Week 5.

Halloo iedereen,
Ik kwam er net even achter dat ik bij sommige verhalen niet eens hallo heb gezegd, bij deze mijn oprechte excuses!
Hier weer mijn weekverhaal:

Maandag 24 september:
Ondanks dat ik naar een echte High School ga, en elke dag het gevoel heb of ik in een film zit. Blijft het niet leuk om na een weekend op te moeten staan voor school… Niet in Nederland, niet in Japan of hier. Maar goed ik stond dus op deed mijn dingetjes om daarna naar het begin van het erf gebracht te worden, het jammere was dat we deze keer niet in de auto mochten wachten dus buiten in de kou stonden, ach ik ben een bikkel!
De maandag startte algebra, en daarna had ik koken daar was ik gezellig aan het whatsappen met Rick over hoe dom sommige mensen kunnen zijn, toen de leraar mijn mobiel afpakte met de mededeling eind van de dag mag je hem ophalen in het kantoor. Ja dag ik ga dus niet mijn mobiel een hele dag kwijt zijn, dus na de les even met een snik in mijn stem tegen de leraar verteld dat ik verschrikkelijk heimwee heb en dat ik echt begrijp dat ik hem niet mag gebruiken tijdens de les, maar ik moest gewoon even met mijn broer praten. En jawel ik kreeg hem terug! Geweldig zo een exchange student zijn. Nu moet ik wel even zorgen dat ik hem morgen niet weer kwijtraak want dit verhaal geloofd ie vast geen twee keer… Voor de rest was er niets boeiends gebeurd, uit school met een nog gammelere bus naar huis gegaan (onze “eigen” bus was stuk) weer schoongemaakt en voor biologie wezen leren, volgens mij gaat dat wel goed komen!

Dinsdag 25 september:
Elke dag moet wel een bijzonder hoogtepunt hebben hoor, wij in de bus naar school. Stoppen wij bij een benzinepomp, we zaten weer in die oude gammele bus dus ik dacht jahoor zal je zien hebben wij een kapotte bus… maar niet wij maar de lagere school had een deur die alleen gesloten bleef met een touw. Dus wij met de lagere school van bus gewisseld om daar dan een ouder kind aan het touw te laten hangen zodat de deur dicht bleef… Die mensen dachten ook liever die vervelende pubers weg dan de schattige kleuters.
Op school was er niet veel bijzonders, weer leuke modemissers gezien. Een jongen met crocks én witte sokken, de andere was een meisje in haar pyamabroek, Amerikanen geven geen bal om hun uiterlijk, behalve haar en make-up dat is altijd perfect! Uit school weer schoongemaakt en daarna gestart aan mijn biologieverslag over molecules enz, tot nu toe gaat het goed! Tussendoor even gegeten, iedereen had Chinees maar ik had een hotdog. Emily had gezegd dat ik geen Chinees lust, misschien maar beter ook want om nou te gaan uitleggen dat ik alleen witte rijst met saté saus plus kip wil, zal vast wel erg lastig wezen in Amerika. Trouwens ze hadden toch alleen maar gele rijst…
Nu ga ik weer verder aan mijn verslag, nog vier alinea’s!

Woensdag 26 september:
En het was weer woensdag, opgehaald door de gammele schoolbus, ik weet nu wel waarom hij krijgt een 2012 bus, maar hij heeft zijn bus al moeten inleveren dus heeft hij deze ter vervanging. Ik vraag me af of ie eigenlijk weet dat over 3 maanden de 2012 bus niet meer nieuwste is…
School was school, maar toch weer bijzonder. Bij Engels werd ik uit de les gehaald door meiden die zorgen voor het jaarboek. Ze hadden een stuk over exchangestudenten dus ik kom met foto en interview in het jaarboek! Ik voel me bijzonder.
Uit school op de bank in slaap gevallen, wakker gemaakt en gegeten bij de grootouders. Daarna wezen leren en een filmpje gekeken.

Donderdag 27 september:
Een schooldag anders dan anders, we hadden clubdag dus alle lessen waren korter en na 6th periode hadden we clubs. Ik had flagfootball, we hebben het geskipt en zijn door de gymzaal gaan lopen, leraar boeide het toch niet. Bij Engels weer uit de klas gehaald om een foto te maken voor het jaarboek, volgens mij is ie wel leuk geworden. Maar dat zien we wel. Uit school proberen huiswerk te maken, maar in slaapgevallen voor 3 uur, daarna gegeten en verder geleerd of nouja poging doen tot, we gingen film kijken en toen een serie, maar nu is het weer bedtijd dus ga ik weer slapen!
Morgen nog een dagje school en dan WEEKEND!

Vrijdag 28 september:
De hele dag afgeteld naar het weekend, bij algebra een test gemaakt, niet verknald denk ik? Heb echt het gevoel dat ik hier heel goed ben in wiskunde… Bij koken pannenkoeken gemaakt, en die waren VERSCHIKKELIJK! In Nederland lukken ze veel beter, ze smaakte trouwens wel goed. Bij weightraining lekker buiten in de zon gezeten, de coach was er niet (wat jammer nou..) en de rest van de lessen was gewoon les, bij basketball was de coach er wel weer dus beetje wedstrijdje gespeeld en daarna cupcakes gegeten! Thuis schoongemaakt, de hond geschoren (die is nu echt spuuglelijk) en naar een fair geweest. Een fair voor halloween, daar fummelcake gegeten, dat is eigenlijk gewoon een olliebollentaart, smaakte goed! En gekeken naar zo een cowboy dans wedstrijd, Emily deed mee maar werd tweede, helaas. Ook was er een verkiezing voor mannen die zich als vrouwen verkleden, de man/vrouw die wij kende won! Dus dat was wel goed!
Daarna naar huis gegaan en lekker wezen slapen.

Zaterdag 29 september:
Wakker worden met de zin in je hoofd: “ontwaak, nog dromerig maar zo voldaan, de wekker is niet afgegaan, het is zaterdag ik hoef niét OPTESTAAN!” Erg prettig! Rond tien uur dus het bed uit, alles gedaan en naar een meubelwinkel gegaan, geluncht bij een stakehouse en daarna naar een pruikenwinkel gegaan, Emily en mijn hostmam wouden een pruik, en ja dat doen Amerikanen voor iets heel onbenulligs 40 dollar uitgeven, Denise en ik hadden echt zoiets: waarom? Ach Europeanen zijn daar veel te nuchter voor. Daarna zijn we wezen winkelen een vest rijker, en nu besef ik dat ik nog wat spullen voor school had moeten halen, ander keertje maar weer! ’s Avonds zijn we weer naar de fair geweest, voor een spookhuis. VERSCHIKKELIJK ENG! Nee ik lieg, wat een dom iets zeg, heb ik 5 dollar voor besteed… Daarna was het plan om naar huis te gaan, maar Emily haar vrienden hadden een vuur gemaakt op een weiland dus daar is ze heen gegaan, en wij moesten mee. Rond kwart voor 12 waren we thuis, en zondag moesten we vroeg op voor de kerk…

Zondag 30 september:
Oke ik was te moe, niet meegegaan naar de kerk. Ik kan niet en en en doen, anders ben ik helemaal gebroken... Dus tot 11 uur uitgeslapen, bed uit gegaan en na mijn ontbijt maar is gestart met glee, ja eerlijk waar ik heb dat nog nooit gezien! Ik vind het wel leuk en zit al bij aflevering 7 of 8? Nu even mijn administratie op orde maken (geldzaken en alles.) en voor de rest niets! Geen huiswerk of andere dingen!
Morgen weer naar school….

Zo dus dit was weer wat er deze week gebeurd was, ik vind het echt knap van mezelf dat ik zo goed ben in het bijhouden van mijn blog! Ik heb nog nooit iets kunnen bijhouden.
Dikke kus, Nina.
PS: voor alle mensen die dit lezen en reacties plaatsen, SUPERBEDANKT! Dat vind ik echt heel leuk

8 reacties | reageer

Maand in Amerika.

Geplaatst op 24-09-2012} in Verenigde Staten

Maandag 17 september:
Schoolweek start vandaag weer, een gewone dag op school helemaal niets bijzonders. Ook thuis was het niet bijzonder, gegeten, gecomputerd en televisie gekeken. Tijdens het televisie kijken was ik in slaap gevallen, en dan word je wakker en zie je op het beeld het woord tornado en Chattanooga (dat is de grote stad hier een uur rijden vandaan.) Dus ik opspringen roepen “Is er een tornado” “No but they are watching for it” En ik natuurlijk weer zeggen AWESOME! Lijkt me echt vet om een tornado te zien! Nu dus big beng theory kijken en wachten of er überhaupt een tornado komt… Ondertussen smsen met een meisje van school, echt wat voelde ik me goed toen ik haar nummer kreeg! Dat ik voor mensen niet alleen die “exchange student uit Nederland ben” maar voor meiden ook gewoon Nina!

Dinsdag 18 september:
Gewone schooldag, wel even 2 periodes erg modieus geweest. Met koken een haarnet op en bij Biologie een practicum gedaan dus zo een sexy bril op! Thuis gegeten en naar de opa en oma gegaan. Gepraat over school en Nederland. Volgens mij is er verder niets gebeurd.
Trouwens er was geen tornado gekomen…

Woensdag 19 september:
De dag dat ik wat moeilijker opstond voor school, echt ik haat de woensdag het is niet het begin en niet het eind van de week, woensdag is eigenlijk gewoon niets… afschaffen dus! Maar goed, wij weer keurig met de schoolbus naar school, lessen gevolgd die vandaar weer heel bijzonder waren. Bij Algebra kerstmuziek geluisterd (ja ik ben serieus), bij koken een vervangede lerares gehad die keek als een oorwurm (denk dat zij ook niet van de woensdag houd…) en ze koude op haar kauwgom als een herkauwende koe, dat doen ze hier trouwens allemaal asociaal op dingen kauwen en ik irriteer me er dood aan! Maargoed na koken hadden we US History, daar kregen we de vraag “Wiens schuld was het, dat er een slavenhandel was” De hele klas had aangeven de Europeanen en de Afrikanen, en Nina natuurlijk weer als enige de Amerikanen, ik denk niet dat ik hier nog gewaardeerd word in de les… Amerikanen houden er niet van als ze ergens de schuld van krijgen. De rest van de lessen was niet interessant, na school geen huiswerk maar moesten we wel gelijk aan het werk. Geiten scheren, BORING! En erg gevaarlijk, ik werd gestoken door een wesp in mijn vinger, die werd zo dik als een hotdog! En hij doet nu nog steeds zeer… Daarna op de quad naar de zwangere koe gekeken, en wat bleek? Haar baby kwam! Dus nu zijn we daar op aan het wachten, al kan het een poosje duren…

Donderdag 20 september:
School was vandaag niet gewoon school, we hadden advisement rooster dus alle lesuren waren korter om dan een half uur advesment te hebben, daar hebben we gestemd op homecomming queen. Gewoon wat meiden aangevinkt. Daarna hadden we koken, ik heb dat op niveau 1 dus was hebben we vandaag geleerd? Hoe je een omelet maakt, serieus! Was wel een lekkere omelet… Voor de rest was school niet zo bijzonders, na school niet gelijk naar huis maar met het softballteam gebleven, ik had beloofd te kijken. Dus een moeder van een meisje uit het team komt “even” een schaal fruit, 20 flesjes drinken en 25 mc chikkens brengen… Ik heb lekker gegeten. Daarna gekeken bij het team, het was heel spannend maar ze hebben helaas verloren. Heb dat niet gezien want plots stond Emily voor me neus, ze zouden me eerst niet ophalen nu dus wel? Maar probleem is mijn tas ligt in de auto van een meisje, en in die tas zit mijn map en kan nu niet leren voor morgen…
Trouwens er is nog steeds geen kalf…

Vrijdag 21 september:
Bijna weekend! Gewone schooldag, volgens mij heb ik mijn twee testen voor vandaag niet verknald ondanks dat ik niet geleerd had, heeft mijn leraar Engels gevraagd of wij eigenlijk allemaal op houten klompen lopen, en gevraagd of ik het verhaal van de jongen die zijn vinger in de dijk steekt… Nee meneer niet iedereen loopt op klompen, en ja meneer ik ken dat verhaal. Na school naar huis gegaan waar ons een mc donalds maaltijd stond te wachten, heerlijk een mc chikken op! ’s Avonds werden we door Emily gebracht naar de football game, en echt dat is net als in de film! Een band die muziek maakt, mensen die zichzelf helemaal in de schoolkleuren schminken, en cheerleaders! Al waren die van ons niet echt leuk, want ze waren alleen maar beetje in de handjes aan het klappen en ons niet aan het oppeppen.
In het begin ging het goed, maar op het moment dat we weg gingen (gastouders kwamen ons halen) stonden we 20-15 achter… We hadden trouwens langer kunnen kijken, want Amerikanen zijn niet zo goed met de tijd hier, wij stonden keurig half 10 te wachten krijgen we smsje, ja we zijn onderweg. Toen ze er waren heb ik even gevraagd om als ze zeggen we zijn er half 10 wij er 10 minuten bij op kunnen tellen, hij vond het geen leuke vraag want zij dat ik ook kon gaan lopen, ik weer heel wijs dat als dat moest dan doe ik dat, geef me een fiets en ik ga fietsen. Het was gewoon een serieuze vraag die ik stelde, want ik kan er echt slecht tegen als ik langer kan blijven dan ik ergens was…
Dit was dus de vrijdag, nadat we thuis kwamen ben ik lekker gaan slapen!
Trouwens we hebben nog steeds geen kalf.

Zaterdag 22 september:
Vandaag een maand geleden stond ik op Schiphol afscheid te nemen van mijn vertrouwde leventje, om aan het grootste avontuur van mijn leven te beginnen… In deze maand heb ik al zoveel meegemaakt/gedaan, nieuwe mensen ontmoet en me soms totaal verbaasd over de verschillende dingen met Nederland, dat ik het gevoel heb dat ik hier al heel lang zit! Maar het is pas een maand, nog 9 te gaan!
Op deze doodnormale zaterdag even heerlijk uitgeslapen en geluisterd naar de nieuwe cd van Nick&Simon, mag dan wel aan de andere kant van de oceaan zitten, maar ik vind naar Engelse muziek luisteren nog steeds stom… In de middag zijn we naar de film Paranorman geweest, samen met het neefje en nichtje van Emily, die blijven hier namelijk het hele weekend slapen. De film was leuk, en makkelijker te volgen dan ik dacht (me Engels gaat echt steeds meer vooruit!) Trouwens de bioscoopstoelen in de biosscoop waren geweldig! Ze waren net schommelstoelen! Na de film weer naar huis gegaan, en daarna door naar de kerk, we hadden een bijeenkomst ofzo en toen daar gegeten, want tja als Amerikanen mensen ontmoeten is er altijd wel eten… Thuis lekker mijn pyjama aangedaan en op de Wii gespeeld met neefje, en ik verloor… Nu is het kwart voor 10 en vind ik het wel weer bedtijd, echt ik val hier ’s avonds tussen half 10 en 10 altijd in slaap, ben altijd zo moe van die lange dagen!
Trouwens ook vandaag was er geen kalf.

Zondag 23 september:
Laatste dagje van het weekend, vandaag even geskyped met Lisa, kwam er een inspecteur van Ayusa langs, dus ik had keurig mijn bed opgemaakt. Ze keek even in mijn kamer, die van Denise en onze badkamer om daarna weer te vertrekken. Echt hele leuk baan joh, inspecteur bij Ayusa… Daarna beetje tv gekeken en ’s middags nog naar de winkel gegaan want ik had mijn borstel stuk gemaakt… Weer thuis ben ik op de bank in slaapgevallen, om wakker te worden gemaakt want we moesten een koe teruglokken in zijn stal, die koe was verschrikkelijk eigenwijs want die rende de hele tijd weg, dus toen viel Emily in de sloot! Dat was wel grappig, daarna gegeten in mijn uppie want toen ze me nodig hadden werd ik wakker gemaakt maar toen ze gingen eten met zijn allen niet, en als ik ergens een hekel aan heb is het in mijn uppie eten… Nu ben ik wat random filmpjes aan het kijken en ga ik deze blog plaatsten.
Oja nog steeds geen kalf!

Xx Nina.

Ps: Hier de link van mijn fotoalbum, met foto's van dit jaar: https://picasaweb.google.com/117206801960736289177/HighSchoolYearAmerica?authkey=Gv1sRgCK-BsuWy5qOpJQ

En nog een linkje naar een filmpje op youtube gemaakt door een medereisgenoot in New-York:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gOPB4eiqRP8

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!