Birthdayweek & 1 month in Australia

Hoihoi bloglezers,

Wat fijn dat jullie er nog zijn en mee reizen! Hier is weer een lange blog met wat er gebeurt is deze week, en dat is heel veel!

Maandag 29 augustus
’s nachts wakker geworden met een vervelende keelpijn, nee he ik word toch niet ziek? ’s Ochtends ging het redelijk met een pakje strepsils in mijn tas, Grace naar school gebracht, gespeeld in de speeltuin met Bode en Finn en daarna weer terug naar huis. Thuis Phoebe opgepikt en een snack meegenomen om die op te eten in het andere park. Zo ging de ochtend weer snel voorbij! ’s Middags was ik een paar uurtjes vrij, die gebruikt om mijn spullen van het weekend weer te ordenen en even uit te rusten. Na mijn middagpauze ben ik samen met Phoebe thuis gebleven. We hebben even een wandeling naar de winkel gemaakt, thuis wat huishoudklusjes gedaan en daarna Phoebe eten gegeven en in bad gestopt. Na het bad ritueel nog even boekjes gelezen en liedjes gezongen, toen kwam de rest van de bende alweer thuis! Hun eten gegeven en in bad gestopt en daarna nog een bike ride tot het tijd was om naar binnen te gaan. De dag zat er weer op!

Dinsdag 30 augustus
HAPPY BIRTHDAY TO ME!!! Wauw de eerste keer mijn verjaardag in de winter en gelijk snotverkouden… Ik werd al vroeg wakker van ballonnen die knapte en kinderen die vroegen om cake. Nadat ik mijn moeder een berichtje had gestuurd facetimde ze gelijk en hebben zij en Pleuni mij nog even ‘wakker gezongen’ oef toch wel een moeilijk momentje. Maar ik heb een topdag gehad!!
Nadat ik had gedoucht stond Grace voor de deur te wachten met ballonnen en cadeautjes, HAPPY BIRTHDAY NINA! Samen met Finn heeft zij ze voor mij opengemaakt, en ik ben goed verwend. Chocolade, douchepakketje, noga en een decoratiedingetje. Daarna snel aangekleed en ontbeten. Bode kwam ook nog naar me toe; good birthday, happy morning! Hij had zelf al door dat het niet helemaal klopte, dus hij gaf snel een knuffel, superlief.
We hebben een rustig ochtendje gehad, Amelia nam de kinderen mee naar playgroup en ik heb wat huishoudklusjes gedaan. ’s Middags had ik afgesproken met Danielle en samen hebben we nog gebak gegeten, inclusief sterretjes! Daarna kwam Lian er nog gezellig bij en hebben we wat winkeltjes gekeken. ’s Middags ben ik met Phoebe, Finn en Bode naar het park gegaan. Graafmachines gekeken en gespeeld in de speeltuin. Thuis had Amelia de tafel gedekt en heb ik samen met de kinderen gegeten. En als klap op de vuurpijl hebben Grace en Bode samen met Amelia een birthdaycake voor mij gemaakt! Superlief, en ze hebben het goed geheim gehouden!
We hebben de kids in bad gestopt en daarna nog een bikeritje, toen was de dag alweer afgelopen!
Ik heb een hele leuke verjaardag gehad!

Woensdag 31 augustus
Wakker worden en dan nog steeds verjaardag berichtjes binnen krijgen, dat is het voordeel van mensen kennen in drie verschillende time zones!
Vandaag was het weer niet echt goed dus ’s ochtends met Phoebe, Finn en Bode naar Bondi Junction gegaan. Eerst een koekje gehaald bij de koffiezaak en daarna door naar playgroup. De kinderen hebben heerlijk gespeeld, helaas zit Finn in de fase dat al het speelgoed van hem is en delen niet in zijn woordenboek voorkomt.. Hierdoor was het een zwaar ochtendje voor beide.. thuis hebben we maar snel geluncht en de kids in bed gestopt. Ik ben naar het winkelcentrum gelopen en afgesproken met Chantal. We hebben geluncht bij een Mexicaan, jaa die hebben ze hier ook! Daarna wat lekkers bij de winkel gehaald en die opgegeten in het park. Om drie uur ben ik weer weggegaan en ben ik Grace gaan halen. Toen kwam ik erachter dat ik echt geen richtingsgevoel heb… Ik ben helemaal omgelopen naar haar school terwijl als ik recht door het park was gelopen ik daar ook was aangekomen… Mijn hostmam zij heel lief dat, dat gewoon door de andere hoek kwam. Gelukkig heeft ze mij niet keihard staan uitlachen! Nadat ik Grace had opgehaald is zij met de andere twee oudste naar het zwembad gegaan en ben ik met Phoebe gebleven. We hebben Shogan opgehaald en zijn naar het park geweest. Phoebe blij in de wagen, Shogan blij met andere honden en ruimte! We zijn weer terug naar huis gelopen en daar Phoebe eten gegeven en in bad gestopt. We hebben nog even samen gespeeld en toen was de rest alweer thuis. Nog een rondje buiten op de fiets en daarna was ik klaar met werken. Voor een uurtje want ik moest om zeven uur oppassen. Dus toen Grace en Bode in bed gelegd, boekje gelezen en toegedekt. Ik hoefde niet heel lang op te passen, dus was om half negen alweer klaar.
Nog even met mama gebeld en daarna lekker gaan slapen.

Donderdag 1 september
Hallo lente! Vandaag is ook de dag dat ik alweer 1 maand in Australië zit, en ik geniet echt van elke dag!
’s ochtends met Finn, Phoebe en Grace naar het park gegaan. Het was superlekker weer, dus ook gelijk gepicknickt. De kids hebben heerlijk gespeeld en rond het middaguur zijn we weer naar huis gegaan. Lunch klaargemaakt en daarna nam Amelia het over.
Om drie uur ben ik weer begonnen en heb ik even opgepast op Grace, Phoebe en een playdate. Finn ging met Amelia Bode van school halen, toen ze terug kwamen heb ik de meiden in de auto gezet en is Amelia met ze naar een andere playdate gegaan. Phoebe is wel bij mij gebleven. We hebben een toren gebouwd, liedjes gezongen en ik heb wat dingen opgeruimd. Om half vijf Phoebe eten gegeven en in bad gestopt. Nog samen met de blokken gespeeld en toen waren de kids weer terug. Omdat het lekker weer was buiten met ze avond gegeten. Ik had nog aan Bode gevraagd hoe school was, antwoorde hij: I liked it, but I really really missed you!! Ahww smelt! Onze band word steeds beter, en als ik dit te horen krijg weet ik weer waarom ik dit doe!
Na het eten hebben we nog een restje verjaardagscake gegeten en daarna nog een rondje gefietst. Om zes uur was ik weer klaar!

Vrijdag 2 september
Nou de mooie lente was van korte duur, ’s ochtends begon het met regen en het is niet gestopt. Amelia nam de Grace en Finn mee naar zwemles en ik bleef thuis met Phoebe. Ondanks een kind was het een zwaar ochtendje, niks was goed, ze wilde geen slaapje doen en alleen maar vastgehouden worden. Helaas konden we door het weer ook niet buiten een rondje lopen met de wagen. Gelukkig hebben we het overleefd! Ik heb de klusjes kunnen doen, Phoebe heeft toch even geslapen en gespeeld en om 12 uur had ze haar lunch gegeten en was ze klaar voor haar middagdutje.
’s Middags heb ik door het weer niet veel gedaan in mijn pauze. Maar om drie uur zijn we met zijn allen in de auto gestapt om Bode te halen, daarna gingen we ZWEMMEN! Heerlijk even 1,5 uurtje gedobberd met de vier kids, Amelia was ook mee dus samen konden we het goed aan! Na het zwemmen met zijn allen in het cafeetje patatjes gegeten en daarna weer met de auto naar huis. Maar om half zes rijden in Sydney is geen pretje, wat een drukte! Ik weet niet hoe maar Amelia heeft het toch gefixt om thuis te komen op het moment dat ik klaar was.
Gelijk gedoucht en haren gewassen, al dat vieze chloor, bah! Daarna met Danielle in Bondi Junction afgesproken, omdat ik jarig was geweest konden we gratis pizza halen bij bondi pizza, en wauw! Wat een goede pizza was dat, en nee niet alleen omdat hij gratis was… Daarna nog even een toetje gegeten en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan, ik was echt kapot!

Zaterdag 3 september
Weekend!! Eerst heerlijk uitgeslapen, thank god voor oordoppen! Daarna afgesproken met meiden bij Wynyard, we gingen de Harbour bridge overlopen. Eerst koffie gedronken, de eerste keer bij de Starbucks hier. Die is hier niet heel erg bekend.. Na de koffie zijn we gaan lopen. Het was echt windkracht 100 dus we werden bijna weggeblazen, maar we hebben het gered. Het is eigenlijk niet bijzonder… Maarja als je in Sydney woont moet je het toch een keertje gedaan hebben. Nadat we aan de andere kant waren aangekomen zijn we gelijk naar het Luna park gegaan. Dit is een soort attractiepark maar dan als een kermis. Dus de toegang is gratis en je betaald per ritje. Natuurlijk waren de ritjes megaduur, maar het concept is leuk. Zeker voor de kids! We hebben ook gelijk het olympisch zwembad gezien van de zomerspelen, en die is dus echt heel klein… We zijn van plan er een keer te gaan zwemmen, want wie kan nou zeggen dat ie in een OS zwembad heeft gezwommen? Na onze wandeling zijn we weer met de bus naar Wynyard gegaan. We zijn naar de winkels gelopen en hebben daar nog even gekeken. Rond vijf uur weer naar huis gegaan waar ik de hele avond brownies heb gebakken voor de picknick van morgen!

Zondag 4 september
Een heerlijk lente dagje vandaag! Met de meiden afgesproken bij Circular Quay, we zijn richting de Botanic gardens gelopen en hebben daar een mooie picknick plek uitgezocht, slingers opgehangen en kleedjes neergelegd. Michelle en ik waren allebei jarig geweest dus besloten wij om een feestje te geven op zijn Australisch dus Bring your own. Iedereen had wat lekkers meegenomen en we hebben een supergezellige dag gehad! Zelfs nog cadeautjes gekregen, echt heel lief! Daarna zijn we met de ferry naar Darling Harbour gegaan, we hebben hier wat gedronken en nog een klein diner gegeten. Daarna zijn we met de bus weer naar huis gegaan. Het weekend is weer voorbij gevlogen!

Ik zit hier nu al een maand en ik heb echt een leuke tijd hier! 1 month down, 5 to go! Zeker nu de band met de kinderen steeds hechter word, ik echt een groepje meiden regelmatig zie, word Sydney steeds meer thuis!

Ik spreek jullie volgende week weer!

X Nina

~ Today is the oldest you've ever been, and the youngest you'll ever be again ~

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!