Flying solo in de tweede week!

Hoi bloglezers,

De tweede week zit er weer op, ik heb meer alleen gedaan en voel me al wat meer thuis! Hopelijk is deze blog wat korter dan vorige week, maar ik kan niks beloven!

Maandag 8 augustus
’s ochtends gewerkt van 8:15 tot 12:15. Volgens mij zijn dit wel de meest chille tijden dat een au pair kan hebben! Ik ben met de drie jongste naar het park gegaan, ze hebben daar heerlijk gespeeld en hun snack gegeten. Ik heb gezellig gekletst met andere au pairs/nannies die daar kwamen, heel gezellig! Thuis nog wat klusjes gedaan en om 12:15 kwam Amelia mij aflossen om lunch te maken. Ik heb een middagje niks gedaan, om 3:00 was het weer ‘werktijd’ en ben ik met de kids en Amelia naar de school gegaan om Grace op te halen. Dan kan ik haar klaslokaal straks ook vinden en ben ik bekend bij de leraren. Na het ophalen hebben we de afternoon tea gegeten in het park en is Amelia met Phoebe naar huis gegaan om eten te maken. Bode was het er niet mee eens en had een stampvoet op de grond momentje, erg fijn want iedereen kijkt je aan. Maar uiteindelijk wilde hij toch nog even spelen. We zijn om half vijf weer naar huis gegaan en waren keurig op tijd voor avondeten!

Dinsdag 9 augustus
De dag ging een beetje anders als gepland. Ik had eigenlijk een korte ochtend maar omdat Amelia ziek was ben ik met de kinderen naar het park gegaan. De kids wisten dat dit eigenlijk mamadag was dus waren het er niet mee eens. Het resulteerde in twee kinderen boos in de kinderwagen en een blije baby in de buikdrager –Ik leek net een mamakangoeroe. Naar het park ging het goed, de heuvel af. Ze hebben daar heerlijk gespeeld en waren toch wel blij dat ze met mij mee mochten. De terugweg met twee kinderen in de wagen en een kind aan je hangend, was minder want we moesten de heuvel op... Voor de lunch waren we weer thuis en heb ik Amelia nog even geholpen. In mijn pauze had ik afgesproken in Bondi Junction met een Duitse au pair Alisa. Alisa is hier al geweest maar is terug gekomen om haar familie te helpen voor de zomer. We hebben gegeten in een cafeetje en zaten heerlijk in het zonnetje. Daarna zijn we nog wat winkels in geweest en ben ik weer naar huis gegaan om te werken. Amelia ging met Grace naar ballet en ik ben thuis met de jongste drie gebleven. Ik had wat problemen met de oudste, hij vertikte het om zijn –door hem omgegooide- lego op te ruimen en ik ga dat ook niet voor hem doen, daag! Dus nadat zijn broer wel mocht gaan kleien en hij in zijn kamer moest zitten, kwam hij toch het lego opruimen. 1-0 voor mij.
Na een middag samen te hebben gespeeld, de baby uit bed te hebben gehaald en iedereen een snack gegeven had werden ze toch wel heel erg druk! Hop de wagen in en gaan wandelen. Op de terugweg gestopt bij de supermarkt om nog wat boodschappen te halen. Waar ik toch echt eerst de kassamedewerker moest overtuigen dat het niet mijn kinderen waren, voordat ik de deur uit kon… Thuis aangekomen nog even rondjes om het blok met de fiets gegaan samen met Grace. Alhoewel fiets? Een loopfiets, maar het is een begin!

Woensdag 10 augustus
Hoeraa een dagje vrij! Omdat de kids al om zes uur wakker zijn, en ik dat niet een heel fijn idee vind op mijn vrije dag, heb ik oordoppen gekocht. En het werkt! Ik heb ‘uitgeslapen’ tot acht uur.
Vandaag stond de coastal walk van Bondi naar Coogee op de planning. Ik ben zelf begonnen in Bondi Beach. Eerst even de surfers gekeken, helaas ze waren wat ver dus weet niet of ze knap waren… Daarna begonnen aan de wandeling. Vanwege de storm van afgelopen juni, waren er een aantal stukken afgesloten waardoor je moest omlopen. Bij Thamara beach ben ik samen met twee au pairs verder gaan lopen. De views waren geweldig! De zee is hier zo mooi blauw! Natuurlijk heleboel foto’s gemaakt en eenmaal aangekomen bij Coogee even door het water gelopen, je merkte daaraan dat het nog wel echt winter is, ijskoud!
We hebben wat gedronken bij een juicebar en zijn daarna weer naar huis gegaan. Hun moesten wel werken. Ik ben onderweg gestopt bij de supermarkt, ik wilde zó graag limonadesiroop hebben! Nergens te vinden in de winkel, zelfs mijn medelanders geappt in onze au pair groepsapp, veel tips gekregen maar helaas zonder succes. Kom ik thuis vraag ik het aan Amelia, trekt ze de koelkast open; ‘bedoel je dit?’ en ja hoor het was inderdaad limonadesiroop. Maar even voor mijn verdediging, het zat in een plastic wijnfles met druiven erop… Ik heb daarna maar lekker met een glaasje limo wat televisie gekeken, de zon was toch achter de wolken verdwenen.

Donderdag 11 augustus
Weer opgeladen door mijn vrije dag, kon ik er weer vol tegen aan! Bode mocht met mama een dagje wennen op pre-school en ik bleef achter met de andere drie. De baby mocht even een power nap doen en ondertussen met de andere twee wezen kleien en wat huishoudelijke klusjes gedaan. Nadat Phoebe goed en wel was uitgerust de kinderen meegenomen naar het park. We hebben daar gepicknickt en ze hebben heerlijk gespeeld! De terugweg ging wat lastiger, de vijf jarige vond het echt niet kunnen dat zij moest lopen, maar hey? Wie is hier de baas? Dus we hadden even een breakdown letterlijk 20 meter bij ons huis vandaan… Helaas vond ze mij de rest van de ochtend niet meer heel aardig, we werken nog aan onze band!
’s Middags kwam er een vriendin van Amelia met haar kinderen spelen, ik ben lekker rondjes met de kids op de fiets om het huis gegaan, of te wel. Hun gingen razendsnel op hun loopfiets en ik mocht mee rennen.. Ja ik werk hier hard aan mijn conditie. De kids daarna naar binnen en eten, ik heb ondertussen het bad laten vollopen en zo zat iedereen keurig fris en vol ruim op tijd voor de tv.

Vrijdag 12 augustus
Een rustig ochtendje met alleen de jongste twee. Zoals gewoonlijk de baby even op bed gelegd en daarna met Finn gespeeld. Na het slaapje zijn we naar de playgroup geweest. Hier hebben ze allebei heerlijk gespeeld en ik heb wat gekletst met andere moeders, over hoe lief mijn kids wel niet zijn, zo knap en dat ik vast trots ben om hun moeder te zijn.. Oeps! Even uitleg geven, maar ik zal het doorvertellen aan hun echte moeder!
Met lunchtijd waren we weer thuis, gezorgd dat ze lunch hebben gehad, luiers verschoont, fles gegeven en toen zat mijn ochtend er weer op. Ik ben naar het park gelopen waar ik ben gaan lunchen met een andere au pair. Heerlijk in het zonnetje gezeten en gezellig gekletst. Ik ben weer naar huis gelopen, verdwaald in het park dus het laatste stukje gerend, maar net op tijd! Amelia heeft mij samen met Grace afgezet bij een vriendin van haar waar ik even voor twee uurtjes heb opgepast op haar kinderen. Thuis had ik even ‘pauze’ en ’s avonds mocht ik oppassen op mijn eigen kids. Het was een rustig avondje! Gelukkig..

Zaterdag 13 augustus
Vrije dag nummer twee! ’s Ochtends uitgeslapen en daarna met Danielle en Ilona in de stad afgesproken. Danielle en ik konden samen met de trein en hebben bij het opera house gewacht op Ilona. We zijn gezellig met zijn drieën naar de Rocks market gelopen, een hele leuke markt, super leuke dingen, voor natuurlijk veel te veel geld! Daarna opzoek gegaan naar een plek om te lunchen, dat is niet helemaal gelukt. Wel hebben we het oudste huisje van Sydney gevonden. Cadman’s cottage, een lief schattig huisje in het midden van al die nieuwe, moderne, grote gebouwen. Het had wel wat speciaals!
Daarna verder opzoek gegaan naar een lunchplek, uiteindelijk werd dat de Mac Donalds, waar we vooral vogels moesten wegjagen om een beetje rustig te eten.. Rot meeuwen!
Na de lunch was het tijd om afscheid te nemen van Ilona, Danielle en ik zijn nog even door Botanical Gardens gelopen, aangezien Danielle ook moest werken ben ik daarna met twee andere au pairs gaan meeten! We hebben wat gedronken bij Opera bar, en de zon zien ondergaan achter de brug, ook weer van het lijstje! We zijn daarna met de trein richting Darling Harbour gegaan waar we wat hebben gegeten en gedronken. Om half negen hebben we het vuurwerk bekeken en daarna nog wat gedronken. ’s Avonds met de bus terug naar huis. Het was weer een gezellig dagje!

Zondag 14 augustus
Een rustig ochtendje werken. Met de drie kinderen naar het park gegaan waar ze heerlijk hebben gespeeld. We hebben een snack gegeten en ik heb heerlijk van het zonnetje genoten! En een koffie, zo fijn dat ze hier bij elke speeltuin een koffietentje hebben! Eind van de ochtend weer naar huis gegaan en nog wat klusjes gedaan. Om 12 uur was ik klaar en heb ik de bus naar Bondi Junction gepakt. Hier met wat andere meiden afgesproken en we zijn naar Bondi beach gegaan, er was een hardloopwedstrijd bezig dus we hebben even fijn op het strand gezeten, mensen kijken, beetje kletsen etc. Aangezien twee meiden Canadees waren en er in Bondi een Canadees café zit gingen we daar wat eten. Nou we hebben letterlijk 45 minuten gewacht op een bordje patat, waarna ze erachter kwam dat de rest van onze tafel ook wat besteld had. Ze heeft onze hele bestelling niet eens doorgegeven. Daarna vroegen we nog om saus, zelfs dat ging fout. Zoals Jade en ik al zeiden, waarschijnlijk is onze serveerster gewoon een real life Dory! Na het eten weer met de bus naar huis want ik moest ’s avonds nog een uurtje werken. Dat was natuurlijk zo voorbij! Ik heb avond gegeten en daarna nog gezellig gefacetimed met mijn moeder en Ronald. Nu druk bezig met mijn blog schrijven zodat jullie weer up to date zijn!

Het bevalt mij prima hier! Elke dag ontmoet ik weer nieuwe mensen, leer ik nieuwe dingen over het Sydney leven en krijg ik een betere band met de kids!
De winter is lekker warm, 18-20 graden per dag ongeveer. Waar ik echt niet aan kan wennen is het feit dat het door de winter al om half zes pikkedonker is.. Ach nog een maandje, dan is het lente!

X Nina

~ Don’t count the days, make the days count! ~

Reacties

Reacties

thamara

Heb ik daar gewoon een eigen beach?
Het klinkt allemaal erg leuk.
wij zitten hier midden in de inpak stress morgen lekker weg.Kan je geen T shirt laten maken "I am the nanny not the mom"
groetjes van ons

Marleen

Leuk Nina, wat ben je lekker flexibel. Ben benieuwd hoe de lente je gaat bevallen x

Anne

Hoi Nina,

Australie is geweldig! ik ben er zelf ook een tijdje geweest. Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt en reiservaring hebt. Ik doe onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen



https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_29rn7tp1ga1LwBD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!