De eerste week

Lieve bloglezers,

Hierbij een week update, aangezien ik op woensdag ben aangekomen en op woensdag vertrek vond ik het een goed idee om elke woensdag een blog te posten. Hopelijk ga ik dit onthouden, haha!

Woensdag 1 juli
Zoals ik al geschreven had was dit de dag dat ik zou vertrekken naar Engeland, na een zeeeer korte vlucht was ik geland op London Heathrow, door het drukke verkeer om Londen heb ik even moeten wachten op Sarah maar ze kwam al snel, en wat was het tof om haar in het echt te ontmoeten! Net zo ontspannen en relaxed als met de Skype gesprekken was. We zijn snel naar huis gereden en hier heb ik de rest van de familie ontmoet; de oma, de twee meiden die superblij waren om mij te zien, de vader en de overenthousiaste dog. Iedereen hete mij van harte welkom en dat liet mij echt heel erg thuis voelen! Ik kreeg een rondleiding door het huis en keek mijn ogen uit! Het heeft een kelder en daarnaast nog vier verdiepingen plus begane grond, goed voor de lijn dus! Ik heb gezellig met de familie gegeten en daarna heerlijk een bad genomen in mijn eigen badkamer! Mijn spullen uitgepakt en toen was het eigenlijk wel bed tijd, de volgende dag was een nieuwe dag.

Donderdag 2 juli
Gelijk aan de bak, ’s ochtends mee de kids naar school brengen en daarna de hond bij de hondenuitlaat gebracht. Wij reden naar een ander stuk van Londen omdat Leilah daar een sportdag had, omdat we zo vroeg waren omdat wij een gratis parkeerplek wilden zijn we bij de Starbucks een koffie gaan halen net zoals de andere moeders die vroeg waren gekomen, echt heel gezellig. We hebben Leilah aangemoedigd en om 1 uur gingen we weer richting huis, ondertussen nog de hond gehaald en daarna thuis tv gekeken en ’s avonds pasta voor de meiden gekookt (het werd gewaardeerd, gelukkig!) daarna heb ik nog een boardgame met Farrah gespeeld en ondanks dat ik een slechte verliezer ben heb ik haar toch laten winnen! Daarna was het tijd om tanden te poetsen en naar bed te gaan, sweat dreams!

Vrijdag 3 juli
’s ochtends een rondje meegelopen met Sarah om de hond uit te laten zodat de hond ook aan mij kon wennen. Daarna heb ik het huis even opgeruimd en ben door Fulham gaan lopen. Nu weet ik waar het metrostation is, de andere parken en wat voor winkels we hier hebben. Ik kon alleen mijn huis niet meer vinden dus heb ik google maps gebruikt haha. Thuis heb ik even een rondje met de hond gelopen terwijl Sarah de meiden ging ophalen en ’s Avonds was ik alleen met de kids dus we hebben picky in the middle (lummetje in het Nederlands haha) die meiden houden van dat spel, volgens mij heb ik het wel 10000x gespeeld sinds ik hier ben. daarna nog cartoons gekeken en toen was het bedtijd. Alhoewel hun vonden van niet…

Zaterdag 4 juli
Vandaag was ik vrij! De weekenden zijn helemaal voor mij alleen! Vandaag heb ik afgesproken met een andere Nederlandse aupair die ook in Fulham woont, we hebben in de starbucks gezeten want buiten was het veelte warm! Daarna zijn we toch nog even over een braderie gelopen in de buurt en toen weer richting huis, we hebben afgesproken om snel weer wat leuks te doen! ’s Avonds heb ik lekker een filmpje gekeken en ben vroeg gaan slapen.

Zondag 5 juli
Deze dag ben ik echt naar hartje Londen gegaan, dat is maar 20 minuten met de metro dus super dichtbij, echt super relaxed! In Londen heb ik afgesproken met een Duitste aupair, we hebben over oxford street gelopen en daarna nog een stukje door Hyde park. We hebben geluncht bij een heel gezellig tentje en gepraat over van alles, ook met haar ga ik vaker afspreken want het was harstikke gezellig! Daarna zijn we beide weer richting huis gegaan, ik ben alleen nog even gestopt bij Victoria station en heb daar rondgekeken en toen vond ik daar een HEMA! Iemand had al gezegd dat er eentje was maar ik vond het echt bizar om het met eigen ogen te zien. En ze hebben ook echt dezelfde spullen! Ik kon mij natuurlijk niet inhouden en heb een heerlijk pak stroopkoeken gekocht. Daarna weer terug met de metro naar huis en een lekker warm bad genomen want mijn voeten deden echt superveel zeer, haha!

Maandag 6 juli
Omdat ik aankomend weekend niet compleet vrij ben heb ik vandaag en morgen extra vrij. Vandaag heb ik de bus gepakt naar Putney (ligt naast Fulham) ik zat nu dus in een echte rode Engelse dubbeldekker en voelde mij een echte toerist want ik zat natuurlijk helemaal vooraan. In Putney ben ik een station voor dat ik eruit moest uitgestapt want zo kon ik over de Thames lopen! Zo vet om daar praktisch naast te wonen. Ik ben daarna de hele hoofdstraat afgelopen en heb wat gegeten bij de Starbucks daar heb ik een nieuw plan gemaakt en heb de metro naar Wimbledon gepakt. Ongeveer tien minuten bij ons vandaan. In Wimbledon heb ik ook door de winkelstraat gelopen en zag daarna een bordje met Wimbledon tennis 30 minuten walk. En dat heb ik dus gedaan! Overal waar je keek zag je namelijk grote schermen staan om de wedstrijden te volgen en alles was versierd met tennisballen en Wimbledon tekens. Ik ben dus naar het stadion gelopen want als je daar toch bent moet je dat ook zien! Helaas wist ik niet dat dit stadion op een hele hoge heuvel lag, zeg maar gerust kleine berg. Maar I made it! Ik heb het stadion gezien en geloof mij die is echt supergroot! Daarna wilde ik op het grote scherm kijken die bij het stadion hangt maar die rij was zo lang dat als ik om half twee in de rij ging staan dat ik dan om 6 uur naar binnen kon, aangezien ik toch niet zo een groot fan was ben ik maar verder gaan lopen en heb weer de bus richting Putney gepakt. Daar nog een keer door de hoofdstraat gelopen en toen weer de bus naar huis gepakt. Ik had mijn benen wel genoeg getraind voor die dag, haha!

Dinsdag 7 juli
Wat zou ik vandaag eens doen? Aangezien iedereen zei dat het in Engeland altijd regent heb ik helemaal niet veel T-shirts gekocht dus ik vond het een goed idee om naar Hammersmith te gaan en een bezoekje aan Primarkt te brengen. Hier goed geslaagd en nadat ik ook door Hammersmith de winkelstraat was gelopen heb ik de bus richting Londen centrum gepakt, hier ben ik uitgestapt bij de Royal Albert Hall en ben ik door Kensington gardens, Hyde park en Green park gelopen om te eindigen bij Buckinghampalace. Het was heerlijk weer dus even gezet en mensen gekeken om daarna door te lopen richting Piccadilly circus even rondgekeken en wat gegeten toen weer de bus naar huis gepakt. En natuurlijk zat ik bovenin en vooraan, haha!

Woensdag 8 juli
’s ochtends ben ik zelf met de hond gaan lopen, en wat luisterde ze goed! Ik heb namelijk altijd het probleem dat honden mij leuk vinden maar nooit luisteren.. Misschien luisterde ze nu ook wel omdat ik de bal bleef gooien en ze wist dat ik snoepjes had, maar dat terzijde. Omdat het de kids hun laatste schooldag was hadden ze maar een korte dag tot twaalf uur, ik ben meegegaan om ze op te halen en we hebben met de hele school een picknick gehad in het park, supergezellig maar goed we waren in Engeland en ondanks dat het weer de hele week superlekker was geweest ging het natuurlijk op het moment van de picknick regenen… Gelukkig zijn de Engelse moeders hierop voorbereid en hadden ze paraplu’s mee, daarna werd het al snel weer droog en heerlijk weer! Na de picknick gingen er twee playdates van Leilah en Farrah mee dus de meiden waar druk in de weer! Met de groters heb ik cupcakes gemaakt voordat ik aan het eten begon. Na het eten werd de vriendin van Farrah opgehaald en die van Leilah had besloten om te blijven slapen dus we hadden een sleepover! Nu liggen alle meiden lekker op bed dus heb ik tijd om mijn blog te schrijven, straks nog even het speelgoed aan kant en dan lekker nog even een filmpje kijken voordat ik naar bed ga. Morgen de eerste volle dag met de kids in huis, ben benieuwd! We hebben al een hele lijst gemaakt met dingen die we graag willen doen in de vakantie.

Dit was het voor deze week, de foto’s staan op mijn facebook! En ik zal volgende week weer schrijven!

Dikke kus vanuit het warme Londen,
Nina.

Reacties

Reacties

Aranka

Heerlijk om weer van je te lezen hoor! ? Hoop dat het lekker weer blijft! Veel plezier met het lummelen en cupcakes bakken ???? Lichelle gaat in september met school naar Londen dus schrijf alles maar op waar ze beslist heen moet ???? Slaap lekker zo en een fijne week.
Kus van de aller-jeweetwel hihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!