Week numer zes! Playdates, playgroups en naar het park!

Hoi lieve bloglezers,

Hoe gaat het daar in Nederland? Jullie hebben nog een heerlijke nazomer heb ik gehoord! Hier is de lente begonnen, het is nog erg wisselvallig maar vaak wel warm! Week zes is hier weer voorbij gevlogen! Dat betekend als ¼ van mijn aupair tijd zit er op, ik heb het erg naar mijn zin!

Maandag 5 september
’s ochtends met Bode en Finn samen Grace naar school gebracht. Afgelopen weekend was hun vorige au pair uit Frankrijk overgekomen dus ik had het er met ze over dat zij nu weer weg is naar Frankrijk en dat ik daarom ben, etc. Uitgelegd dat ik uit The Netherlands kwam. Waarop Grace antwoord, bij Peter Pan?! Die woont ook in Neverland! Helaas, het was een grote teleurstelling dat ik niet in zijn land woonde..
Nadat ik Grace in haar klas had gebracht riep ze mij nog even terug, ik kreeg een dikke knuffel! Superlief! Daarna met de jongens naar het park gegaan, heerlijk gespeeld en na een uurtje thuis Phoebe opgehaald, die ging daarna met ons naar het andere park. Zo was de ochtend weer snel voorbij! ’s Middags lekker thuis gebleven, heerlijk in de tuin gespeeld. En verder niet veel spannends.

Dinsdag 6 september
Een dagje vrij! Eerst heerlijk uitgeslapen en rond het middaguur afgesproken met Lian op Bondi Junction. Vanaf Bondi zijn we naar Manly gegaan, het was heerlijk weer! Dus lekker op het strand gelegen en daar gewacht op Meljora. Met zijn drieen zijn we de Manly naar Spit walk gaan doen. Een tien kilometer toch die letterlijk 3 kwart de bergen en trappen opgaan! De wandeling was leuk, sommige plekken had je mooie uitzichten maar ik hoef hem niet nog een keer te doen. Omdat we best wel laat begonnen waren, was het nog spannend of we niet in het donker zouden blijven wandelen. Maar we hebben het gered! Toen we nog 1 trap van tienbiljoen treden op moesten, waren we wel gelijk bij de bushalte! Nog gezellig wat gegeten in Mosman en daarna zijn Lian en ik weer richting huis gegaan. Lian heeft nog even een gratis busritje voor ons geregeld en daarna afscheid genomen bij Wynyard omdat we allebei een andere bus moesten hebben. Thuis niet veel meer gedaan en lekker op tijd gaan slapen!

Woensdag 7 september
’s ochtends samen met Finn, Bode en Phoebe naar playgroup geweest. Ze hebben daar heerlijk gespeeld en genoten van het weer. Omdat in Australië de zon zo sterk is worden alle speelplaatsen afgeschermd met doeken en bomen, dus het enige stukje zon wat te vinden was in de tuin, stond volgepropt met alle ouders… Ik had Phoebe bij me maar anders was ik er zekerweten bij gaan staan! Na het spelen zijn we weer naar huis gelopen en was Amelia er weer. Ik ben in mijn pauze lekker naar Coogee beach gegaan waar ik met Chantal van de zon heb genoten! We hebben gekletst en nog heerlijk een smoothie gehaald, daarna ben ik weer naar huis gegaan. Thuis de tas gepakt en met de kinderen in de auto, Grace van school gehaald en gestopt bij de winkel voor een ijsje daarna doorgereden naar het park. Hier waren Lisa en haar hostkindje al aan het wachten. Eerst heerlijk een ijsje gegeten en daarna hebben de kids heerlijk gespeeld en Lisa en ik hebben wat bijgepraat. We hebben een gezellige middag gehad, maar ook een beetje raar, toch Lisa? Haha! Om half vijf weer naar huis gegaan waar ik lekker met de kids buiten heb gegeten. Daarna in bed en nog snel een rondje gefietst. ’s Avonds hoefde ik niet op te passen dus even gezellig gefacetimed met mama en later nog met Pleuni

Donderdag 8 september
Een dagje anders dan normaal. ’s Ochtends een huishoudochtendje gehad en daarna met Danielle afgesproken in Bondi Junction, winkeltjes gekeken, samen geluncht en koffie gedronken. Daarna weer naar huis en om drie uur begonnen met werken. Finn en Phoebe wakker gemaakt, even met klei gespeeld, de tas gepakt en daarna naar het park gelopen. Gespeeld met de kinderen, snack gegeten en daarna weer klaargemaakt om naar huis te lopen, baby in de buikdrager, peuter in de wandelwagen en kleuter aan de hand, ik ben net een mini-mom haha! Thuis gelijk avond gegeten en ze in bad gestopt, we hebben nog een bikerondje gedaan. Dat willen de kids graag want dan kunnen ze de kat zien (van de buren) ik denk dat de kat het minder leuk vind want na drie of vier keer te zijn geaaid haalt ie uit. Daar waarschuw ik ze ook voor maar ze willen erheen want de kat is hun beste vriend! Als de kat dan uithaalt en Bode begint te huilen en keihard roept: ‘You are not my best cat friend anymore!’ moet ik wel even gniffelen. Om zes uur wat gegeten en daarna eventjes vrij, omdat ik gister niet hoefde op te passen vroegen ze of ik vandaag wilde, tuurlijk! Dus om zeven uur gingen ze weg, gelukkig hoefde ik alleen nog Grace op bed te leggen. Even wat tijd samen gehad, boekje lezen, liedje zingen en daarna in bed gelegd. Slaap lekker!

Vrijdag 9 september
’s ochtends heeft Amelia Bode naar pre-school gebracht en heb ik met Finn, Grace en Phoebe thuis leuke dingen gedaan. Phoebe naar bed gebracht en na een powernap met zijn allen naar het café voor een gingerbreadman, en ik een koffie haha! Amelia heeft daar Finn en Grace gehaald en naar zwemles genomen en ik ben met Phoebe terug naar huis gewandeld, thuis wat klusjes gedaan en daarna was het alweer lunchtijd! Phoebe wat eten gegeven, schone luier en fles klaargemaakt dus toen Amelia half 1 thuis kwam kon ze zo naar bed.
’s Middags in mijn vrije uurtjes niet veel gedaan, om drie uur weer begonnen, kinderen wakker gemaakt, snack gegeven en daarna was Amelia er met Bode. We zijn met zijn allen richting het strand gegaan en hebben daar even genoten van het heerlijke lenteweertje, de kids zijn zelfs wezen zwemmen! Thuis lekker warm bad klaargemaakt, avond gegeten en nog een fietsrondje. Om 6 uur moest ik wel gelijk weg want had ’s avonds een oppasavondje bij een gezin de buurt. Om 11 uur was ik weer thuis en kon ik gelijk mijn bed in!

Zaterdag 10 september
Vrij dagje nummer twee deze week! Eerst heerlijk uitgeslapen, beetje rustig aan doen! Daarna naar Bondi om met Lisa en Danielle de trein te pakken naar het centrum. Er was vandaag een chocoladefestival. Dus heel veel chocolade geproefd, genoten van de zon en ze hadden POFFERTJES! Nou gelukkiger kon je mij niet maken, wat was dat lekker! Na de hele dag gestruind te hebben zijn we ’s avonds in een cafeetje cocktails gaan drinken, happy hour! En daarna bij een Italiaan wat gaan eten, supergezellig weer met de meiden! ’s Avonds rond tien uur thuis, het gezin was een weekendje weg dus had alle ruimte. Nog even geskyped met Romy en daarna naar bed.

Zondag 11 september
Om half negen moest ik beginnen, maar aangezien het gezin nog niet thuis was heb ik dat een beetje uitgerekt, haha! Daarna wat huishouddingetjes gedaan en om tien uur kwamen ze weer thuis. Samen met Grace, Finn en Phoebe naar het park gegaan, het ging niet helemaal vlekkeloos dus ook nog een keertje terug. Maar we hebben de ochtend weer overleefd! Om half 1 was ik klaar en ben ik samen met Danielle richting het Olympische park gegaan, hier waren Tessa en Meljora ook. Het olympisch park is van de spelen in 2000, het is niet heel erg interessant kwamen we achter dus hebben we een fiets gehuurd en zijn we een rondje gaan fietsen. Dat was wat hoor, aan de linkerkant fietsen. Het was gelukkig niet erg druk maar we gingen overal kriskras tussendoor, haha! Ook moet je hier een helm op, echt megasexy!
Dat rondje werd wel erg groot en we hebben nog keihard moeten fietsen om op tijd terug te zijn! Maar we hebben het gered! Ik heb echt gelachen. Daarna nog met zijn allen een restaurantje gezocht om te eten en toen weer de trein naar huis gepakt.
Het weekend is weer voorbij gevlogen!

In plaats van zondagavond is deze blog te plaatsen, doe ik het nu pas. Haha beetje laks in geworden! Misschien ga ik in plaats van wekelijks een update te plaatsen twee wekelijks met de hoogte punten, want ik merk dat de werkdagen erg hetzelfde worden!

Dus hopelijk heb je genoten van deze lange blog, de volgende keer word denk ik een stuk korter

Wink

X Nina

Reacties

Reacties

Mama

Leuk om weer te lezen wat jij daar allemaal doet. Rij jij daar auto??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!