De een na laatste week!

Lieve bloglezers,

Ja nog twee weken dan ga ik weer naar huis… Maar wat heb ik een te gekke zomer! Hier is het verhaal van deze week, weer superveel leuke dingen gedaan!

Donderdag 13 augustus
Na twee drukke dagen kon ik nog steeds niet uitslapen, vandaag ging ik voor de derde keer proberen om de wisseling van de wacht te zien. Ik kan dus echt niet gaan thuiskomen en dan zeggen dat ik dat dus niet heb gezien… Nou ik had dus afgesproken met iemand maar helaas was ze ziek. Ik ging dus vol goede moed zelf richting Buckingham Palace want op internet stond ook dat het vandaag door ging. Nou ik heb het gezien hoor! En het was niet eens zo spectaculair, maar ik kan zeggen dat ik het gezien heb! Haha! Daarna ben ik door het park gaan lopen, het begon te regenen dus ben gaan zitten in een koffie zaakje om op te warmen, heb daar ruim een uur gezeten en aangezien de regen nog steeds niet stopte ben ik toch maar naar buiten gegaan. Even over oxford street gelopen en toen besloten om naar het National History museum te gaan, gelukkig was de rij niet zo lang en na 10 minuten was ik binnen! Heb daar alleen de dinosaurus bekeken en ze waren helaas niet zo spectaculair als ik had gedacht.. maar hé ik was tien jaar toen ik daar al heen wilde door die film en dat kan ik nu eindelijk van mijn lijstje afhalen, haha! Na het museum ben ik naar huis gegaan om de hond uit te laten en de rest van de avond tv gekeken. Morgen weer een nieuwe dag.

Vrijdag 14 augustus
Ook vandaag weer veel op de planning! En vanavond komt de familie weer thuis!! ’s Ochtends eerst de hond uitgelaten en daarna naar Waterloo station, hier had ik afgesproken met Jacobine een Nederlandse aupair, we gingen de ducktour doen, dit is een bus en boot tour ineen! We gingen in een bus zitten en werden rondgereden langs de highlights. En daarna wachten we bij de rand van het water op de wisseling van de buschauffeur naar kapitein, we gingen met dit vervoersmiddel dus ook het water in! Supergrappig je reed als het ware een berg af en toen was je plots aan het varen. We voerden langs de Big Ben en toen weer terug. Na de bus/boottocht hebben we koffie gehaald en zijn we mensen gaan kijken op Trafalgar square, daarna doorgelopen naar Leicester square en vanuit daar naar Covent Garden. Supergrappig er was daar een moomin store, dus even daar binnengekeken en onze jeugd herbeleefd haha. Vanuit Covent Garden zijn we doorgelopen naar een cafe waar wij een typische Engelse afternoon tea hadden. Heerlijke scones, sandwiches, gebakjes en natuurlijk een pot thee! Daarna nog met de metro naar Hammersmith gegaan omdat we nog wat moesten hebben van Primark en die bij Oxford street veel te druk was… En daarna was het tijd om afscheid te nemen. Thuis even kunnen zitten en daarna naar de Starbucks gegaan om nog even wat te gaan drinken met Marlijn, het was alweer haar laatste avond… Bij sluitingstijd weer naar huis gegaan en daar gelijk gaan slapen. Zaterdag stond weer van alles op de planning!

Zaterdag 15 augustus
Ik werd wakker van allerlei stemmen in huis, jippie de familie is thuis! Snel gedoucht en beneden naar hun verhalen geluisterd. Daarna ging ik er weer gauw van tussen want ik ging vandaag met Ramona (een andere aupair) naar Brighton, dit is een bekend kustplaatsje in Engeland. Gelukkig was het superlekker weer! In Brighton hebben we twee andere aupairs ontmoet die daar woonde, dus die konden heel fijn ons alles laten zien! We zijn langs het strand gelopen, naar de haven, over de kermis op de pier gekeken en tussendoor nog echte fish and chips als lunch gegeten. Rond half zes hadden we weer de trein terug naar huis en om acht uur was ik weer thuis. Het was echt superleuk! Een dagje uit Londen was ook wel eens heel leuk voor de verandering:)

Zondag 16 augustus
Vandaag rond 12 uur met 3 andere aupairs afgesproken in Regents park, hier hebben ze een grote heuvel wat je een mooi uitzicht over de skyline van Londen geeft. Het was wel een stukje lopen want we hadden bij het verkeerde metrostation afgesproken, oeps mijn fout haha. Maar het was heel gezellig, daar even gezeten en gepraat over het aupair leven en daarna zijn hun naar het museum gegaan. Aangezien ik die al had gezien ben ik nog een rondje over de Camden market gegaan opzoek naar souvenirs voor het thuisfront. Niet te laat naar huis gegaan want ik moest mijn tas nog pakken, want morgen gaan we een weekje naar het huis van vrienden op het platteland! Thuis had ik natuurlijk mijn plannen gelijk veranderd en heb ik films gekeken. Dit betekende dus dat ik voor bedtijd nog even super gauw me tas heb volgepropt, ik ben dus echt niet goed in al die planningen, haha!

Maandag 17 augustus
Vroeg op, vandaag gingen we een midweekje naar het platteland. Sarah had eerst nog een afspraak dus samen met de oma alle spullen gepakt en gezorgd dat het huis was opgeruimd. Om half een zaten we bepakt en bezakt in de auto en kon de reis beginnen, op naar het platteland! Onderweg een heleboel spelletjes wie ben ik gespeeld en na anderhalf uur waren we er. Het was superschattig, alsof je in een sprookje was beland. Het huisje was erg groot, maar heel laag, ik met mijn 1,82 heeft er een flink aantal bulten bijgekregen… We zijn met de hond gaan lopen door het bos en door het dorp, mijn eerste paar Engelse koeien gezien, want die heb je dus niet in Londen, haha! Het was wel een echt vakantiehuis, geen tv, geen radio, geen telefoonservice en superkoud, maar wel WiFi! Dus we konden fijn het thuisfront up to date houden. Omdat we een lange reis hadden gehad, zijn we maar vroeg naar bed gegaan op dinsdag stond weer van alles op de planning!

Dinsdag 18 augustus
’s ochtends eerst met de meiden in de speeltuin gespeeld en de hond uitgelaten. Daarna gauw de auto in om naar een dorpje in de buurt te rijden, even koffie gehaald en rond gelopen. Daarna door naar het volgende dorpje, in de winkels gekeken en daarna ergens in een cafeetje gaan lunchen, als toetje een snoepje bij zo een oud schattig snoepwinkeltje gehaald :) En daarna weer met zijn allen in de auto terug naar huis om nog even uit te rusten voordat we ’s avonds een familielid zouden ontmoeten voor avondeten. Thuis ook nog een rondje met de hond gelopen, dan was ze weer gelukkig, ze heeft het echt naar haar zin met al die ruimte om haar heen! ’s avonds heerlijk gegeten, eerst een biefstuk en als toetje een heerlijke chocolade fondantcake, ja cake want hij was reusachtig! Na het eten afscheid genomen en thuis gelijk gaan slapen want het was al erg laat.

Woensdag 19 augustus
Mijn laatste week is ingegaan! Volgende week sta ik weer op Schiphol jullie te vervelen haha. Vandaag zijn we ’s ochtends naar het bos gegaan, heerlijk gelopen in de regen ‘ahum’ maar de kids hebben plezier gehad met hun neefjes en nichtjes, dus dat is het belangerijkste! Ook was het een mooi bos om in te wandelen, daarna nog even koffie gedronken en terug naar huis gereden. De kids lunch gegeven terwijl Sarah de tante met baby op zou halen, want die bleef gezellig een nachtje slapen. Nadat ze thuis waren ben ik met Sarah boodschappen gaan doen want ’s avonds kwamen de opa en oma ook nog langs om mee te eten. ’s Avonds gezellig met zijn allen gegeten en gepraat, ze waren allemaal super geïnteresseerd, harstikke leuk! Na het eten nog even koffie gedronken en afscheid genomen, het was weer een late avond geworden.

Omdat ik op vakantie was is dit verhaal dus later gekomen dan gepland, hopelijk waren jullie niet te ongeduldig.
Mijn laatste week is nu ingegaan, nog even heel veel gaan genieten want voordat ik het weet moet ik weer naar school……..

Dikke kus,
Nina.

Ps: Nog 9 stemmen te gaan en ik heb er 100! Dus als je nog niet gestemd heb, ik zou het super waarderen als jullie nog stemmen!
1. Klik op de link à https://a.cstmapp.com/voteme/10672/616656663
2. Druk op Stem, je krijgt nu bericht in beeld om Travel Active te liken of te volgen, dit hoeft je niet je kan ook op continue klikken.
3. Accepteer de algemene voorwaarden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!