Voetbal, en meer.

Hoi Nederlanders,

Ja om deze blog maar gelijk te beginnen ik speel sinds 1 weekje voetbal, donderdag keek ik bij de wedstrijd toen riepen de coaches dat ik moest komen naar practice ze zouden een ster voetballer van me maken. Dat hadden ze bedacht omdat er een andere school een exchange student heeft en die is nu op nummer 3 in de regio van hoeveel goals ze heeft gemaakt. Terwijl ze nooit een bal had geschopt, nou is het enige verschil tussen mij en haar, dat ik Dutch ben en zij uit Brazilië komt. Zij heeft het in haar bloed en ik niet.
Dat maakte de coaches niets uit als andere reden gaven ze, dat ik ook basketbal leerde spelen in een korte tijd dus dit zal hun ook wel lukken.

Dus nu heb ik elke dag na school voetbal practice, en het gaat goed! Ik kan goed dribbelen met de bal en heb een goed controle over de bal! Ik ben dus op een vrijdag gestart met practice en die maandag hadden we al een game, ik had dus aan de coach gevraagd wat wil je dat ik doe, ben ik een wissel of heb ik nog geen uniform aan? Hij zij nee je speelt. Ik was even in shock… Het is zo dat wij maar 14 meiden in het team hebben, maar High schools hebben altijd twee teams JV en varsity, ze kunnen geen twee teams maken maar spelen wel beide wedstrijden. JV wedstrijden zijn eigenlijk alleen oefenpartijtjes, dat was de reden dat hij mij wou laten spelen.

Maar het was de hele dag al bagger weer, toen we bij de school aankwamen begon het te onweren, en hier is de regel dat je altijd 30 minuten moet wachten, maar het stopte niet, het begon nog harder te regenen en bij onze country kwam een tornado waarschuwing. Niet bij hun want zijn 3 kwartier bij ons vandaan.

Maar goed wedstrijd was gecanceld, en wij stopte bij tacobell omdat ze ons ook niet in de waarschuwing wouden laten rijden.
Was weer een heel avontuur.

Het weer is hier echt raar, dat weekend hadden we namelijk ruim 24 graden, en die maandag dus tornado waarschuwing en regen… Nu is het ook nog eens ijskoud en zitten we weer in lange broeken.

Dat was dus de update over voetbal, wat is er verder gebeurd?
Oja de colleges hier zijn gestart met de staat kampioenschappen/sweet 16 enz met basketbal. De hele familie maakt de poule wie wint van wie, en ik mag dit jaar meedoen! De winnaar mag betalen waar we uit eten gaan en de verliezer moet betalen. Ik ben nu ergens in het midden dus zit wel goed. Ik startte wel ‘heel’ goed hoor, niemand had mij uitgelegd dat de nummers voor het team stonden betekende hoeveelste ze waren geëindigd in de regio, 1 is eerste, 16 is zestiende. Maar dat wist ik niet dus ik vinkte gewoon alle staten aan die ik leuk vond: Miami, Chigago, New york enz. Dus alle slechte staten (sommige niet, sommige waren goed) gelukkig heb ik dat nog mogen veranderen.

Van de week was het ook nog Audre haar birthday, dus gezellig gegeten bij de Mexicaan. En vrijdag hadden we Brody zijn verjaardag gevierd in Chukky Cheese, dus heel veel tickets gewonnen, taart gegeten, en spelletjes gespeeld. Was super gezellig!

Deze week hebben we nog maar vier dagen school, vrijdag is goede vrijdag en dan start springbreak, want tegen de tijd dat die bij jullie start hebben wij al bijna zomervakantie! We hebben nog maar minder dan 40 schooldagen te gaan…

Ik geef na springbreak wel weer een update.

Xx Nina.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!