Schoolholiday!

Lieve bloglezers,

Een superlange blog deze keer, aangezien het de schoolholidays zijn! Weer superveel meegemaakt, dus alles voor jullie bijgehouden!
Veel leesplezier!

Maandag 26 september
Schoolholidays zijn begonnen! Dat betekent elke dag vier kids thuis, dus dat word hard werken! ’s Ochtends zijn we met zijn allen naar Westfield gegaan, de kids hadden nieuwe schoenen nodig. Ik ben eerst met de jongens naar muziekgroep geweest en daarna hebben we van kids gewisseld. Dus ben ik met Grace en Phoebe naar de speelplaats gegaan. En daarna met hun twee de bus terug. ’s Middags even pauze en daarna om drie uur weer begonnen. Amelia is samen met Phoebe weggegaan en ik ben met de andere drie naar het park gegaan. In het park was Lisa met haar kindje dus die hebben samen gespeeld en wij hebben van het zonnetje genoten. Daarna besloten om met zijn allen bij de pizzeria te gaan eten! Dat was erg gezellig, en heeft mij doen besluiten dat de komende tien jaar ik niet meer met kinderen uit eten ga… Wat een drama! Eten delen, zorgen dat ze zich gedragen enz. Nu snap ik waarom de mac donalds bestaat…

Dinsdag 27 september
Mijn laatste dagje werken deze week, morgen gaat Amelia met de kids naar haar ouders. ’s Ochtends was ik even alleen met alle vier, omdat het vakantie was, heerlijk met zijn allen een filmpje gekeken. Daarna nam Amelia de rest mee en bleef ik achter met Phoebe. Ze is een beetje ziek.. Dus even geknuffeld en daarna op bed gelegd voor een slaapje. Ik heb snel de klusjes gedaan en toen ze wakker was weer geknuffeld want veel meer wilde ze niet…
Amelia kwam de rest weer brengen rond 11:30 en heb ik gewerkt tot twee uur. Maar iedereen lag op bed, dus dat scheelde!
In mijn middagpauze weer wat leuks meegemaakt, ik was bij Mattie&Wietze van Qmusic op de radio! Als het hier middag is, is het bij jullie ochtend en dan openen ze de club van wakkere mensen. Deze keer zochten ze Nederlanders in het buitenland, nou dan moet ik mij wel even aanmelden he? Het fragment staat op mijn facebook! https://www.facebook.com/nina.vriend/videos/vb.100001388381519/1172470416142560/?type=3&theater
Om drie uur was ik weer begonnen met werken en ben ik met de drie oudste naar de speeltuin gegaan. We waren bijtijds weer thuis waar de kids hebben gegeten en in bad zijn gegaan. Ik heb geholpen de auto in te laden en daarna was ik vrij!

Woensdag 28 september
Eerst maar even goed uitgeslapen, zonder oordoppen want er was geen kind in huis, jippie! Daarna naar Bondi Beach gegaan, samen met Chantal en Lisa op het strand gelegen, het zonnetje was heerlijk, maar ik vond het toch wel koud… Daarna ging Lisa naar huis en ben ik gaan lunchen met Chantal, voor het eerst sushi gegeten! Zonder vis, dat lust ik echt niet… En daarna zijn we wezen winkelen! Dat vinden wij meiden leuk, mijn portemonnee wat minder… De middag was zo weer voorbij dus daarna naar huis en verder niks gedaan.

Donderdag 29 september
Een ochtendje zonder plannen, het was vies weer dus eerst mijn kamer maar opgeruimd. Toen het droog was ben ik even gauw een rondje gaan lopen met de hond en ’s middags had ik afgesproken met een andere au pair. We hebben koffie gedronken (jaja ik ben gewoon heel erg verslaafd!) en rond vijf uur weer afscheid genomen. Omdat het weer was opgeknapt ben ik gaan lopen, ik wandel wat af hier!

Vrijdag 30 september
Ik ben ’s ochtends naar het centrum gegaan, er was weer een au pair meeting dus vond het leuk om weer nieuwe au pairs te leren kennen. Ook wilde ik graag even met de organisatie praten, het contact met de kids is erg goed maar het contact met de ouders kan wat aan gedaan worden… en wilde graag wat tips! Even een goed en verhelderend gesprek gehad. Dat was erg fijn. Ook met andere au pairs gepraat, een aantal waren net aangekomen dus tips gegeven en gezellig gekletst. Daarna weer in het busje naar huis, om klaar te maken voor een avondje uit met de meiden! Eerst maar even winkelen, daarna een restaurantje vinden om te eten. Natuurlijk werd dit weer Italiaans en daar zijn we veeltelang blijven plakken zodat we daarna maar besloten hadden naar huis te gaan.

Zaterdag 1 oktober
Hallo oktober! Twee maanden ben ik in Australië, wauw! Vandaag samen met Danielle naar een park gegaan met een prachtig uitzicht over Sydney! Er was ook een schommel, dus we wilde een soort van schommelfoto over de stad maken. Die al tienduizend mensen voor ons hadden gemaakt, maar hey? Wij zijn toeristen! De foto ging alleen wel heel lastig… Van al het schommelen en focussen werd je vet misselijk, en ook kwam ik erachter dat schommelen als kind toch iets makkelijker ging dan als een grote volwassenen, haha! Na 3000 foto’s hadden we toch wel een goed plaatje en zijn we richting Bondi beach gegaan, cola gehaald tegen de misselijkheid en daarna mensen wezen kijken. Weer op tijd richting huis want ’s avonds moest ik ergens oppassen. Het oppassen ging goed, tot de stroom er half uitviel en ik opzoek moest naar de stoppenkast. Hangt hij buiten, wat is dat nou weer voor rare plek?! In ieder geval had ik het weer gefixt! (Nadat ik de vader had gebeld, maar goed…)
Toen ze weer thuis waren is er een uber geregeld en ben ik weer naar huis gegaan.

Zondag 2 oktober
De klok is vannacht een uur vooruit gegaan, en ik word nog steeds om acht uur wakker. (voor mijn gevoel dus zeven uur, niet chill….) Omdat het vandaag superlekker weer ging worden, ben ik samen met Danielle naar het strand gegaan. Wij waren niet de enige want er stond een rij in het busstation, niet normaal! Dus we zijn een halte terug gelopen en daar ingestapt. Hadden we zitplek en konden we sneller weg want er stond bijna niemand!
We hebben de hele middag heerlijk op het strand gelegen, wel 4x ingesmeerd als het niet meer is en samen mensen bekeken. Later kwam Tessa ons ook nog joinen en omdat het koud werd maar besloten ergens te gaan eten. In plaats van daarna naar huis te gaan, hebben we nog Marieke en Lisa ontmoet in Darling Harbour. Waar we een wijntje wilde doen. Helaas had ik geen ID bij mij, er werd wat lastig gedaan maar omdat er een 25plusser bij ons was, mocht ik onder begeleiding van haar naar binnen! Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt haha!
’s Avonds rond 11 uur weer thuis dus lekker gaan slapen!

Maandag 3 oktober
Vandaag is een nationale feestdag in Australië, labourday. Dus iedereen is vrij, behalve de mensen die in winkels en restaurants werken. ’s Ochtends heb ik even het huis aan kant gemaakt, als het goed is komt Amelia met de kids morgen weer terug! Daarna ben ik naar Bondi Junction gelopen, daar heb ik met Danielle lunch gehaald om daarna te gaan picknicken met Marieke en Tessa in Centenial park. Later kwam Lisa daar ook nog gezellig bij! De zon verdween helaas, dus met zijn allen in Tessa haar auto gepropt, danjewel Marieke dat ik voorin mocht, haha! En daarna zijn we naar Bondi Junction gereden, hebben we koffie gedronken en we waren zo moe dat we daarna toch maar weer naar huis zijn gegaan. En ik ipv de bus te nemen heb ik weer de wandeling gemaakt! Zo goed bezig hierzo, haha! Eind van de middag samen met de hond en Bernard naar het strand gegaan, mensen waren aan het zwemmen, die zijn gek! De hond vond dat ook want die ging dus echt dat water niet in…
’s avonds niet veel meer gedaan, beetje bijtijds gaan slapen want morgen komen de kids weer thuis!

Dinsdag 4 oktober
Voor de laatste keer de komende tijd, heerlijk uitgeslapen! Daarna rustig opgestaan, beetje mijn ding gedaan en wachten op Amelia en kids! Ze waren wat vertraagd maar wat was het weer gezellig dat ze terug waren! Weer zoveel geluid in het huis, en de kids hadden mij ook gemist! We hebben die dag niet veel gedaan, spullen uitgepakt, opgeruimd, gewassen. De kids nog meegenomen voor een fietsrondje. En toen was de dag weer voorbij.

Woensdag 5 oktober
Een erg vroeg dagje, om zes uur ging de wekker. Ik had de ‘wacht’ als er een kind wakker word moest ik mijn bed uit. De eerste kwam om 6:20, dus de Ipad aangezet en filmpjes gekeken. Lekker pedagogisch haha. Daarna kwam de rest ook en om 7:30 had ik iedereen aan tafel voor ontbijt. Daarna alles weer opruimen en om 8:30 met de twee meiden naar het koffiecafé om even uit huis te gaan. En cafeïne binnen te krijgen… Bij thuiskomst zijn ze gelijk met Amelia meegegaan en heb ik nog wat klusjes gedaan. Om 9:30 was ik vrij! Ik ben naar Bondi Junction gelopen en heb winkeltjes gekeken, wat dingen gehaald voor de vakantie die er aan komt en daarna weer terug naar huis gelopen.
’s Middags met alle vier de kids thuis. Eerst de baby’s wakker gemaakt, de wandelwagen klaar gezet en nog wat opgeruimd. Daarna met zijn allen naar het park. Hier waren de opa en oma en de tante met kinderen ook. De kids hebben heerlijk gespeeld, de volwassenen hebben gekletst over de bruiloft die er aan komt en ik heb met Lisa van het zonnetje genoten. Na het park ben ik met de meiden naar huis gelopen, maar eerst even naar de winkel voor brood. Thuis de kids in bad gedaan en eten gegeven. Daarna was ik even vrij. ’s Avonds moest ik oppassen, dat ging goed. En iedereen ging heel goed zonder te zeuren naar bed!

Donderdag 6 oktober
Nog een vroeg ochtendje, vandaag werden ze gelukkig later wakker! Het zelfde ochtendritueel als gister. En om 9:30 was ik weer vrij. Ik heb met Danielle in Bondi Junction afgesproken, waar we zoals gewoonlijk weer winkeltjes hebben gekeken haha. Ik moest optijd weer thuis zijn om weer te werken. Ik ben van 13:15 tot 17:15 met de kids geweest. Om half drie was rusttijd afgelopen dus alles weer wakker gemaakt, afternoon snack gegeven en daarna met zijn allen buiten gespeeld. Op de trampoline, in de zandbak, rondjes gefietst. Het was superheerlijk weer! Rond 16:30 iedereen eten gegeven en in bad gestopt. Om 17:15 werd ik weer afgelost.
’s Avonds ben ik naar Coogee gegaan, ik heb samen met Lisa en Marieke daar een hapje gegeten bij de Mexicaan. We hebben gekletst en geklaagd over ons leventje haha. En zijn rond half negen weer naar huis gegaan.

Vrijdag 7 oktober
Heerlijk weekend! Vandaag met Danielle en Marloes naar een au pair bbq gegaan. Het was 30 graden dus dat was superlekker!! We werden met zijn allen opgehaald, en waren met een groep van tien meiden ongeveer. Vandaag was ook de eerste keer dat ik hier echt heb gezwommen, en niet ben gebeten door een haai!
Rond twee uur weer met zijn allen naar het afspreekpunt want sommige moesten weer werken, aangezien onze tourguide in Coogee woonde mochten we met hem meerijden en hebben we daar de rest van de middag doorgebracht. Helaas iets te veel zon gehad die dag want ik ben een beetje verbrand, oeps….
’s Avonds nog met zijn drieën uit eten geweest, met een heerlijke chocolade cake als toetje! En op tijd naar huis, zo een dagje luieren maakt je moet, haha!

Zaterdag 8 oktober
Gisteren heeft de thermometer de 31 graden aangetikt, vandaag was het weer steenkoud! Aangezien ik morgen met het gezin op vakantie ga vandaag wat van de ‘zakelijke’ dingen geregeld. Mijn bank, mijn telefoon. Ook een koffer gekocht, want degene die ik mee heb genomen is te groot… Daarna met Danielle naar de film gegaan, the girl in the train. Wauw! Mega goede film, ook het boek is zeker een aanrader! We hebben nog even gechild in het winkelcentrum en toen bijtijds naar huis gegaan. Proberen veel te veel kleren in het veel te kleine koffertje te stoppen, maar het is gelukt!! Hij staat klaar, maar ik denk wel dat ik iets vergeet, haha! Nu maar op tijd naar bed, morgen een spannende dag!

Als je bij het einde van mijn blog bent gekomen, applaus! Dan krijg je ook het geweldige nieuws te horen! Zoals je gelezen heb ga ik morgen met het gezin op vakantie. En dat is niet zomaar even weg. Nee wij vliegen straks met vier kinderen naar New York! De broer van de hostdad gaat trouwen en ik ga mee als de oppas, superleuk! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Ik beloof jullie dat ik alles ga bij houden, en als ik thuis kom trakteer ik jullie weer op een blog!

Dikke kus vanuit het lente achtige Australië,

Nina.

Reacties

Reacties

Kathinka

Gaat snel he alweer twee maanden weg. Veel plezier in New York en Los Angeles. Hopelijk gaat het vliegen met de kids goed.

Marleen

Ik loop achter! Wat een cool verhaal haha. Weer erg leuk om te lezen xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!