Nog 80 dagen

Lieve bloglezers,

Nog 80 dagen, dan is het voorbij. Over 80 dagen land ik op Schiphol om iedereen te vertellen over mijn avontuur, voor nu moeten jullie het nog even met mijn blog doen…
Waar zal ik deze keer eens over vertellen? Natuurlijk is er weer veel gebeurt!

Weekendje naar de mijn
In mijn allereerste weekend in Darwin ben ik met Reuben naar de mijn gevlogen waar mijn hostdad werkt. Dit weekend gingen wij er nog een keer heen, maar deze keer gingen mijn hostmom en Sid ook mee, supergezellig! Na een snelle vlucht hebben we onze spullen achter gelaten en zijn we hapje gaan eten. Omdat we niet allemaal in Ryan zijn huis paste had ik mijn eigen huisje, helaas paste de sleutel niet dus heb ik daarop moeten wachten. Eindelijk binnen bleek ik huisgenootjes te hebben, kikkers in mijn toiletpot… Eerst maar drie keer doortrekken voordat ik er gebruik van ging maken. Vroeg naar bed, want het was een lange dag.
Vrijdag eerst met zijn allen ontbijten, lunchpakketjes maken en daarna moest Ryan werken, ’s ochtends wat tijd voor mezelf, ’s middags op de jongens gepast zodat Lisa ook aan haar werk kon. Met de jongens rondgelopen, potje gevoetbald, gebasketbald, daarna weer in het huisje ons vermaakt. ’s Avonds met zijn allen een heerlijke barbie gehad, met heerlijke steaks, kip, aardappelsalade.
Zaterdag tijd doorgebracht met Sidney, de rest ging een dagje vissen. Ondanks dat er weinig te doen is hebben we ons goed kunnen vermaken. Rondgewandeld, wallaby’s bekeken, Sid proberen uit te leggen dat het geen honden zijn en ze wegrennen als je ze opjaagt. Na de lunch hem voor zijn middagslaapje neergelegd en toen kwam de rest alweer thuis. Ryan moest weer werken dus Lisa en ik hebben gewoon rustig aangedaan met de jongens.
Zondag was de laatste dag ’s ochtends op pad met Reuben en daarna met Sid. ’s Avonds was er een barbecue voor Ryan en zijn collega’s dus daar even heen gegaan. Ik ben wat eerder terug gelopen en kreeg echt een hartverzakking, over de weg kroop een twee meter lange (als het niet langer was) python. Nadat ik eerst drie grote stappen terugnam, twijfelde tussen wegrennen of stil blijven staan, was ie er al vandoor en ben ik keihard naar mijn huisje gerend. En dat was dan het weekend, maandag weer veilig terug thuisgekomen.

The croc jumping tour
Darwin staat bekend om de krokodillen, dus ik moest zeker weten de krokodillen jump tour doen! Same met mijn hostmom, Reuben en de zus van mijn hostmom zijn we naar de Adelaide river gereden waar we op tour zijn gegaan. Met twintigman in een klein bootje, als hij links een krokodil ging voeren, ging iedereen zo hangen dat het bootje ook half scheef hing, haha! Maar wat zijn die beesten groot! En dan die bek, als ie je grijpt dan is het over, echt waar… Ik was blij toen we weer aan land waren, haha!

Kakadu national park
Het weekend van 10 juni was een lang weekend, we zijn met een groep au pairs en vrienden naar Kakadu national park gegaan, dit ligt op ongeveer drie uur rijden van Darwin en heeft hele mooie plekken! ’s Ochtends al vroeg vertrokken, bij aankomst in het park eerst wat foto’s genomen bij het welkom sign, echte toeristen haha! Daarna door naar het informatiecentrum zodat we wisten waar we naar toe wilde. De eerste stop van de dag was een wandeling langs rotstekeningen, daarna kwamen we bij een uitkijkpunt uit, echt supermooi uitzicht! Daarna doorgereden naar de Gubara pools, een 3 kilometer wandeling maar het was wel echt een mooi maar heel koud meertje. Je zag de omgeving veranderen en het leek net of je daar in een hele andere omgeving was, dan waar we eigenlijk waren. Erg interessant. Na de wandeling terug zijn we doorgereden naar onze kampeerplek, we hebben alvast de tent opgezet en wat stoelen, zodat niemand onze plek kon inpikken. Daarna doorgereden naar Ubirr om de zonsondergang te bekijken, het was de hele dag al bewolkt dus we hadden er niet veel van verwacht. Ondanks dat het uitzicht wel prachtig was! Maar nadat de zon onder was werden plots alle wolken roze en paars, wauw! Echt wel een van de beste tot nu toe denk ik. Daarna weer terug naar de kampeerplek, kampvuur aangestoken, biertjes erbij gepakt en genoten van de rest van de avond!
11 juni: na een kort nachtje, met drie meiden in een tweepersoonstent is niet echt comfortabel hebben we gegeten, gedoucht en de spullen weer ingepakt. We zijn naar de andere kant van het park gereden en hebben de dag doorgebracht bij een waterval. Eerst heerlijk gezwommen en genoten van de zon daarna de klim gemaakt om boven op de waterval te komen, en wat was dat mooi! Daar waren allemaal kleine rockpools, die door als je over rotsen heen klom weer naar andere rockpools leiden. Toen de zon bijna onderging hebben we de klim naar beneden gemaakt en zijn we doorgereden naar onze campingplek voor de tweede nacht. Het was al donker, dus het was iets lastiger om een tent op te zetten, gelukkig hadden de jongens meer ervaring haha! ’s Avonds weer met zijn allen bij het kampvuur en deze keer maar optijd naar bed.
12 juni: onze laatste dag, voordat we aan de lange terugreis naar Darwin begonnen zijn we nog naar een zwemplek geweest. Deze was nog mooier dan die van gisteren. Je stond bovenop de waterval en je uitzicht was ongelooflijk! Heerlijk in het water, genoten van de zon, de waterval, het uitzicht. Wat is Kakadu een prachtig natuurpark, echt ongelooflijk wat ik hier allemaal zie! Na de klim naar beneden met zijn allen weer in de auto gestapt, nog even gestopt bij een krokodillen rivier en ja hoor ik spotte hem! In het zonnetje, een freshwater crocodile dus die zijn niet heel groot en ook niet levensgevaarlijk, maar toch een wilde krokodil gezien! Terug in de auto en zodra mijn hoofd mijn kussen raakte, was ik in slaap. Zoveel gezien, gedaan, nieuwe indrukken, nieuwe herinneringen. Het weekend was geweldig!!!!

Het au pair leventje
Ook ben ik nog steeds ‘hard’ aan het werk, Sid en ik hebben het supergezellig en als Reuben thuiskomt is het feest. Met zijn allen in de hangmat, buiten voetballen, trampolinespringen of gewoon lekker zwemmen. Als ik alleen met Sid ben gaan we vaak naar de speeltuin, storytime of playgroup. We ontmoeten andere au pairs, spreken af voor playdates, supergezellig!

En dan nog als laatste nieuwtje, voordat ik Australie verlaat ga ik nog 1 keer op reis, naar BALI! 25 juni stap ik in het vliegtuig voor twee weken en als klap op de vuurpijl komt mijn allerliefste vriendinnetje Lisa uit Amsterdam overvliegen om deze twee weken met mij door te brengen, dit wordt een groot feest!! Nog maar 11 nachtjes slapen, woehoe!!

Dikke kus uit Darwin,

Xxx Nina.

Ps: goed nieuws! Omdat ik deze blog vandaag afgemaakt heb, zijn het nog maar 79 dagen in plaats van 80!

Reacties

Reacties

Samantha-Au Pair team

Oeh, Bali! Lucky you! Geniet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!