Schoolholidays!

Lieve bloglezers,

De eerste twee weken van de schoolvakantie heb ik kunnen relaxen in Bali, dus moest ik deze twee weken ‘keihard’ werken! Hier een update.

Maandag 10 juli
Helemaal bedacht om vandaag met de bus naar het waterfront te gaan, ben ik ziek… In overleg met Lisa wel gaan werken en haar up to date gehouden hoe het ging. De jongens waren gelukkig superlief voor mij, ’s ochtends hebben we ons thuis vermaakt en na Sid zijn middagdutje voelde ik mij weer goed genoeg en zijn we wezen picknicken in het park. Dag 1 hebben we overleefd!

Dinsdag 11 juli
Vandaag dan wat leuks gaan doen, met de bus naar Casuarina gegaan. In het winkelcentrum was er een lego expeditie opgezet. Het stond overal groot aangekondigd maar toen we er waren viel het toch wel een beetje tegen. Het was niet zo groot als gedacht, Reuben vond het gelukkig wel interessant ondanks dat het niet naar verwachting was hebben we ons prima vermaakt! Na alle lego te hebben gezien, nog zelf iets gebouwd te hebben zijn we naar de speeltuin bij het winkelcentrum gegaan, de jongens hebben zich daar nog even vermaakt en toen weer met de bus naar huis. Sid vond dit wat minder, hele weg lopen huilen en toen we bus uitgingen viel hij eindelijk in slaap, thuis maar gelijk in zijn eigen bedje gelegd. ’s Middags niet veel gedaan, in de tuin gespeeld en daarna kwam Lisa thuis met pizza!

Woensdag 12 juli
Lisa was ’s ochtends vrij dus ik hoefde niet veel te doen. ’s Middags begonnen met werken en omdat het vandaag mijn hostdad zijn verjaardag was heb ik met de jongens een cadeautje gemaakt. Hopelijk valt dat in de smaak! Sid vond het verven minder, Reuben heeft daarna nog drie kunstwerken gemaakt.
’s Avonds was het footballgame avond! Ik ben met een groep vrienden naar een pub gegaan om the state of Origin te kijken. Dit is een football game tussen Queensland en NSW, erg belangerijke game hier. Vandaag was de derde en het stond 1-1 dus het werd spannend! Queensland won, helaas want ik was voor NSW, alhoewel ik weinig van de wedstrijd begreep, haha!

Donderdag 13 juli
Vandaag alleen een ochtendje werken, voor de jongens morning tea gemaakt en daarna met de fiets naar het park gegaan. Heerlijk gespeeld, gepicknickt en lekker de energie kwijtgeraakt. Weer op tijd thuis voor de lunch en toen was Lisa er weer. Ik ben ’s middags naar de winkel gegaan, op zoek naar een postkaart. Dan is mijn collectie van Australische kaarten ook weer compleet en om half vijf nog een uurtje Lisa geholpen.
’s Avonds afgesproken bij Casuarina beach om de zonsondergang te bekijken met Paulina. Ik ben hier in April tegelijk aangekomen met 3 andere au pairs. Paulina was de laatste die vertrok, nu alleen ik nog. Nog maar 2,5 weken! De zonsdondergang was weer prachtig, Darwin heeft echt de mooiste sunsets van heel Australië!

Vrijdag 14 juli
Vandaag ’s ochtends op Sidney gepast, hij was ziek dus we hebben weinig kunnen doen. Hij wilde helemaal niks, zo zielig als je zo een kleintje dan niet kan helpen… om half twaalf was Lisa er weer en had ik weekend! Ik heb ’s middags niks gedaan, tijdens het etenstijd hebben we Ryan zijn verjaardag gevierd. Het cadeautje viel goed in de smaak! Na het eten nog een cupcake als toetje gehad en toen gingen we een pinjata neermeppen. Weer een nieuwe expierence, want dat had ik nog nooit gedaan!

Zaterdag 15 juli
Ik had beloofd dat ik ’s middags op de jongen zou passen, dus eerst even heerlijk uitgeslapen, nog even gerommeld en toen de jongens overgenomen. Sid sliep nog en Reuben had even televisietijd, dus lekker rustig. Nadat Sid wakker was met zijn allen in de tuin gespeeld, gechild in de hangmat, schommelen, springen op de trampoline. Gezorgd dat de kids avondeten kregen en daarna was ik alweer klaar.

Zondag 16 juli
Een dagje vrij vandaag, samen met Celina (een andere au pair) ben ik naar Berry Spring gegaan. Dit is een natuurpark 40 minuten van Darwin vandaan. We hebben gezwommen in de rockpools en daarna even bijgekleurd in het zonnetje. Op de terugweg hebben we een andere au pair opgehaald en zijn we naar Mindil Beach market gegaan. Kraampjes bekeken, wat gegeten en de zonsondergang bekeken. We gingen weer op tijd naar huis, want morgen moesten we weer werken!

Maandag 17 juli
Ik hoefde pas laat te beginnen dus besloten om ’s ochtends thuis te blijven, wat gerommeld in het huis, in de tuin gespeeld en daarna was het alweer Sid zijn middagtukje. Nadat hij wakker was zijn we naar het park gegaan voor de afternoon tea, gespeelt in de speeltuin en genoten van het zonnetje. Op tijd weer terug naar huis en gezorgd dat het eten klaar stond om vijf uur.

Dinsdag 18 juli
Ik had de jongens beloofd om naar de dierentuin in de stad te gaan, dus dat stond vandaag op de planning! Met zijn drieen met de bus naar de stad, ging gelukkig allemaal goed. Bijna gratis naar binnen gekund en daarna de krokodillen bekeken. Wat zijn die beesten toch eng… We hebben een ijsje gehaald en zijn nog op de foto geweest met een babykrokodil, de jongens hebben genoten! En ik ook! We hebben de bus weer terug naar huis genomen, zijn de verkeerde halte uitgestapt, dus moesten een extra stukje lopen. Sorry jongens… Daarna gelijk Sidney in bed gelegd, die nog zo onder de indruk was dat ie door de babyfoon alleen maar zei: crocodile, little, big, crocodile. Erg schattig! Besloten om de middag thuis te blijven, nog even met Sidney gezwommen, Reuben vond het te koud, dat was het eigenlijk ook wel..

Woensdag 19 juli
Vandaag ’s ochtends met de jongens met de bus naar playgroup gegaan, Sid was weer helemaal in zijn element. Reuben vond het wat minder, te veel kinderen, te druk. Gelukkig heeft hij zich nog even kunnen vermaken. We hebben er morning tea gegeten en rond lunchtijd de bus weer terug naar huis gepakt. Op tijd thuis voor de lunch en daarna Sidney’s middagslaapje. Samen met Reuben masterchef gekeken (GO BEN!) en toen was Sid alweer wakker. Thuis wat gegeten maar daarna toch nog even naar het park gegaan, de jongens waren megadruk! Tegelijkertijd met Lisa thuis en toen met zijn allen hup in de auto naar de pizzaplace, lekker genoten van de pizza, het weer, mensen kijken. Ik houd ervan! Nog even met de jongens in de speeltuin gespeeld en daarna terug naar huis gegaan.

Donderdag 20 juli
Lisa was vrij, ze is ’s ochtends met Reuben naar de film gegaan en ik ben met Sidney naar storytime geweest, dat is lang geleden! Sid heeft weer genoten, ik wat minder. Deze keer was degene die het deed iemand met een hele vervelende stem, het spijt me maar ik kon het echt niet aan! Op tijd thuis voor de lunch en daarna waren Lisa en Reuben er ook alweer. ’s Middags had Reuben een playdate dus heb ik het huishouden gedaan. ’s Avonds na het eten nog even met Sidney wezen zwemmen en toen omgekleed om naar Mindil beach market te gaan. Daar genoten van de zonsondergang, een toetje gegeten en nog wat bekende tegengekomen en mee gepraat. Ik houd echt van de markten hier in Darwin! Zoveel leuke dingetjes te koop, ik kan helaas niet alles mee naar huis nemen…

Vrijdag 21 juli
Vandaag een uurtje gewerkt, daarna was ik vrij! Ik ben naar het winkelcentrum gefietst want mijn vertrekdatum komt dichterbij dus moet ik aan een afscheidscadeautje gaan beginnen. Ik heb bij de kmart wat foto’s afgedrukt (81 oeps...) Wat knutselspullen gehaald om een fotoboekje te maken en daar geluncht. Rond twee uur weer richting huis gegaan, ik werd later opgehaald door een andere au pair om even wat boodschappen te doen want we gaan dit weekend kamperen! Op tijd weer thuis zijn want ik had beloofd op de jongens te passen. Superraar dat dit de laaste keer zou zijn dat ik ze naar bed zou brengen, extra genieten dus! Eerst nog even buiten in de hangmat gerelaxed en daarna in bad en naar bed! Lisa and Ryan zijn niet lang weggeweest dus ik kon op tijd naar bed, want zaterdag vroeg op voor mijn laatste kampeerweekend!!

Aangezien deze blog door de schoolholidays wel erg lang is geworden laat ik het kampeeravontuur even zitten, ik beloof dat ik dat uitgebreid ga beschrijven in mijn volgende blog! En die komt al snel online want veel dagen heb ik niet meer over, nog zes dagen in Darwin… De tijd vliegt!

Xxxx (voor nu nog) uit Darwin!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!