kinderen hadden vorige week de handen van de koning en koningin geschudt maar Zouden het vast nog leuker vinden om meer familie to leren kennen.
Tot gauw.

X paula

aad

ook ik lees je berichten hoor ome Aad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!