Au pair in New York!

Lieve bloglezers,
Ja je leest het goed, au pair in New York! We hebben Sydney Australië ingeruild voor New York Amerika! Een afstand van 16000 kilometer! En wat een top stad is dit ook!!
Zondag 9 oktober

De wekker ging weer lekker vroeg.Om 5:30... Mijn tas voor de laatste keer gecontroleerd, daarna gedoucht en geholpen met de kids. Gezorgd dat het huis netjes was achtergelaten en toen was de taxi er al! Aangekomen op het vliegveld de koffers ingechekt en door de douane. Natuurlijk werd mijn tas 3x gecheckt maar we hadden genoeg tijd. Op het vliegveld waren de kids erg enthousiast! Overal vliegtuigen! We hebben bij de gate gewacht tot het tijd was om aan boord te gaan. Nog even snel ontbijt en koffie voor mijzelf gehaald, en de benen gestrekt. Nog even en we zaten 13 uur in een vliegtuig.... Omdat we als gezin vlogen mochten we natuurlijk overal voordringen, erg relaxed! Minder relaxed was het feit dat ik als grote crimineel werd aangezien. Eerst bij de douane, 2x tas check gehad, daarna nog om net vliegtuig in te gaan. Toen is het zelfs nog met zo een drugs apparaat gedaan! En nog ondervraagd. Maar gelukkig mocht ik snel doorlopen. In het vliegtuig ging alles goed! De kids hebben zich super goed gedragen! En ik heb het ook volgehouden. Hoera! In Los Angeles hadden we een overstap. Eerst maar door de douane, natuurlijk daar ook weer ondervraagd. Wat was het plan, wanneer was ik een uitwisseling student in Amerika, wat deed ik in Amerika in december 2014?? Maar ik mocht doorlopen! Toen de koffer gezocht, weer ingechekt en door de beveiliging check, nou alsof ik in een aflevering van border security was beland, shit man!Werd apart genomen, begeleid door de beveiliging. Mijn tas, schoenen, letterlijk alles werd binnenstebuiten gekeerd, ik werd gefouilleerd, waarna die handschoenen ook weer onderzocht werden en uiteindelijk moest ik nog 20 min wachten tot ze mijn ticket hadden 'vrijgesproken' en ik mocht weer door! Gelukkig hadden we vertraging anders hadden we never nooit ons vliegtuig gehaald...De vlucht naar new york ging ook goed, we waren rond acht uur 's avonds aangekomen, met de taxi naar her hotel gegaan, kids in bed gelegd en ik ben de stad in gegaan! Op tien min loopafstand ligt namelijk time square! Mensen gekeken, foto's gemaakt en rond half elf weer naar het hotel gegaan, het was laar genoeg!

Maandag 10 oktober
Een nieuwe dag! Om negen uur wakker gemaakt door de hostparents. Ik slaap samen met de oudste twee op een kamer en die hebben gewoon zolang uitgeslapen! Wel fijn want had verschrikkelijk jetlag... We hebben met zijn allen ontbijt gegeten en daarna was ik vrij! Ik ben de stad in gedaan, naar 5th ave gelopen, het is columbus day dus er was een parade aan de gang, die was niet heel erg interessant.. Ik ben nog even gauw de Apple store ingegaan, tja je kent mij hè? Daarna doorgelopen naar central park, hier een groot rondje gewandeld en heerlijk van het zonnetje genoten. Een pretzel gehaald bij zo een karretje en weer verder gelopen naar de empire state building, vanuit daar weer door naar macy's het duurste warenhuis ever en daarna weer terug naar het hotel. Ik had de hele middag nog! Maar mijn telefoon ging bijna dood dus ik moest mijn powerbank halen.... Gelukkig ligt mijn hotel super centraal! Vanuit het hotel heb ik de metro naar de Ferry gepakt. Deze vaart naar Staten Island en is gratis. Hij vaart dicht langs het Vrijheidsbeeld, dus dat kan ook weer van de lijst af! Ik ben weer terug gegaan met de Ferry, waar stomtoevallig een Nederlander naast mij stond. Hij loopt stage in New York. Dus gepraat over onze leventjes en daarna ieder onze eigen weg gegaan. Ik blijf het bijzonder vinden om op zulke plaatsen nog steeds onze nuchtere Hollanders tegen te komen.
Vanaf de Ferry ben ik naar brooklyn bridge gelopen, daar was ik toch dichtbij. De zon begon al onder te gaan dus het was een prachtig plaatje toen ik de brug overliep! Ik heb genoten van het uitzicht en heb daarna weer de metro terug naar time square gepakt. Ik heb bij Chick-fil-A avond gegeten en voor de mensen die mij kennen, dit is mijn favoriete Amerikaanse (fastfood)restaurant, dus ik was écht mega gelukkig!!! Daarna weer terug naar het hotel en ben bijtijds gaan slapen.
Dinsdag 11 oktober
Vroeg wakker! De hostparents gingen vandaag een dagje zelf weg dus ik bleef met de kids. Omdat amelia het niet heel relaxed vond om mij met vier kids alleen in een hotel in een vreemde stad te laten is er een extra babysitter ingehuurd, een superleuke meid, die mijn dag inderdaad gemakkelijker maakte! Ook de hotel eigenaresse is erg lief geweest! Geholpen ontbijt klaar te maken voor de kids, nog een snackpacket gemaakt en daarna de boel voor ons opgeruimd zodat we de kids konden gaan klaarmaken. We zijn met z'n allen naar het childerens museum geweest. Dit is een museum die de kids spelenderwijs dingen leert, maar mijn kids hebben meer gespeeld haha! We zijn daarna naar een pizza café op de hoek gegaan, de kids lunch gegeven en daarna met een uber terug naar het hotel! Daar was het tijd voor midagdutjes, dus we konden even bijkomen. Om half drie iedereen weer wakker en klaar gemaakt om naar het park te gaan, die was gelukkig 2 huizen verder! De kids hebben even kunnen rennen en we hebben daar afternoon tea gehad. En daarna weer terug naar het hotel gelopen. We hebben afscheid genomen van Kayla en daarna was hostdad er weer om ons mee te nemen. Met zijn allen in een uber naar Rockefeller center en daar de lift zeventig verdiepingen omhoog naar top of the rock en wat een PRACHTIG uitzicht! Het was zo helder, je kon zowat alles zien!! De kids waren wel weer snel uitgekeken dus met de uber terug naar het hotel. Hostdad ging eten regelen en ik bleef met de kids op de kamer, even bijkomen van de dag! Na het eten iedereen in bad gedaan, baby's op bed gelegd en de rest van de avond opgepast want de ouders hadden een etentje ivm de bruiloft.
Woensdag 12 oktober
'S ochtends geholpen de kids klaar te maken, we waren laat wakker dus het was wat haastig.Om 9 uurwas ik vrij, snel wat eten en daarna op pad! Ik ben met de metro naar het world trade center gegaan. Ik heb hier het9/11memorial bezocht, een kippenvel momentje. Twee fonteinen met zoveel namen, en tussendoor een witte roos. De roos word geplaatst op de geboortedag van de slachtoffer. Nadar ik alles had gezien ben ik doorgelopen naar de Ferry. Ik ben weer langs het Vrijheidsbeeld gevaren naar staten Island, ik heb daar geluncht en toen weer met de Ferry naar Manhattan. Daarna heb ik de metro gepakt en ben gaan winkelen, als we hier dan toch zijn! Rond vijf uur weer bij het hotel en samen met amelia en de kids naar de Mac voor de kids avondeten. Ik ben met Phoebe eerder weggegaan, pizza voor mezelf gehaald en in het hotel gelijk Phoebe in bad gedaan. Daarna gauw geholpen met de rest van de kids, zodat ze naar bed konden. Ik had 's avonds weer de oppas, dus niet veel meer gedaan..
Donderdag 13 oktober
Weer geholpen met het ochtendritueel, daarna de Subway naar de ferries gepakt. Een ticket gekocht voor een Vrijheidsbeeldtour, dus in de rij gaan staan. Eerst door een beveiligingscheck en daarna de boot op. Op het eiland aangekomen ben ik een rondje gaan lopen, je had aan de ene kant prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan en aan de andere kant stond het reuze Vrijheidsbeeld, en die is echt gigantisch als je er naast staat! Weer een heleboel foto's genomen nog even wat gegeten en daarna met de boot naar Ellis eiland. Dit eiland was vroeger het beginpunt van mensen die naar Amerika emigreerde. Met de boot kwamen ze hier het eerste aan, ze werden geïnterviewd, onderzocht en moesten op dat eiland wachten tot ze door mochten of terug naar huis werden gestuurd. Op dit eiland staat nu een museum, hier kan je zien hoe het er vroeger aan toe ging en verhalen lezen van immigranten, erg interessant. Nadat ik er doorheen gelopen was heb ik weer gewacht op de Ferry en ben terug naar de stad gegaan. Weer winkels gekeken tot het tijd was om terug naar het hotel te gaan want 's avonds moest ik weer werken.
Vrijdag 14 oktober
De dag van de bruiloft! 'S ochtends was ik vrij dus weer de stad ingegaan, ik wil graag een paar vans sneakers mee terug nemen, maar ze hebben nergens mijn maat of mijn kleur, huilen dit! Om mezelf te troosten een ander paar schoenen gekocht, oeps... Begin van de middag op tijd terug naar het hotel, klaar maken om naar de bruiloft te gaan. Daarna de kids klaargemaakt, die zagen er echt mega lief uit! De drie oudste deden mee in de bruiloft. Dus Grace was bloemenmeisje en finn en bode waren ringdragers. Ik had volledige oppas over de baby, dus ik moest tegen alle ooms, tantes, kennissen enz praten over hoe het met haar gaat haha. Samen met Phoebe hebben we de bruid en bruidegom met aanhang binnen zien komen en toen was ze het stilzitten zat en begon heel hard te gillen, dus samen met Phoebe in de hal gaan zitten. Toen de bruiloft afgelopen was samen met amelia terug gegaan naar het hotel. Ik ben gauw eten gaan halen bij de Mac donalds terwijl amelia de kids in bad deed. Ik heb ze eten gegeven terwijl amelia weer terug ging. Daarna was het al gauw bedtijd voor ze en gelukkig gingen ze snel slapen na deze drukke dag.
Zaterdag 15 oktober
Aangezien de hostparents laat thuis waren, ben ik alvast gaan ontbijten met Bode en Grace. Na het ontbijt namen de parents het weer over en heb ik m'n spullen gepakt en ben de stad ingegaan. Aangezien ik alle dingen die ik wilde zien, al wel gezien had ben ik gewoon lekker gaan wandelen. Op tijd weer terug want ik had 's middags de oppas over Phoebe. Eerst even gespeeld daarna Phoebe op bed gelegd, en ja heel erg maar het laat gaan slapen, vroege opstaan, en dagenlang wandelen had me zo gebroken dat ik ook gewoon ben gaan slapen, haha! Nadat nap time over was heb ik Phoebe in de kinderwagen gezet en zijn we naar central park gewandeld, daar een snack gegeten, even gespeeld en weer terug gewandeld. Je merkt dan wel weer dat je in Amerika bent, elke vijf stappen hoorde ik iemand: oh my god she is soooooooo cute!!
In het hotel Phoebe een bad gegeven, daarna duurde het wel erg lang tot de rest thuis was voor avondeten en aangezien Phoebe niet gelukkig was omdat ze honger had hebben we maar lekker alvast een banaan gegeten en wat rijstwafels. Gelukkig kwamen ze daarna snel met, je raad het al: Mac donalds voor iedereen. Het is maar goed dat ik hier zoveel wandel!
Deze keer hoefde ik 's avonds niet op te passen dus ben ik op stap geweest. Eerst naar the high line. Dit is een wandelpad wat boven de stad is gelegd op een oude treinbaan. Al die lichtjes die je zag, supermooi! Daarna naar time square gewandeld, voor de laatste keer in het donker, het heeft toch wat moois!
Zondag 16 oktober
De laatste dag in New York! Om half acht wakker door de kids, gedoucht en aangekleed, ze daarna naar beneden genomen voor ontbijt. Na het ontbijt had ik mijn laatste ochtendje vrije tijd en die heb ik goed benut! Ik ben naar central park gegaan voor een lange wandeling, langs bekende filmplekken. Ik heb zelfs nog een huwelijksaanzoek gezien! Gelukkig zij ze ja, anders was het wel een beetje awkward...
Na mijn wandeling ben ik weer terug naar het hotel gelopen, voor de laatste keer over 5th ave, langs Broadway, over time square. In het hotel had ik nog even pauze, rond 3 uur kwam Bernard met de kids terug en zijn we nog in de speeltuin wezen spelen. Het was al gauw tijd voor het avondeten en badritueel. Daarna lag iedereen er op tijd in, morgen met het vliegtuig naar Los Angeles, Disney land here we come!
Dit was de eerste week van deze supergave kans die ik heb gekregen. Het is zo vet om in Amerika te zijn! Maar ook erg raar, Amerika is mijn tweede thuis, hier woont mijn familie en beste vrienden. Maar tussen hun en mij zit nog steeds een vliegreis van twee uur, dus is het niet mogelijk ze even te zien.. Ik wist niet dat het mij zo erg aan zou grijpen en er best wel even last van kon hebben. Noem het heimwee, verdriet, gek gevoel. Ik weet het niet en ik kom er wel over heen, maar het heeft mij wel doen beseffen dat dit geweldige land zo een grote betekenis voor mij heeft!
Ach een jaar in het buitenland, of het je eerste of tweede is. Je blijft jezelf tegen komen en beter leren kennen, dat is maar goed ook!
X Nina

Reacties

Reacties

Marleen

Wat een toestand bij die douane zeg! Wat zul je je raar gevoeld hebben. Dan voel je je bijna echt een crimineel haha. En de host ouders? Stonden ze je wel bij waar het mogelijk was ? Je hebt alles al gezien van je lijstje?? OMG Nina hahaha dit is toch geweldig. Wat een ervaring voor de rest van je leven (->in Nederland ;) )

Misschien een boek uitbrengen als je weer terug bent? xx

chris

he nina het is zo leuk om je verhalen te lezen vooral als ik me 's nachts verveel
geniet nog lekker en blijf schrijven super leuk
dikke kus
ps lees gelukkig nog niks over verliefdheid en dat laten we zo denk erom je oude krakkemikkige tante komt je terug slepen xxxx van de gehele smeekeven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!