De allerlaatste week & Home sweet home :)

Lieve bloglezers,

Mijn laatste week is aangekomen, de acht weken zijn omgevlogen! Hier is dus de laatste blog vanuit Engeland.

Donderdag 20 augustus
De laatste volle dag op het platteland, morgen gaan we weer naar huis. Vandaag had Sarah samen met haar moeder de tante weggebracht en bleef ik thuis met de meiden. We hebben een aantal keer verstoppetje gespeeld, want dat kon daar echt heel goed in dat huis! En ook nog wat spelletjes Jenga. ’s Middags hebben we lunch gegeten en daarna zijn we in de auto gestapt om naar het circus te gaan! We moesten 40 minuten rijden dus onderweg heleboel spelletjes ‘red car’ gespeeld en na een file waren we eindelijk aangekomen. Het circus was heel leuk, geen olifanten en tijgers maar gewoon acrobaten, clowns en goochelaars. De meiden zaten met open mond te kijken en ze waren heel erg aan het genieten! Na het circus hebben we nog even een pizza gehaald en zijn we die thuis gaan opeten, daarna geholpen met het avondritueel zodat ze vroeg op bed lagen. En toen kon ik zelf al weer bijna naar bed, haha.

Vrijdag 21 augustus
Vandaag gaan we weer naar huis, om Sarah wat ruimte te geven om in te pakken ben ik met Farah naar het café geweest, Farah een ijsje en ik een kop koffie, even rustig wakker worden! Daarna terug gelopen en Sarah geholpen met de auto in te pakken, om 1 uur zaten we in de auto weer onderweg naar Londen. Een ritje van anderhalf uur met een tussenstop bij de Starbucks drive through, lekker :) Thuis mijn spullen uitgepakt en een heerlijk warm bad genomen, tv gekeken en gaan slapen.

Zaterdag 22 augustus
Heerlijk dit nachtje in een tweepersoons bed, had weer alle ruimte om me heen, haha!
’s Ochtends even lekker van het zonnetje genoten en daarna de stad in, de laatste souveniertjes halen voor het thuisfront. Nadat ik klaar was nog afgesproken met andere aupairs en zijn we gewoon wat gaan rondlopen, daarna weer naar huis gegaan met de metro, de ouders waren op stap en meiden hadden een sleep over dus samen met oma ons eten gekookt en televisie gekeken. Nog even in bad geweest, die ga ik wel echt missen als ik thuis ben! En daarna nog een filmpje gekeken, vroeg gaan slapen want zondag was mijn laatste vrije dag in Londen!

Zondag 23 augustus
Vroeg op want ik had met Viktoria (Duitse aupair) afgesproken om naar Madame Tussauds te gaan, we moesten een uur in de rij wachten maar hadden daarna binnen alle tijd! Eerst hadden we een ruimte met allemaal beroemde filmsterren, Morgan Freeman, George Clooney, Tom Hanks. Daarna een iets kleinere ruimte met One direction en daarna een heleboel bekende filmpersonages. Echt heleboel foto’s gemaakt overal, we kregen nog een sport ruimte, een bekende leiders ruimte, je kon hier op de foto met the royal family dat dus ook even gedaan haha! Daarna kreeg je een soort van the London Dungeon, wauw even lekker kunnen gillen, dat was eng!! Haha. En ook gingen we nog in een soort van taxi’s langs de geschiedenis van London. We kregen nog een speciale star wars tour en een superhelden film in 4D te zien en daarna hadden we alles wel gedaan! We konden weer naar huis. Onderweg naar de tube nog even gestopt bij de Starbucks, nog even gekletst en toen echt de tube naar huis gepakt. Thuis wilde ik nog even de was doen, natuurlijk nooit gedaan, maar nog even met de meiden spelletjes gespeeld. ’s Avonds heerlijk lasagne gegeten en daarna nog even tv gekeken en mijn reisdagboek geüpdatet.

Maandag 24 augustus
’s ochtends was het plan om met de meiden naar het museum te gaan. Sarah ging naar een vriendin dus ik zou in de ochtend op ze passen. Maar het weer was zó slecht, ondanks dat we met de bus zouden gaan, zouden we alsnog doorweekt zijn.. dus besloten we lekker thuis te blijven. We hebben een heleboel spelletjes gespeeld en daarna nog wat geknutseld met de lego. Sarah was weer thuis met de lunch en daarna ging ze Leilah wegbrengen voor een playdate. Het regende nog steeds dus moesten we nog even gaan bedenken wat we dan met Farah gingen doen. Het werd een carrotcake bakken, alleen nadat Farah had doorgeroerd was ze er weer klaar mee. Het kwam er dus op neer dat ik de taart heb gebakken, de icing heb gemaakt en zij de eer heeft opgestreken, haha! Ach ik heb me ook weer een middagje goed vermaakt.
Na het bakken gingen ze Leilah weer ophalen en begon ik met het avondeten. Als toetje konden we een stukje van de cake eten, en hij was superlekker! Ik heb het recept gekopieerd en ben van plan hem voor mijn verjaardag te maken :)

Dinsdag 25 augustus
Mijn laatste werkdagje. ’s Ochtends met de hond gaan lopen, natuurlijk moest ze vandaag weer in de vossenpoep rollen dus kon ik haar eerst gaan wassen toen we thuis kwamen, pff…. Daarna kwamen de boodschappen (ja die worden hier elke week bezorgd) dus die even opgeruimd en daarna nog even Fulham ingegaan om een afscheidscadeautje voor de meiden te kopen. Het werd een simpel fotolijstje maar iets wat wel heel erg gewaardeerd zou worden, hoop ik! Gelijk ook een foto voor afgedrukt en weer naar huis gelopen. Thuis even op Farah gelet die een playdate had en ondertussen moest ik toch echt mijn koffer gaan inpakken, het begin van het einde… Nadat ik voor een grotendeels had ingepakt begonnen aan het afscheidscadeautje, open ik het fotolijstje is ie stuk kon ik weer terug naar de winkel… Gelukkig deden ze niet moeilijk en kon ik het thuis gauw afmaken. Daarna opgefrist en omgekleed want de familie nam me mee uiteten als afscheid en een vervroegd verjaardagscadeautje, superlief! We hebben heerlijk gegeten en gezellig gepraat over de zomer, wat vond ik het leukst enz. Thuis nog even de laatste spullen op een hoop gegooid waarvan ik nog niet wist in welke koffer het kwam en toen nog even tv gekeken. Daarna was het toch echt tijd om voor de laatste keer in mijn bedje in Londen te gaan slapen.

Woensdag 26 augustus
’s ochtends gedoucht en daarna gelijk al mijn toiletspullen ingepakt. Eind gewicht koffer was 21 kilo, schouderklopje verdiend! Even mijn kamer opgeruimd en nog een laatste rondje met de hond gedaan, de koffers beneden gezet en daarna nog Sarah geholpen met lunch te maken voor de meiden. Na de lunch was het toch echt tijd om afscheid te nemen, Farah ging gezellig mee naar het vliegveld maar Dasha, Leilah en de oma bleven thuis. Het was echt jammer om afscheid te nemen, ik heb een topzomer gehad! En de tijd is voorbij gevlogen!
Engeland nam wel typisch afscheid van mij want toen ik bij het vliegveld aankwam, was er een wolkbreuk. Compleet doorweekt ben ik met mijn spullen binnengekomen. Gauw ingecheckt en achter de douane gegaan. Winkels bekeken en bij Costa voor de laatste keer een creamy cooler gehaald. Helaas was mijn vlucht door het slechte weer vertraagd maar om 19:00 was ik eindelijk op Schiphol! Daar stonden gezellig mijn vader en moeder en toen ik de deur uitkwam zag ik ook Rick staan! Superleuk dat ze er waren :) Even bij de Burger King gegeten en daarna naar huis, heerlijk weer slapen in mijn eigen bed! En even lekker knuffelen met Banjer!

Ik heb genoten van Engeland, van het leventje in Londen, ik kon de bus missen en na vijf minuten kwam er weer een andere. Ik stak over terwijl het rood was, wist dat als je achterin de tube zat je het meeste kans op een plek had, wist welke tube ik het beste kon pakken om thuis te komen en hoe ik het beste kon lopen in Londen om ergens te komen! Ik heb de Big Ben, London Eye, Piccadilly circus, Leicester square, Oxford circus en nog veel meer gezien! Heb Londen kunnen bekijken vanaf een dakterras die 37 verdiepingen hoog lag, de zon onder zien gaan vanaf een kabelbaan, heb door Londen heen gefietst zonder ongelukken te maken en heerlijk veel uurtjes van het zonnetje genoten in Hyde park. Ja ik kan mijzelf wel officieel een Londenaar noemen in plaats van de toerist :)

De zomer is nu echt voorbij, dit was mijn laatste blog over mijn avontuur in Engeland. Volgend jaar zomer hoop ik weer terug te komen met nieuwe blogs want dan hoop ik dat ik in Australië zit!! Dat is mijn nieuwe avontuur die op de planning staat.

Dikke kus en tot volgend jaar!!
Nina.

PS: Willen jullie mij helpen om naar Australië te kunnen?? Stem dan even op mijn foto!! Stemmen gaat zo:
1. Klik op de link à https://a.cstmapp.com/voteme/10672/616656663
2. Druk op Stem, je krijgt nu bericht in beeld om Travel Active te liken of te volgen, dit hoeft je niet je kan ook op continue klikken.
3. Accepteer de algemene voorwaarden. Je hebt gestemd!

Superbedankt als je even de tijd ervoor neemt! En heel erg bedankt als je het al heb gedaan!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!