Hello Sydney!

Lieve bloglezers,

Als jullie dit lezen ben ik al een week in Sydney, heb ik afscheid genomen van thuis, de lange reis overleeft (wat eigenlijk best wel mee viel!)en mijn eerste werkweek gehad!
Ik zal een beetje vertellen over elke dag!

Zaterdag 30 juli en 31 juli
De dag van vertrek, natuurlijk gingen ze wel handbagage checken en hij was te zwaar, dus op Schiphol nog alles moeten overleggen, dikke stress! Daarna nog even rustig met de hele groep gaan drinken en toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen! Dat was best lastig en vroeg mij af waar ik nu weer aan begonnen was? Ik bedoel Londen was ook erg leuk en een stuk dichterbij, waarom dan nu zo ver?!
Ik ben toch echt door die douane gegaan en toen ik dat mega grote vliegtuig zat van Emirates, was ik er klaar voor! Ik dacht, dit ga ik doen! De vluchten gingen goed, ik ben van Amsterdam naar Dubai gevlogen, daarna naar Bangkok en vanuit Bangkok naar Sydney! De vlucht ging snel, ik heb de zon zien ondergaan, opkomen, ondergaan en weer opkomen! Zo dat waren 1,5 dag uit een mensen leven…

Maandag 1 augustus
Om 8 uur ’s ochtends –Sydney tijd- kwam ik aan op het vliegveld, nou toen nog meer stress! Want was mijn koffer wel automatisch doorgegaan? En heb ik het douaneformulier wel goed ingevuld en had ik wel het juiste visum? Maar het viel allemaal mee! Ik ging van de ene rij naar de andere en daarna nog even staan bij de honden die gingen snuffelen maar toen mocht ik toch echt het land in! Even snel Amelia mailen dat ik veilig was geland en dat ik de taxi zou gaan pakken. Weer dikke stress maar dat hebben ze in Sydney goed geregeld! Je gaat gewoon in een soort pretparkrij staan, als je aan de beurt bent dan roept de meneer voor hoeveel personen en zegt hij ja ga maar naar nummer vier. En dan staat daar een taxi! Binnen 30 minuten stond ik voor mijn nieuwe huis waar Amelia gelijk kwam aanlopen! Wauw nú ben ik er echt!
Amelia is erg aardig en gastvrij, ze gaf me een rondleiding en gaf me daarna wat tijd om uit te pakken en te douchen. Toen ik daar ongeveer klaar mee was kwamen de drie jongste kinderen met hun huidige au pair, ze waren naar playgroup geweest.
De ontmoeting ging erg goed, Finn (2 jaar) ging gelijk al zijn speelgoed laten zien en Phoebe (10 maanden) begon helemaal te lachen. Bode (3 jaar) was iets lastiger, maar al vlug ontdooide hij en ging het allemaal goed! ’s Middags ben ik met Carina (au pair) naar Bondi junction gegaan met de kids, ze liet zien hoe ik de bus moest nemen en waar de playgroups waren. We hebben gelijk een telefoonkaart geregeld en een ov kaart. De busreis terug naar huis ging ook goed, ja het is even wennen om met een duowagen en een kind de bus in en uit te gaan, maar hey? Ik kom er wel, en Australiërs zijn erg aardig, iedereen wilt je helpen!
Thuis was ook de oudste Grace (5 jaar) terug uit school, na het eten heb ik opgepast op Finn en Phoebe en heeft Amelia samen met de oudste twee Carine naar het vliegveld gepast. Het oppassen ging niet heel denderend, hoe leuk Finn mij die dag vond, ’s avonds wilde hij toch echt zijn moeder… Ach iedereen moet wennen, zullen we maar zeggen. ’s Avonds vroeg naar bed want al het reizen en wennen is erg vermoeiend!

Dinsdag 2 augustus
Jetlag! Midden in de nacht wakker, heb ik weer.. gelukkig weer snel in slaap gevallen om daarna om 7:00 wakker te worden van trippelende voetstappen, wat snel daarna omsloeg in schreeuwende en vechtende kinderen… Eruit gegaan, gedoucht en ontbeten. Om acht uur aan de bak, Amelia bracht Grace naar school en nam de baby mee. Ik heb met Bode en Finn een treinbaan gemaakt en zo hebben we de ochtend vermaakt. ’s Middags was ik vrij tot twee uur en ben ik de buurt gaan verkennen, ik heb het winkelcentrum gevonden en de supermarkt dus dat is een begin. Om 2 uur mocht ik weer beginnen, we hebben eerst even gezeten om de ‘zakelijke’ dingen te bespreken daarna was het over met rusttijd en hebben we iedereen uit bed gehaald. Amelia ging nu met Finn samen Grace halen en naar balletles, ik ben met Phoebe en Body in de wagen op zoek gegaan naar een park. Lucky me heb ik die natuurlijk niet gevonden en begon de miezer regen toch meer spatter regen. En natuurlijk ben ik met de wagen een hele steile heuvel afgelopen toen ik erachter kwam dat ik die heuvel ook weer op moet met twee kids…
Thuis gekomen gelijk de kids laten avondeten en ze in bad gestopt. Nog even spelletjes gedaan met Grace en daarna was het tijd om cadeautjes te geven! Weer een punt voor mij, want de kids waren er erg blij mee!
Daarna was het bedtijd voor de kids en vrije tijd voor mij! Avond gegeten en Netflix gekeken, daarna was het mijn bedtijd!

Woensdag 3 augustus
Geweldig die jetlag, hopelijk is dat snel over… Na een halve nacht niet te hebben geslapen was het om acht uur tijd om aan de bak te gaan. ’s Ochtends samen met de drie jongste thuis gebleven en even gespeeld, daarna kwam Amelia ze halen, ik heb snel de huishoudelijke klusjes gedaan en om half tien had ik vrije tijd. Via facebook heb ik een Amerikaanse au pair leren kennen dus met haar afgesproken in een cafeetje bij Coogee. Coogee is een suburb aan het strand, lucky me had ik vandaag mijn zonnebrand niet nodig, wel mijn regenjas. Wát een hondenweer is het hier, ik weet wel dat het ‘winter’ is maar ik had echt niet verwacht dat het zo koud zou zijn dat ik mijn kachel hier aan moet zetten.. Ach ik mag niet klagen want dit noemen wij Nederlanders gewoon een gure herfst!
Maar goed samen met de Amerikaanse au pair gezellig gekletst en koffie gedronken, daarna weer met de bus naar huis gegaan waar ik om 3 uur weer ben begonnen. ’s Middags samen met Amelia en de kinderen Grace van school gehaald en een rondje gereden zodat ik ongeveer wist waar alle belangrijke dingen waren. Pizza gehaald voor de kids en daarna weer begonnen aan het bad ritueel. Amelia moest ’s avonds weg dus tussendoor nog even samen gegeten en om zeven uur zat mijn dag er weer op :)

Donderdag 4 augustus
Omdat Grace vandaag niet naar school hoefde, mocht ik later beginnen. ’s Ochtends de klusjeslijst afgewerkt en daarna even naar Bondi junction gegaan. Zo een beetje vier keer verdwaald in het winkelcentrum en daarna weer met de bus naar huis. Geluncht met de kinderen en toen was het alweer nap-time, voor hun dan ik moet toch echt even van de jetlag afkomen...
’s middags heeft Amelia boodschappen gedaan en heb ik met de kinderen gespeeld. Dat ging niet helemaal zonder ongelukjes.. Nadat ik Bode van het aanrecht wilde halen maaide hij zijn arm zo hoog dat er een vaas stuk viel, ach zoals Amelia zei; joh ik heb 1000 van die dingen. Alles maar weer netjes opgeruimd en Phoebe uit bed gehaald. De kinderen klaargemaakt om met Amelia mee te gaan naar een speelafspraak en ben ik begonnen aan het avondeten. Daarna gezellig met de hond Shogan (een poedel, mega schattig!) gechild en gefacetimed met mijn zusje en moeder.
De kids kwamen thuis en hadden al gegeten en gedoucht dus nog even samen spelen, Phoebe de fles gegeven en naar bed gebracht. Amelia had het eten voor ons afgemaakt en bracht daarna de rest naar bed. Zo mij dag zat er weer op.
’s Avonds ook nog even met papa gebeld, toch iedereen op de hoogte houden he?

Vrijdag 5 augustus
Vandaag en morgen ben ik vrij! Vandaag met de bus de stad ingegaan, Smartaupairs (mijn Australische organisatie) had vandaag een bijeenkomst georganiseerd. We hebben alle informatie die we van Travel Active hebben gehoord nóg een keer gehoord gekregen en daarna hebben we wat kunnen praten met de andere au pairs. Na de bijeenkomst met 4 andere Nederlandse meiden wat gaan lunchen. We kenden elkaar allemaal wel want we zitten in dezelfde groepsapp! Na de lunch zijn we opgesplitst en ben ik met Danielle de stad ingegaan. Met de monorail richting Darling Harbour, daar uitgestapt en verder wezen lopen naar de voor iedereen bekende Opera house en Harbour bridge, de nodige foto’s gemaakt en omdat het al weer laat was terug gelopen naar de trein. Met de trein naar Bondi junction en afscheid genomen van Danielle. Daarna naar een bank geweest, het is praktischer om hier het geld gestort te krijgen in plaats van cash. Dus dat allemaal ook geregeld.
Thuis gekomen waren de kids nog wakker, nog even samen gespeeld en gezellig gekletst met Amelia. Daarna werden de kids naar bed gebracht en heb ik eten voor mezelf gekookt.

Zaterdag 6 augustus
Vandaag eerst heerlijk uitgeslapen, daar was ik best wel aan toe. De jetlag is wel verdwenen, ik lig in ieder geval ’s nachts niet meer klaar wakker, haha!
Rond 12 uur met Danielle en Lian naar het centrum gegaan met de trein daar ontmoette we nog Chantal en Linde, allemaal Nederlanders! We zijn eerst maar gaan kijken voor een plek waar we onze VOG konden aanvragen. Als je in Australië met kinderen werkt dan is dat verplicht, maar wat een gedoe is dat zeg! Uiteindelijk toch gelukt, als het goed is…
Daarna maar snel ergens gaan lunchen, waar het ons toch echt opviel dat letterlijk alles hier iets met avocado er in of er op heeft! Er is zelfs een tv reclame waarin ze een heel lied over de avocado zingen, dat is toch raar?! Maar goed, na de lunch zijn we naar het opera house gelopen. Onderweg nog even wat winkels ingekeken, H&M Forever 21 en we kwamen een beroemde Disney Channel ster tegen! Niet van onze tijd, maar hey?! Wat maakt het uit? Daarna bij het park aangekomen, daar zijn we door heen gelopen. Super mooi uitzicht en heel erg stil ondanks dat we midden in de stad waren. Eindelijk bij het opera house aangekomen daar nog even een fotoshoot gehouden en toen was het tijd om naar de ferry te gaan. Wendy een ander Nederlands meisje zou hier aankomen. Met zijn vieren zijn we wat gaan drinken en eten bij Darling Harbour. Het was erg gezellig en heerlijk gepraat en gelachen! Zo hou ik het au pair leventje wel vol hoor! ’s Avonds weer naar huis met het ov om gelijk mijn bed in te kruipen.

Zondag 7 augustus
Vandaag moest ik ‘werken’ ’s ochtends eerst met de familie ontbeten en daarna de kinderen klaar gemaakt om naar het park te gaan. Alle kids op de loopfiets, de jongste in de buggy en de hond mee! Zoals Amelia al zij zou dit niet een situatie zijn die ik zelf zou meemaken. Het was nu alleen omdat we met drie volwassenen waren.
In het park aangekomen hebben de kids heerlijk gespeeld en gerend daarna nog even met zijn allen in de speeltuin gezeten. De terugweg duurde wat langer, niemand wilde meer op de fiets zitten, ze vielen, of ze wilde naar mama die al door gelopen was.. Maar we hebben het gered! De kids lunch gegeven en daarna was ik vrij.
Ik ben met Chantal, Danielle en Lian naar Watson Bay geweest. Daar een wandeling gemaakt wat niet helemaal volgens het boekje ging.. Door bosjes, van heuvels, verkeerde route, maar de uitzichten waren geweldig! Het was gelukkig lekker weer, ik ben misschien een heel klein beetje verbrand.. Ja in de winter, ja het was bewolkt en ja het was ongeveer 18 graden… Oeps.
Na onze wandeling hebben we nog wat gedronken en toen moest ik weer met de bus naar huis om nog een uurtje te werken. Nog even met de kids gespeeld en daarna pizza gegeten met Amelia. De kids naar bed gebracht en toen zat het er weer op voor vandaag.

Het is super gek, maar ik ben al een week weg van huis. Het is hier nog echt even wennen, aan de ene kant vind ik het heel leuk, de kinderen, de nieuwe dingen, het feit dat ik in Australie ben. Maar aan de andere kant denk ik, wat heb ik mij op de hals gehaald en 12 maanden, 52 weken, 365 dagen, dat is echt wel heeeeel erg lang! Natuurlijk ik ben naar Amerika geweest, maar dat was toch wel heel anders, geen idee waarom.
Ach het komt wel goed! Als je het positief bekijkt heb ik nog maar 51 weken ;)

X Nina

~It is the first blank page of a 365 page book. Write a good one~

Reacties

Reacties

thamara

Wat heb je al veel gedaan in 1 week.
lekker genieten en goed smeren.

Maartje

51 weken zijn zo om!

Marleen

Ow Nina wat leuk om te lezen. En wat ben je lekker bezig met de kindjes. Ik ben zo benieuwd hoe het daar gaat! En hoe je woont nu. T is ook niet niks om je helemaal aan te passen in een ander gezin en ander continent! Dat mag ook wel even de tijd krijgen toch. x

Kathinka

Leuk om je blog te lezen. Hoop dat je nog veel leuke dingen mag meemaken. Dikke kus.

Anouk

Super leuk om dit te lezen, maar wat ik stiekem nog leuker vond is dat je zelfs aan de andere kant van de wereld, mij niet nodig hebt om te verdwalen :)

MARIEKE

Geweldig Nina!! En je schrijft heel leuk!
Veel geluk ????

MARIEKE

Uhhh.. die ???? was een smiley met een hartjeskusje.. dus.. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!