Werken, playdates en vrije dagen!

Hoi bloglezers,

Na twee weken heb ik weer veel te vertellen!! Ik ben nu bijna 2 maanden in Sydney en de tijd vliegt echt voorbij, ik doe zo veel leuke dingen!

Werken
Nouja werken? Tuurlijk het is druk vier kids onder de vijf waarvan ik er vaak wel drie heb, maar ik doe zoveel leuke dingen met ze! Deze twee weken hebben we ons vooral weer vermaakt met spelen in het park, playdates, muziekgroep, maar we zijn ook weer wezen zwemmen! Dat is echt leuk! Grace en ik doen kunstjes, Finn wilt graag ‘gegooid’ worden in het water en samen van de glijbaan, terwijl Phoebe het heerlijk vond om gewoon heerlijk in mijn armen te hangen terwijl ik rondjes zwom. We zijn ook nog zaterdagochten naar Fox studio’s geweest. Hier zit een ballorig, maar ook twee leuke buitenspeeltuinen. In het weekend is er ook een kinderboerderij en een braderie. Dus eerst een cupcake gehaald en gegeten en daarna naar de kinderboerderij. Moest ik even als held telkens die cavia’s en konijnen aan de kids geven, pfff. Gelukkig ben ik maar 1x gebeten, valt mee toch?
Tja en wat doen we verder? Vaak dingen die hun leuk vinden! En als ik er een bakkie koffie kan drinken, vind ik het ook erg leuk ;)!
De band word ook met de week beter, Bode zei laatst: ‘Nina you are my best friend’ en gaf mij een dikke knuffel. Vijf meter later draaide hij zich weer om: ‘Except when you say noddy thing, than you are not my best friend anymore, so don’t do that!’ En met noddy thinga bedoelt hij dan dat ik hem corrigeer, haha! En tijdens een filmpje kijken klom Finn helemaal bij mij op schoot om te knuffelen, terwijl hij geen knuffelkind is. Dat zijn de momenten dat mijn aupair hart smelt!

Vrije dagen
Jaa elke week die voorbij ging, betekent twee vrije dagen! Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik ben samen met Lian en haar neef de brug overgelopen, deze keer zijn we ook de uitkijktoren ingaan. Helaas was het wat bewolkt dus je kon niet erg ver zien, maar hey? We kunnen het weer van het lijstje afstrepen. Daarna zijn we Meljora nog tegengekomen en hebben we ergens koffie gedronken. En daarna in het weekend weer vrij! Eerst zaterdagochtend gewerkt en ’s middags met Lisa naar Coogee beach gegaan, helaas trok het al snel dicht waardoor het erg koud werd. Dus we zijn koffie gaan drinken en later kwam Chantal ons ook joinen, gezellig! We hebben daar ook wat gegeten en omdat ze er na vier uur geen koffie meer schonken zijn we verhuisd naar een andere koffiebar. Zondag was het vies weer, hier in Sydney is het zó wisselvallig.. Kan niet wachten tot het zomer is! Hopelijk valt het dan mee. Door het vieze weer ben ik samen met Chantal naar Paddy’s market geweest, soort van zwarte markt in Beverwijk. Ze hadden er een heleboel kraampjes met allemaal hetzelfde haha. Daarna zijn we naar Westfield gegaan en hebben we winkeltjes gekeken. Tegen het eind van de middag zijn we samen met Meljora naar Coogee gegaan voor een zondagmiddagborrel? Heel erg gezellig, veel mensen, veel drank, haha! Lisa ging ons daar ook even meeten en daarna zijn we met zijn allen wezen eten. Na het eten nog nagepraat en toen was het weer tijd om naar huis te gaan.
En verder nog meer leuke dingen? Hmm, 24 en 25 september was ik ook vrij! Het hele weekend leuke dingen gedaan. Zaterdag was het heerlijk weer en ook nog eens Phoebe eerste verjaardag! Dus ’s ochtends daarheen geweest en ’s middags met Danielle naar een festival, -wat niet veel voorstelde- dus zijn we snel verplaatst naar het opera house en botanic gardens waar we van de rest van de zon hebben genoten. Maar na 1 dag lekker weer, word het de tweede dag weer mega smerig. ’s Ochtends was het oke, dus toch de ferry naar Cockatoo Island gepakt. Dit eiland ligt midden in de Harbour en was vroeger een cellencomplex waar criminelen vastzaten. Helaas toen we op het eiland aankwamen begon het keihard te regenen, we hebben dus niet veel kunnen zien. Wel veel meeuwen… Eentje had een baby dus toen ik daarvan een foto wilde maken werd ik bijna aangevallen! Ik zette letterlijk 1 mini stapje op het gras en ‘whaaaa’ daar kwam ie zo recht op me af. Gelukkig stopte ie net op tijd toen ik gauw van het gras afstapte… Rot meeuwen… Na de meeuwenaanval maar besloten onze lunch op te eten en de ferry terug naar het vasteland te pakken. We zijn naar Bondi Junction gegaan waar we nog winkels hebben gekeken en koffie hebben gedronken.

En verder?
Is er verder nog iets spannend gebeurt waar ik jullie van op de hoogte moet brengen? Oja! Ik heb mijn reis voor na mijn au pair tijd gepland! Ik ben bij Backpackers world geweest waar ik samen met iemand van een boekingsbureau gezeten heb en de reis op reservering gezet, wilt iemand misschien mijn nier kopen? Hij kwam duurder uit dan ik dacht… In ieder geval ziet hij er nu zo uit ongeveer; van Sydney naar Cairns met stops onderweg. Dan met het vliegtuig naar Alice Springs, daar met de bus naar Adelaide met stops in de outback! En dan van Adelaide naar Melbourne via de great ocean road! Erg excited!!

Ik geloof wel dat dit weer genoeg avonturen zijn voor deze blog. Deze week zijn de schoolholiday begonnen, twee weken lang de kids thuis! We overleven het wel…

X Nina

Ps: superleuk dat jullie nog steeds mijn blog lezen! Als er nog vragen zijn, stellen mag altijd! En als je wat wilt reageren, ook reacties vind ik leuk!

Reacties

Reacties

Mama

Heerlijk leventje heb jij toch. Tijd gaat inderdaad snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!