Au pair in Disneyland!

Lieve bloglezers,

Ik had drie titels voor deze blog, Au pair in California, Au pair in Los Angeles of Au pair in Disneyland, de meest jaloersmakende moet je er zelf maar even boven plaatsen;)

Maandag 17 oktober
De wekker ging vroeg, om half acht zou de taxi er zijn. Gelukkig werd dit verplaatst naar half negen, we hadden dikke stress! Bij de incheckbalie aangekomen konden we niet inchecken, bleken we met een andere maatschappij te vliegen, oeps! Uiteindelijk allemaal gelukt en konden we zo de douane door. De vlucht ging goed, vooral omdat ik een plek aan de andere kant van het vliegtuig had gekregen, dit had de familie expres gedaan. Ik was er erg gelukkig mee en heb even het slaaptekort bijgeslapen. We kwamen al snel aan in Los Angeles en van de 19 graden in New York gingen we plots naar 28 graden, heerlijk! Maar dat is nog niet alles, toen we aan het wachten waren op onze auto kwam er een heuse LIMOUSINE aanrijden! Echt waar we zijn met een limo naar ons hotel gebracht! Inclusief champagne en een disney film, supervet! Bij het hotel waren de verassingen nog niet afgelopen, er zat een heus waterpark bij het hotel en we hadden een kamer met uitzicht op het Disney vuurwerk, wat een prima leven is dit! We zijn naar een restaurant gegaan om te eten en toen we terugkwamen zijn de oudste lekker gaan zwemmen en bleef ik met Phoebe in de hotelkamer. Even rust. Daarna werd ik ‘afgelost’ en ben ik de buurt gaan verkennen, erg veel hotels, eettentjes en ‘souvenir’winkeltjes Disney is letterlijk 7 min lopen (5 als het stoplicht mee zit) dus ik zit hier prima!

Dinsdag 18 oktober
Op tijd opstaan voor ontbijt! En daarna door naar DISNEYLAND! Wat een feest! En wat leuk omdat met die vier kids mee te maken! De ooh’s en aah’s maar ook de handjes die je vastgrijpen als Micky mouse plots voorbij loopt.. Samen met de kids ben ik in de theekopjes geweest, de Alice in wonderland ‘achtbaan’, sprookjesboot, Mickey’s taxi’s, we zijn op bezoek bij Minnie geweest, alhoewel Phoebe dat dus echt niet heel leuk vond… en daarna was het voor Phoebe toch wel tijd voor haar middagtukje, dus ben ik samen met haar terug gegaan naar het hotel.
Na haar middagslaapje zijn we naar de supermarkt gelopen, even de basisdingen gehaald. En een zonnebril, die van mij was natuurlijk net stuk gegaan op het moment dat we in het mega dure Disney gebied zijn… Daarna zijn we weer terug gelopen naar het hotel, daar kwam de rest ook weer en toen lekker met zijn allen wezen zwemmen, afkoelen! Na een uurtje zijn we weer eruit gegaan, klaarmaken om naar het restaurant te gaan en na het eten gelijk terug naar het huis en naar bed!

Woensdag 19 oktober
Vandaag gelijk naar Disneyland en daar ontbijt gegeten, een wafel in de vorm van Mickey Mouse. Toch wel het Disney gevoel. Daarna hebben we weer een aantal attracties gedaan, de race auto’s, Finding Nemo, Buzz lighter, we hebben ook assepoester ontmoet –meisjesdromen komen uit- en toen was het weer tijd voor het middagslaapje. Ik liep met Amelia mee terug maar nadat de kids op bed lagen had ik vrij en ben ik zelf het park ingegaan. Aangezien het 35 graden was ben ik alleen in de Twilight Zone tower of terror gegaan. Deze attractie gaat namelijk sluiten, is heel beroemd en nu kan ik zeggen dat ik er in ben geweest! Hij was leuk! Daarna terug naar het hotel, bikini aan en het zwembad in gedoken. Nog even bijgekleurd en toen weer naar het hotel. Ik moest rond vier uur weer beginnen, klaar gemaakt voor het avondeten en we hadden een speciaal restaurant. Namelijk Ariel’s grot. Dus tijdens het eten hadden we bezoek van prinsessen. En Grace vond het geweldig! Ze had ook een prinsessenjurk aan en voelde zich helemaal thuis. Ook Finn vond het leuk, hij word later echt een meisjesversierder. Al die praatjes die hij had, superleuk! Na het eten zijn we nog het reuzenrad en de draaimolen in geweest, de kids hebben daarna nog van die kermisspelletjes gespeeld, dus we hebben een extra koffer voor knuffels nodig, haha! Daarna was het bijna tijd om naar huis te gaan, maar eerst nog een 4d vliegtuig in geweest met Bode. Je vliegt dan de hele wereld over, of in ieder geval langs de grote steden, dus ook Sydney! En Bode sprong bijna uit zijn stoel en riep; ‘that is where we live!!!’ Zo lief!! Daarna vlogen we over Parijs en riep hij ‘That is where you live!!’ De vorige au pair kwam uit Frankrijk, dus het is logisch dat ik daar ook vandaan kom, volgens hem, haha! Daarna was het toch echt weer tijd om terug te gaan, op tijd naar bed want morgen weer een nieuwe dag!

Donderdag 20 oktober
Je moet je dag goed besteden, dus vroeg op om geen minuut te verliezen! We hadden ontbijt bij Goofy’s house. Tijdens het ontbijt kwam Minnie, Knabbel (of Babbel), Pluto en natuurlijk Goofy langs om gedag te zeggen! We hebben veel te veel pannenkoeken en wafels gegeten, super gezellig gehad en daarna gauw weer door naar het pretpark! We wilde eerst in een boottocht maar helaas was die dicht, dus zijn we naar een andere attractie gegaan, it’s a small world. Een boottocht van 15 minuten en dat liedje zit nog steeds in mijn hoofd! Daarna naar de prinsessen show geweest, ik ben met Phoebe een rondje door het park gaan wandelen zodat ze even kon slapen en daarna weer terug gegaan. Na de show zijn we nog in een ruimteschip attractie gegaan en daarna terug gelopen naar het hotel. Geholpen de baby’s op bed te leggen en daarna weer het park in! Een heleboel disney figuren ontmoet, Peter Pan, Kapitein Haak, Woody, Eejoor, zoals ik al zei, meisjesdromen komen uit! Daarna was het tijd om de parade te bekijken, want ja, dat doe je als je in Disney bent, dan doe je dat! Daarna weer naar het hotel, Phoebe opgehaald uit het zwembad, in bad gedaan, aangekleed en gewacht op de rest om te gaan eten. Na het eten Disneyland in voor een toetje! Heerlijk een ijsje gehad en daarna weer terug naar het hotel. ’s Avonds waren er verder geen plannen, aangezien morgen ons laatste dagje is heb ik mijn koffer gepakt en nog even tv gekeken.

Vrijdag 21 oktober
De laatste dag! ’s Ochtends alle spullen in een kamer gezet en daarna weer Disney in! Vanavond gaat ons vliegtuig, dus we hebben nog een volle dag voor ons! We zijn nog in de attracties geweest die de kids het leukst vonden, samen met Grace ook nog naar Minnie Mouse geweest en daarna met Phoebe terug naar het hotel. Samen met Phoebe even gezwommen zodat ze kon afkoelen voordat ze naar bed ging. Amelia kwam me aflossen en ik ben terug het park ingegaan, een foto met Donald Duck, Katrien en Pluto, nog twee attracties ingegaan en toen was het echt klaar! Ik heb genoten!
Ik ben terug naar het hotel gegaan en ben gaan zwemmen met Bode en Grace en daarna naar het restaurant gegaan voor het avondeten. Na het eten was het al gauw tijd om de spullen naar beneden te brengen en te wachten op de auto. Om deze reis in stijl af te sluiten werden we naar het vliegveld gebracht in een –je raad het al- LIMO! Wel minder luxe dan de vorige, want we hadden geen tv… Op het vliegveld aangekomen snel ingecheckt en bij de gate gaan wachten.

Zondag 23 oktober
Doordat we van Los Angeles naar Sydney vlogen maakte we een tijdssprong vooruit van 18 uur, dus de hele zaterdag hebben we overgeslagen. De vlucht ging gelukkig erg goed! Het was een nachtvlucht dus de kids hebben grotendeels geslapen. En ik ook.. In Sydney aangekomen gauw door de douane, dat ging deze keer gelukkig heel makkelijk! En daarna onze koffers opgehaald. We werden keurig thuis gebracht, alleen binnenkomen was een probleempje, we hadden geen sleutels, oeps! Gelukkig doe ik mijn raam nooit op slot, dus daar is Bernard doorheen gekropen, ach dat is beter dan het raam inslaan! We hebben gelijk de koffers uitgepakt, de eerste was gedraaid en daarna ben ik met Phoebe brood en melk gaan halen, en nog even gespeeld in de speeltuin. Op tijd terug voor de lunch en toen vrij tot half zes. Dat was het lastigste, want ik wilde supergraag slapen maarja dat zou niet slim zijn. Dus de tijd gedood met muziek luisteren, filmpje kijken, koffer uitpakken. En ik heb het gehaald! De kids waren daarna weer thuis, dus eten gegeven, in bad gezet en nog even tv gekeken. Samen met Phoebe nog even een wandeling gemaakt, extra moe maken! Maar het was niet nodig, ze hebben heerlijk de nacht doorgeslapen!
Nadat de kids op bed lagen heb ik gegeten en nog even met mama gebeld. Daarna weet ik echt niet wat er gebeurd is, ik werd om 1 uur wakker heb mijn tv en licht uitgezet en werd ’s ochtend om zeven uur wakker. Hallo jetlag! Ik hoop dat dit maar een nacht was, haha!

Nu is het weer maandag, de dag is hier voorbij, ik heb weer gewerkt. Naar het park geweest, huis opgeruimd enzovoort!
Ik heb genoten van mijn reis, mijn ‘werk’vakantie, en ja dat werk mag echt tussen haakjes! Maar wat ben ik blij om weer ‘thuis’ te zijn. Lekker mijn eigen bed, douche, omgeving. Weer heerlijk koffie kunnen drinken met Danielle. En nog veel meer koffieafspraken met andere meiden deze week.
Dus genoeg nieuwe avonturen die er aankomen, ik schrijf gauw wel weer een nieuwe blog met alles wat ik meemaak!!

Dikke kus,
Nina

Ps: Papa gefeliciteerd!!!!

Reacties

Reacties

Jos

Hee Nina,
Superleuk verhaal weer, ik geniet er steeds weer van
En dankjewel !!

Kathinka

Zo kom je nooit in Disneyland, zo 2 keer per jaar.. Wat maak je allemaal leuke dingen mee.
Straks wil je niet meer naar huis ........

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!