Vakantie week 2

Hallo lieve bloglezers,

Zoals jullie aan de titel al zien is de familie nog steeds op vakantie, dus ben ik nog steeds een beetje de toerist aan het uithangen in Londen. Ik weet het, het verhaal is een dag te laat, maar ik had gister echt geen energie meer om een blog te schrijven, haha.

Donderdag 6 augustus,
Ik was gebleven bij het feit dat ik vandaag naar de andere kant van Londen moest terwijl er tube strike was. Ik ging naar Sky garden dit is een hoog gebouw en op de top hebben ze een tuin gemaakt met dakterras waar je over heel Londen kan kijken, je moet dit reserveren dus ik kon echt geen andere dag meer gaan… Ik ben dus twee uur vroeger vertrokken en had de bus gepakt, dit ging allemaal erg goed tot ik bij Trafalgar Square was aangekomen, alles stond muurvast. Ondertussen deed ik al 90 minuten over een busrit wat normaal 60 minuten duurt, en het was nog steeds 40 minute lopen. Ik ben dus uitgestapt en ben gaan snelwandelen, ik kwam langs een fietsen rentpunt dus heb een fiets gehuurd en ben er heen gefietst, ondertussen kwam ik daar om kwart over twee en moest ik de fiets nog terugbrengen bij een ander leenpunt. Uiteindelijk kwam ik half drie bij Skygarden, en hoewel ze erg streng zijn met optijd komen gaven ze vandaag geen problemen. Gelukkig maar want het uitzicht was supermooi! Je zag alles, de big ben, London Eye, Tower Bridge, Shard en een heleboel andere gebouwen. Na een uurtje te hebben rondgekeken ben ik weer naar beneden gegaan en ging ik bedenken hoe ik thuis zou komen. Ik was dus van plan om met de fiets terug te fietsen naar de busstop bij Picadilly circus en daar met de bus weer naar huis te gaan, nou hoe dichterbij ik kwam hoe vaker ik overvolle bussen zag. Dus ik besloot als echte Hollander gewoon naar huis te fietsen, Over Trafalgar square, over The Mall, langs Buckingham palace, en daarna nog door Chelsea en na een uur en tien minuten was ik thuis! Harstikke warm en plakkerig, maar ik had links gefietst en geen mensen boos gemaakt! Thuis ben ik gaan douchen en kwam Marlijn nog even langs even gezellig gepraat en daarna naar bed, ik was gesloopt!

Vrijdag 7 augustus,
Vandaag niet al te vroeg opgestaan, ik was erg bang voor de spierpijn maar gelukkig viel dat allemaal mee! Ik ben naar Kensington gegaan om even te winkelen, daarna een stukje door het park gelopen en heb daar eindelijk een Eekhoorn gezien! Ze zeggen dat je die hier supervaak in het park ziet, nou dit was pas mijn eerste… Heb er dus ook gelijk maar een foto van gemaakt, haha! Toen ik uit het park kwam heb ik de bus gepakt naar Hammersmith en heb daar nog even in de winkels gekeken. Daarna weer naar huis, snel wat gegeten want kon toen weer terug naar Londen, daar had ik afgesproken met een aupair om de kabelbaan te doen die over de Thames gaat. Het was 1100 meter hoog! We gingen het eerste ritje toen het zonsonderang was, echt een supermooi uitzicht op de stad met de ondergaande zon. Daarna hebben we even wat lekkers gehaald bij de buurtsuper en zijn aan de Thames gaan zitten, wachten tot het donker werd. Om negen uur zijn we weer ingestapt en zagen we alle lichtjes, echt heel cool! Toen we uitstapte hadden we zoiets van, waar kan je de plattegrond krijgen die iedereen heeft? Ik heb het gevraagd en de meneer zei dat die 1, 50 pond koste maar voor ons maakt hij wel een uitzondering, dus hebben we het gratis gekregen! Daar word ik als Hollander heel gelukkig van:) daarna weer de tube naar huis gepakt en lekker gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag!

Zaterdag 8 augustus,
Het was vandaag heerlijk weer en veel te warm om echt iets te gaan doen dus heb eerst heerlijk in het zonnetje geskyped met mijn moeder en zusje, en daarna wat opgeruimd in mijn kamer. Nog even meer van de zon genoten en de boodschappen gedaan. Daarna was het alweer tijd om de hond op te halen en daarna ging ik bij Marlijn eten. Dus nog een keer boodschappen doen, eten klaarmaken en heerlijk gegeten en gekletst. Nog een filmpje gekeken en erachter gekomen dat Engels mij echt weer gemakkelijk ligt want telkens als ik tegen Marlijn ging praten sprak in Engels in plaats van Nederlands, we hebben ons kostelijk vermaakt!

Zondag 9 augustus,
Vandaag afgesproken met een groep Duitse aupairs bij de tower bridge, vanaf daar gelopen naar de big ben en London eye want we hadden meiden mee die er pas hun eerste weekend waren. Het was lekker weer dus vond het niet erg om te wandelen. Daarna de metro gepakt naar Camden Town, over de markt gelopen en daar wat gegeten. Er was daar zo een gekke store, alles was Neon, werd er ook echt helemaal gek dus heb maar buiten gewacht met de andere Nina die mee was, haha! Voor mij was het toen alweer tijd om naar huis te gaan, want moest Dasha weer bij de oppas ophalen. Thuis voor mezelf gekookt en een filmpje aangezet, ’s avonds lekker in bad, god wat ga ik die missen als ik weer thuis ben!

Maandag 10 augustus,
Met Marlijn afgesproken om naar Buckingham palace te gaan, ik wilde nog steeds de wisseling van de wacht zien. Nou je raad het al, hij was er vandaag wéér niet… Ondanks dat er bij het park staat dat hij elke dag is in de zomer staat er op internet dat hij op elk oneven dag is in augustus… dus we zijn maar doorgelopen naar Oxford Street, daar afscheid genomen van Marlijn en heb zelf nog even verder gelopen. Eerst ben ik Hamleys binnengegaan, dit is een speelgoed winkeln met vijf(!) verdiepingen vol met speelgoed, en alle werknemers die daar werken mogen met het speelgoed spelen om het te verkopen aan de kids, mag ik hier asjeblieft ook een baan??? Daarna doorgelopen over Piccadilly circus naar Leicester square en ben de M&M store ingegaan, de vorige keer dat ik hier was, was het mega druk en nu was het er gewoon normaal dus had rustig de tijd om alle vier verdiepingen over te gaan. Niks gekocht want al dat chocola is niet goed voor mij, haha!
’s Avonds toen ik bijna naar bed ging kreeg ik plots een heel raar berichtje van mijn moeder. Er stond zonder enige reden emotji in van cadeautjes en confetti, dus ik zo van huh? Waarom stuur je dat? Krijg ik terug: leuk he? Nu ben ik bijna jarig dus ik dacht eigenlijk dat ze een cadeautje voor mij had gekocht en mij nu aan het pesten was zodat ik nieuwsgierig zou worden. Na nog wat gekke berichtjes kreeg ik een bericht met: je merkt het morgen wel, toen kreeg ik het idee van zou ze misschien langskomen? Heb ik eigenlijk gelijk weer weggedrukt want had zoiets, dan had ze het mij wel verteld..
maar ze had het voor elkaar hoor, ik kon niet meer slapen…

Dinsdag 11 augustus
Mijn moeder kon ook niet slapen want om 3 uur kreeg ik een bericht dat ze zenuwachtig was, en toen om half 7 kreeg ik een foto van haar en Ronald, waar zijn wij? Ik zo nou Maastricht? En viel bijna weer in slaap toen ik doorhad dat er achter op de foto een bord van Schiphol stond, dus ik stuur zo van: daar hoef je toch niet heen met het vliegtuig? Ik helemaal enthousiast en zenuwachtig want: waren ze echt onderweg naar Londen? Natuurlijk stuurde mijn moeder niks terug tot ik een bericht kreeg met of ik straks tijd had om te lunchen? Nou ik sprong uit mijn bed, ik was zo blij!! Ze kwamen gewoon naar Londen, ik had tijd om met ze te ontbijten, lunchen, afternoon thee en dinner. Ik dacht dat ze gewoon voor een dagje kwamen maar ze zaten dus ook in een hotel vlak bij mij voor een nachtje! Het was ook wel een beetje gemeen want ze hadden dus geboekt een week nadat ik weg was, en ondertussen was ik nog steeds links naar mijn moeder aan het sturen van goedkope vliegtickets en hotels…
Ik ben dus vliegensvlug de hond gaan doen en daarna naar hun hotel gegaan en heb ze daar opgewacht, en ze waren er echt! En ze hadden een souvenir mee, echte Hollandse kaas:) We zijn eerst naar mijn huis gegaan met de bus, ik heb ze even mijn kamer laten zien en de hond, daarna zijn we een stukje door Fulham gelopen naar de tube station en zijn we richting Leicester square gegaan om te lunchen. Heerlijk in een echte pub even bijgekletst en daarna naar Covent garden gegaan, weer terug gelopen en richting Piccadilly circus gegaan en daarna door naar Regent street, tussendoor nog allemaal straatjes ingelopen wat er gezellig uit zag en gelijk een plekje gevonden om ’s avonds te gaan eten. Nog even gedronken in een pub en toen terug gelopen naar Piccadilly circus, we hebben daar de bus gepakt en zijn geëindigd bij Trafalgar Square, vanuit daar doorgelopen over The Mall naar Buckingham Palace en daarna even in Green Park gezeten. Het was al bijna etenstijd dus we zijn weer terug gelopen naar een van de zijstraatjes van Regent street en hebben daar heerlijk gegeten! Even gezellig nagetafeld en een toetje gegeten. Het was al gauw tijd om naar de bus te gaan want we hadden een bustour London by Night geboekt, helaas was het weer wat slechter geworden maar van die spetters smolten we echt niet dus we hebben als echte bikkels bovenop gezeten, haha. Alle bekende dingen gezien toen we rond half 11 weer werden neergezet bij Oxford street, we zijn doorgelopen naar het metro station en ik heb Ronald en mijn moeder veilig bij het hotel afgezet. Nadat ik zelf veilig thuis was gekomen was ik nog steeds ondersteboven van het feit dat ze écht in Londen waren, het was echt een super verassing!

Woensdag 12 augustus
Nog een dagje doorbrengen met Ronald en mama:) Dasha werd opgehaald door de hondenoppas dus ik ging gelijk mee de deur uit, bij het hotel aangekomen zaten ze al te wachten dus we konden gelijk op weg! Eerste stop was Harrods, maar voor de Harrods zat een H&M en daar ben ik door hun nog even verwend met nieuwe kleding en een ketting, nog superbedankt daarvoor!! In Harrods rondgelopen, ook over de kerstafdeling die nu toch wel steeds meer in kerstsfeer word gebracht! En daarna weer de tube gepakt, nu richting de Tower bridge. Daar eerst even in een cafétje aan de Thames gezeten voor een kop koffie en daarna de toerist uitgehangen en selfies met de brug gemaakt, want we hadden een selfiestick, haha! Daarna over de brug gelopen en langs de Thames richting de big ben, helaas ging de tijd veel te snel dus hebben we besloten in plaats van naar de Big Ben te gaan om de tube te pakken terug naar Leicester square en daar weer een leuke pub op te zoeken voor een uitgebreide lunch. Deze keer werd het echte fish and chips, konden we dat ook weer van ons lijstje afstrepen! Daarna was het toch echt tijd om richting het hotel te gaan om de koffers op te halen en vanuit daar naar Victoria station waar ze de trein zouden pakken naar het vliegveld..
De twee dagen zijn veel te snel gegaan, maar wat heb ik genoten van het feit dat ze er waren! Dat we gezellig hebben kunnen bijkletsen en dat ik ze als echte Londenaar kon rondshowen want ik wist echt overal de weg! Nog twee weken dan kom ik weer thuis, dus het komt helemaal goed! Nadat ik ze had uitgezwaaid nog even bij Costa een mangocreamer genomen en daarna weer met de tube naar huis. Helaas was ik vergeten dat het spitsuur was, maar gelukkig was ik snel thuis! Even een broodje Hollandse kaas gegeten en de foto’s op facebook gezet. Daarna een heerlijk warm bad genomen om te kunnen ontspannen en vroeg naar bed gegaan, ik was helemaal gesloopt!!

De blog van deze week is veeeel langer dan voorgaande keren, maar dat was omdat ik alles wilde vertellen over de twee dagen met mijn moeder en Ronald. Ik gebruikt dit ook als dagboek dus ik wilde echt niks vergeten van die twee dagen! Dus sorry als je het te lang vond, maar hopelijk heb je er toch van genoten:)
Dan nog even een oproepje om te stemmen! Als je deze blog toevallig op je computer leest en je hebt nog niet gestemd, doe dat dan asjeblieft even! Er doen plots veel meer mensen mee die ook allemaal leuke foto’s hebben, dus moet ik die stemmen blijven verzamelen! Hieronder nogmaals de uitleg:
1. Klik op de link à https://a.cstmapp.com/voteme/10672/616656663
2. Druk op Stem, je krijgt nu bericht in beeld om Travel Active te liken of te volgen, dit hoeft je niet je kan ook op continue klikken.
3. Accepteer de algemene voorwaarden.
Echt heel erg bedankt! Ook als je al gestemd heb, superbedankt!!


Tot volgende week! Dan ben ik wel met de familie een weekje naar het platteland (vakantiehuis) dus het kan zijn dat ik geen wifi heb en de blog dus later komt...

Dikke kus,
Nina.

Reacties

Reacties

Marleen

Hey toerist! Kei leuk wat je allemaal doet daar.

Kathinka

Lieve Nina
Ronald en ik hebben genoten van de (tekorte) tijd met jou in Londen. Wat ben ik trots op jou dat je dit toch allemaal doet.
Geniet de komende twee weken nog eventjes.
Kusjes.

Aranka

Wij hebben wel een bad ???? Wil je voor je verjaardag een Bad - beurt met eisalade? ???????????? Geniet er nog even van. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!