Drukte in de tweede week

Hello everyone!

Daar ben ik weer met een nieuw verhaal over mijn avonturen in Londen. Een dag te laat, ik weet het maar ik had een drukke avond… Er is weer veel gebeurt dus ik ga het maar weer per dag opschrijven, leuk voor later dit.

Donderdag 9 juli
Vandaag de eerste dag van de zomervakantie voor de meiden. ’s Ochtends gezorgd dat het meisje van de sleepover weer opgefrist en netjes naar huis kon gaan en toen kwam de nieuwe playdate alweer binnen. Zo gaan we de zomervakantie wel doorkomen, de kids fijn spelen en ik een beetje toekijken. ’s Middags ging ik met Sarah mee om de kinderen naar het huis van de playdate te nemen. Dit i.v.m dat haar zussen thuis zouden komen maar er was geen oppas. Daar hebben de kids dus fijn gespeeld en wij hebben Wimbledon gekeken. Ik ben echt helemaal fan van tennis geworden en heb het tot en met de finale aan toe gevolgd, haha! ’s Avonds kwam de moeder thuis met pizza en daarna zijn we weer naar huis gegaan, kids in bad en naar bed en ik heb daarna nog even tv gekeken.

Vrijdag 10 juli
Vandaag een middag alleen met de kids, de ouders gingen namelijk naar Wimbledon. Maar daarna kreeg de jongste Farah een playdate en heb haar dus weggebracht en is Leilah met de oma op familiebezoek bij hun babyneefje geweest, ik heb dus de hele middag tennis kunnen kijken en van het zonnetje kunnen genieten, wat een leven toch! Rond vier uur Farah opgehaald en met haar een aantal spelletjes gespeeld, daarna het eten voorbereid. Na het eten was ik vrij en had ik afgesproken met een Australische au pair om naar de film te gaan, Jurrasic word it is! En wat een gave film! En wat ben ik blij dat er geen dinosaurussen meer bestaan, haha! Daarna nog even rondgelopen en we vonden een Nederlands pannenkoeken restaurant dus we hebben besloten daar nog eens een keer te gaan eten, kijk er nu al naar uit! Thuis lekker mijn bed ingedoken want het was alweer laat.

Zaterdag 11 juli
Vroeg op want de familie ging op familieweekend dus ik zou het hele huis voor mezelf hebben en op de hond letten. Nadat de familie weg was heb ik de hond uitgelaten, lekker een Starbucks gehaald en daarna een lange wandeling door het park. Ik voelde me echt een inwoner in plaats van een toerist! Want iedereen liep er zo bij haha.Nadat ik thuis kwam ben ik even boodschappen gaan doen en daarna weer tennis gaan kijken, de finale van de dames! Gelukkig had Serena gewonnen en kon ik daarna heerlijk nog even in het zonnetje liggen. ’s Avonds voor mezelf gekookt en een leuke tv show op het kastje opgezocht, ik heb mij prima vermaakt!

Zondag 12 juli
Vandaag afgesproken met een Duitse au pair, nadat ik een poosje had staan wachten bij de verkeerde uitgang heb ik haar toch gevonden! We zijn de toeristische route gaan doen en zijn van Oxford street door Hyde park naar Buckingham palace gelopen, daarna door naar de Big Ben en Londen Eye een boel foto’s genomen natuurlijk! Doorgelopen naar de Art of galeries even gestopt bij een lunchcafé en wat gegeten toen doorgelopen naar Leicester square, even vragen bij ticketboots hoe het zit met musical kaartjes daarna de M&M’s store ingelopen en hier ga ik zeker weten naar terug doordeweeks, want dat is het wat rustiger haha. Daarna zijn we door Regent street gelopen, in juli is het traffic free street, dit betekent dat er in een van de drukste straten niet mag worden gereden. Midden op de straat is een soort festival met bandjes, workshops, springkussens enz. Door die straat heen gelopen en zo weer bij Oxford circus aangekomen. Hier weer de tube gepakt naar huis en thuis de hond uitgelaten. Verder nog even tv gekeken, opgeruimd en met de hond gespeeld en toen kwam de familie weer thuis!

Maandag 13 juli
Vandaag ging Sarah voor de laatste week aan het werk, dit betekent vijf volle dagen met de meiden! Helaas was het slecht weer, ’s ochtends heb ik de hond zelf uitgelaten en toen ik thuis kwam besloten de meiden en ik wat we gingen het doen. Het werd bakken, alleen moesten we hiervoor wel nog wachten tot de supermarkt de boodschappen had gebracht dus eerst hebben we een heleboel spelletjes gespeeld en nog even het saaie schoolwerk doorgenomen (ja ze moeten hier huiswerk maken in de zomervakantie, belachelijk eigenlijk?) toen kwam eindelijk de boodschappenman en konden we onze victoria sponge cake (lijkt op eierkoeken) maken, hij was super lekker! Hebben de dames echt heel goed gedaan! Daarna was het eindelijk droog en konden de meiden mee de hond uitlaten, even een luchtje scheppen en spelen op de playground. Daarna was het al gauw thuis om Sarah weer thuis te verwelkomen en was ik off duty!

Dinsdag 14 juli
Weer regen, tja Engeland he? Dus vandaag besloten om naar de film te gaan, Minions it is! Maar eerst met Farah naar rekenbijles (ja die gaan ook gewoon door in de zomervakantie) dus wij met de bus daarheen, een uur moeten wachten tot ze klaar was dus even bij Starbucks gezeten, daarna Farah weer opgehaald en gelijk door met de bus naar de biosscoop waar de oma en Leilah ons als stonden op te wachten. Kaartjes gekocht en heerlijk genoten van de film, hij was echt hilarisch! Daarna thuis nog even de hond uitgelaten, spelletjes gespeeld, eten gekookt en toen was Sarah alweer thuis. Het plan was om na het eten nog even weg te gaan maar het regende dus heb lekker een filmpje gekeken en ben vroeg naar bed gegaan.

Woensdag 15 juli
Een lui ochtendje, de hond werd opgehaald door de uitlaatservice dus ik had rustig de tijd om van alles te doen. Het weer was nog steeds slecht dus besloten we om naar Westfield shopping mall te gaan. Dit is het grootste winkelcentrum van Europa! Hier opgesplitst en ik ben met Farah naar haar winkel geweest waar ze gelijk al haar geld had uitgegeven, we hadden nog drie kwartier over voordat we weer bij de meetingsplek moesten zijn dus wilde met haar nog wat andere (speelgoed)winkels in om de tijd te doden, maar nee hoor haar voeten deden zo een zeer. Dus hebben we een half uur mensen gekeken en daarna gingen we weer naar huis. Thuis kwam het grote drama, ondanks dat ik ze voordat we weggingen al had verteld dat ze niet gelijk met het gekochte spul konden spelen want ze moesten eerst nog een hoofdstuk lezen, kreeg ik stampvoetende kinderen die het toch echt niet eerlijk vonden. Pff deze leeftijd is wel heel anders dan alle kleine baby’tjes op mijn stage. Maar voet bij stuk gehouden en ze hebben gewoon een hoofdstuk gelezen. Ze hebben daarna kunnen spelen en toen kwam Sarah alweer thuis. Na het eten had ik afgesproken met een aupair uit België die uit de buurt komt om wat te gaan drinken, even gezellig gekletst over het leven hier en thuis, en een nieuwe afspraak gemaakt om zondag wat te gaan doen.

Zo dat was alweer mijn tweede week, super veel leuke dingen gedaan! En voel me al helemaal thuis hier, nog zes weken te gaan! Foto’s staan weer op Facebook en ik zal volgende week weer schrijven.

X Nina.

Reacties

Reacties

Kathinka

Wat hadden jullie dan een luizenleven in de vakantie. geen huiswerk en geen bijles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!