Living the au pair life!

Dag lieve bloglezers,

Als jullie dit lezen is de derde week voorbij, er is weer genoeg gebeurt!

Maandag 15 augustus
Amelia nam de oudste mee naar school en ging daarna boodschappen doen. Ik ben samen met de kids naar het park geweest, eerst even gestopt voor een koffie om daarna heerlijk in het zonnetje het op te drinken en de kids te zien spelen! We hebben nog een snack gegeten en daarna hadden ze nog wat speeltijd. Het was daarna weer tijd om naar huis te gaan, dit was niet heel prettig. Ik heb maar 1 dubbele wagen en jammer maar helaas Bode is de oudste en die mag dan lopen, ik heb de hele weg een huilende drie jarige moeten meenemen… Pas op het moment dat we bijna bij het huis waren en hij ging rennen, want dan was hij het eerste, vond hij het leuk om te lopen, kinderen ahhh!
’s Middags ben ik naar Bondi gegaan omdat ik nog steeds een vog in Australië moet regelen, daar ben ik achter gekomen dat in elk land de gemeente het zelfde werkt. Je bent ruim 30 minuten aan het wachten op je beurt, staat daarna met 2 minuten buiten als je klaar bent en je bent veel te veel geld kwijt aan een papiertje.. Maar goed. Ik ben met Danielle nog even wat winkels in gegaan en nog lekker een muffin gegeten in de zon, ik hou van de Australische winter! ’s Middags ben ik met Phoebe en Bode, Grace van school gaan halen. We hebben nog even gespeeld in een ander park en toen weer naar huis. De kinderen waren nogal wat druk dus heb ze nog een rondje om het blok met de fiets meegenomen, daarna gegeten en gebadderd. Toen was ik weer off duty! Niet dat ik ze dan achter laat, nee ik heb nog heel fijn boeken gelezen met Finn, heel gezellig! Wist je trouwens dat Dribbel hier Spot heet? Nee? Nou ik dus ook niet, dus toen ik over Dribbel begon werd ik erg raar aangekeken…

Dinsdag 16 augustus
Vandaag een kort ochtendje zonder kinderen, Amelia nam ze mee naar playgroup. Ik heb de klusjes gedaan en daarna naar Coogee beach gegaan. Daar waren Chantal en Lian, even heerlijk van het zonnete genoten, gekletst over ons au pair leventje en daarna weer naar huis om te werken. Thuis op mij kamer stond een verse bos bloemen, superlief! De kleine gebaren tellen het meest! Ik was wel een beetje klaar met het park dus ’s middags de jongste drie meegenomen naar een andere speeltuin. Helaas was deze in de schaduw, dus vond ik het wat minder, haha! Thuis nog een keer ze meegenomen met de fiets en daarna eten en in bad! ’s Avonds nog met Bode foto’s gekeken. Ik heb moeten uitleggen dat mijn vriendin toch echt niet zijn oude au pair was (maar ze hebben allebei bruin haar!) En dat Nick (van Simon ja) toch echt niet zijn vader was.. (maar hij heeft ook een gitaar en papa ook!) Kinderen, die zijn erg goed in discussies..

Woensdag 17 augustus
Wauw, wát een ochtend! Het ging niet helemaal lekker, het resultaat was dat in plaats van met de kids naar playgroup te gaan ik alleen met Phoebe naar het park ging. Even allemaal bijkomen, het au pair leven gaat niet altijd over rozen… Weer eerst koffie gehaald (verslaving ligt op de loer…) en na het spelen met een omweg naar huis. Boodschappen gehaald en geluncht. Toen de kids op bed lagen nog even de ochtend nabesproken, weer wat dingen duidelijker geworden en weer elkaar een beetje beter begrepen. Zo komen we er wel!
’s Middags bij een café afgesproken met een au pair om te lunchen, dat was weer gezellig! ’s Middags met Phoebe samen Grace van school gehaald, een meiden middagje inclusief een picknick! Thuis de dames een bad gegeven en daarna was het alweer etenstijd. ’s Avonds nog met mama gekletst, zo fijn dat whatsapp!

Donderdag 18 augustus
Vandaag met Grace, Phoebe en Finn een ochtendje doorbrengen. Phoebe eerst in bed gelegd en een spelletje gespeeld met Grace. Daarna naar het park, hoewel ik het minder leuk begin te vinden, blijft het voor de kinderen de beste speelplek! Deze keer niet eerst een koffie gehaald, geld besparend en een verslaving tegen houden, haha.. We hebben er een heerlijk ochtendje gehad, misschien wat te veel zon. Voor mij dan ik had het bloedheet met 25 graden maar er zaten nog moeders met jassen aan, wow! ’s Middags had ik een lange middag vrij, ik ben gaan lunchen met een andere au pair (jaa alweer, nieuwe mensen ontmoeten je weet het wel.) daarna nog naar Bondi Junction, winkeltjes kijken en daarna weer terug naar huis. Een uurtje gewerkt, daarna tijd voor mezelf en daarna opgepast. Dan is de dag weer voorbij! Morgen laatste dagje en dan weekend!

Vrijdag 19 augustus
Laatste dagje voor het weekend. ’s Ochtends alle vier de kinderen gehad voor een uurtje. Samen gepuzzeld en een spelletje gespeeld. Daarna gingen de oudste twee naar zwemles en Finn wilde graag mee. Dus een ochtendje met Phoebe, in de draagzak naar het park, even een frisse neus. Thuis lunch gegeten, fles gegeven en nog wat klusjes gedaan. Daarna hebben we samen nog wat liedjes gezongen, letterlijk alle liedjes uit Nederland hebben ze hier ook (maar dan in t Engels ofcourse..) ’s middags weer om half drie beginnen, samen met Finn en Bode naar een speeldate gegaan waar ik gelijk heb opgepast. De kids eten heb gegeven, in bad gestopt en nog even gespeeld. Daarna gauw naar huis waar ik zelf heb gedoucht en klaar gemaakt. We hadden met een groep au pairs afgesproken bij een restaurant vanwege iemands verjaardag. Voor dat restaurant moesten we wel de brug over, dat kunnen we van de lijst afstrepen! Het eten was erg gezellig, als toetje een verjaardag cake en na iets te veel wijntjes nog wat liedjes gezongen in de karaokebar. En daarna zelfs nog wezen stappen, waar we veel te veel Nederlanders tegen kwamen.
Op de terugweg met een Uber naar huis (kan ook weer van het lijstje af) gezellig gekletst met de chauffeur die al met pensioen is op zijn 36ste omdat ie een Aboriginal is en daardoor 6 maanden de wereld rondreist, chill! Hij heeft mij veilig afgezet en daarna gelijk naar bed!

Zaterdag 20 augustus
Weekend! Eerst uitgeslapen en daarna klaar maken om richting Circular quay te gaan, afgesproken met een aantal andere meiden en samen op de boot gegaan op zoek naar walvissen! Natuurlijk ging het niet helemaal goed en stond mijn boeking niet in het systeem, de aardige mevrouw heeft alles goed opgelost. Op de boot ging het ook goed (lange leven reispillen!) we gingen niet de oceaan op. Het bleek dat vandaag de walvissen in de Harbour waren, dit gebeurt maar een keer per jaar, soms zelf eens in de twee jaar. De walvissen waren niet echt actief, ze hadden ook niet veel ruimte in de Harbour, haha. Hij sprong een keer omhoog, natuurlijk had ik net mijn camera uitgezet.. In ieder geval heb ik genoten 2 uurtjes op een boot, kijkend naar die grote beesten en zelfs dolfijnen gezien!
Op de terugweg zijn we uitgestapt bij Darling Harbour, een ijsje gegeten, een show gekeken van een straatartiest, en daarna alle restaurantjes afgegaan om te bepalen waar we wilde eten.
Natuurlijk na het eten nog even winkeltjes gekeken en het vuurwerk, het was beter dan vorige week! En daarna was het wel weer tijd om richting huis te gaan, het was erg gezellig met al die meiden!

Zondag 21 augustus
Heerlijk uitgeslapen daarna met de meiden op Bondi Beach afgesproken, eerst naar een marktje gegaan. Hier was een Hollandse pannenkoeken bakker! Even in ons eigen taaltje gekletst en natuurlijk een heerlijke pannenkoek gegeten. Daarna op het strand genoten van de zon en even pootje gebaad in de zee. Na een half uur discussiëren toch de bus genomen naar Circular quay om daar te gaan eten bij Pancakes on the rocks. En zoals internet al zei, is dit erg populair. De rij stond tot buiten. We hebben maar besloten om bij de Italiaan van een heerlijke pizza te genieten en daarna naar huis te gaan.
Nu is het alweer zondag avond, morgen begint mijn werkweek weer, de vierde! Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin, ontmoet leuke mensen, bouw een band met de kinderen, ontdek steeds nieuwe dingen. Ik vind het leuk! Niet elke dag gaat even lekker, maar hey? Iedereen moet wennen!

Ik spreek jullie volgende week weer!

X Nina

Ps: wie zijn al mijn 400 bloglezers? Reacties vind ik leuk om te lezen! Ook al ben je een compleet vreemde, haha!

~ Every day may not be good, but there's something good in every day ~

Reacties

Reacties

Kathinka

Fijn om te lezen dat je het leuk hebt ondanks dat sommige dingen niet altijd lekker lopen ben je wel in staat om er een positieve draai eraan te geven. Dikke kus Mama.

Bert

Hoi hoi,

Ik ben zelf 3 jaar geleden een jaar lang aupair geweest bij een gezin în Sydney!! Leuk om je verhaal te lezen!! Herkenbaar. Geniet van de mooie stad Sydney!! Voor je het weet zit je tijd erop!! En geniet zeker van het weer!!

Vergeet niet veel te reizen, spaar je geld wat je verdient en ga dan met andere aupairs reizen! Melbourne, Fraser is land en de Whitsundays (whitehaven beach) moet je zeker gezien hebben!!

Tip blijven praten met de ouders over opvoeding en alles!! Dat zorgt voor een open en fijne band!! En blijf genieten van de park momenten met de kinderen, ik zou willen dat ik nog daar zat haha


Groetjes,
Bert

anouk

Hoi! Wat leuk om deze verhalen te lezen, ik ben van plan om in januari naar Australië te gaan om au pair te werken! Door jou blog te lezen kan ik er al een beetje achterkomen hoe het leven als au pair is! Ben benieuwd naar je volgende update!

Groetjes, Anouk

Vera

He Nina, natuurlijk lees ik je blog. Fantastisch om te lezen om je je draai weer vindt in het verre Australie. Ik vind het echt stoer van je hoor en knap dat je er zo positief instaat als het ff niet zo lekker loopt!!! Fijne week en tot lees
Groet Vera

Lieke

Hoi Nina,

Leuk om je verhaal te lezen! Eerste week van oktober begint mijn au pair avontuur, in een buitenwijk van sydney! Wie weet zie ik je nog wel een keer!

Groetjes, Lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!